Ga naar inhoud

  • 0

PASSAT 3C TDI terugroep aktie VW!!


3errors

Vraag

Zal natuurlijk niet in Nederland gaan gebeuren :angry: , maar wie weet...

 

Onderstaande van 'onze' Duitse tegenhanger geplukt.

 

Ich bin heute über folgende interessante Neuigkeit gestolpert, welche ich Euch auf keinen Fall vorenthalten möchte.

Volkswagen lässt in England alle anfälligen PPD Elemente mit einer Feldaktion (23H9) tauschen.

(Seit dem 01.10.2010 gibt es nämlich überarbeitete PPD Elemente!)

 

Hier ein Auszug aus dem Anschreiben.

... This is a brief précis of the VW UK Service Action 23H9 regarding Piezo pump injectors.

 

The repair instructions are contained in Technical Product Information (TPI) transaction number 2027647

 

This applies to 2.0TDI PD Golf, Passat, and Touran with PD Piezo Injectors

 

There are approximately 78,800 (model years 2006 – 2010) affected vehicles in the UK.

 

Owners will receive communications from Volkswagen UK on a phased basis.

 

The following vehicles with the engine codes listed are affected.

 

Passat 3C 2006-2008 with the BKP, BMA, BWV, BVE, BKP, BVE, BMA, BWV, BMR, and BUZ engines

 

Golf 5 2006-2009 with the BMN engine

 

Touran 2006-2010 with the BMN engine

 

Technical background

 

On some vehicles with the 2.0l TDI engine, deposits can settle on the Piezo pump injector elements because of dirty engine oil. This can lead to running problems. Not all vehicles are affected by this campaign! On the affected vehicles the Piezo pump injector elements must be checked and if necessary replaced. Please make sure that on the affected vehicle the check and repair of all open campaigns/measures are performed during the workshop visit.

 

Parts to be fitted as part of this campaign.

 

1x Campaign 23H9 sticker 000 010 006

1x Wiring loom adapter 03G 971 033 M

4x Adjustment screw WHT 000 530

5x M8x58 socket head bolt N 105 811 01

8x M6x88 socket head bolt 03G 103 385 A

4x Pump injectors

 

If the vehicle is listed in the system as not completed, check whether a campaign sticker with the entry "23H9 date/stamp" is attached in the spare wheel well area (next to data sticker):If the campaign sticker is attached, the campaign has already been performed. Make the entry “23H9 date/stamp” in the service schedule under “Space for workshop entries”.

 

campainsticker.jpg

 

If the campaign sticker with entry "23H9" is not fitted, carry out the work according to the repair instructions.

 

Identifying the potentially faulty injectors.

 

Remove cam cover and check the part number –see arrow- on the pump injector element. All pump injector elements with the part number 03G 130 073 D or 03G 130 073 M must be replaced. All other pump injector elements are correct and must not be replaced.

 

faultypiezoinjectors.jpg

Ich war heute schon mal so nett und habe Autobild sowie das KBA informiert, mit der bitte um Klärung warum diese Feldaktion nicht auch für Deutschland gilt.

 

out.jpg

Zou mogelijk een hoop ergenis schelen bij de eigenaren :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 430
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

dus ze hebben eindelijk een oplossing voor de bkp's en de andere motorcodes? hopelijk doen ze dit ook hier in Nederland, ze doen het dan wel gratis, dat hoop ik toch echt =p

 

En na deze modificatie zou de BKP wel gewoon een goede blok moeten zijn toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

denk dat PON dit tegenhoudt. En een ritje naar de UK zal niet veel uithalen

Als zij je s/n van de auto door de computer trekken komt daaruit dat deze niet in de UK is verkocht en heb je geen recht op de terugroep actie die in de UK gaande is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vind dat zo krom! Maar als VW zelf met de actie zou komen zou PON zich hier toch wel aan moeten houden?

Wat me opvalt is dat ik ook nergens een KM-stand zie. Dus mensen met een BKP met 3ton op de teller zou ook recht hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stelletje schooiers zijn het gewoon man.. die apen van PON, ik ga denk ik maar de importeur van Vw/Audi worden voor hier in Nederland :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik vind dat zo krom! Maar als VW zelf met de actie zou komen zou PON zich hier toch wel aan moeten houden?

Wat me opvalt is dat ik ook nergens een KM-stand zie. Dus mensen met een BKP met 3ton op de teller zou ook recht hebben?

 

Zie inderdaad alleen maar 7 jaar als voorwaarde staan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

misschien Kanerr, ik heb nog wel zo'n 2 jaar dan, deze regeling is tot een 3c bijna 8 jaar is toch? :?:

 

Als die ooit komt dan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik moet morgen op het industrieterrein zijn, ik ga anders wel effe langs bij PON Cat, dat is om de hoek waar ik moet zijn.

 

Effe navragen hoe het nou precies ziet, want dit alleen voor D en UK slaat nergens op..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik moet morgen op het industrieterrein zijn, ik ga anders wel effe langs bij PON Cat, dat is om de hoek waar ik moet zijn.

 

Effe navragen hoe het nou precies ziet, want dit alleen voor D en UK slaat nergens op..

Caterpillar?

Die kunnen je daar geen antwoord op geven. Is wel van Pon maar een ander bedrijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou toen met dat stuurslot waar een terugroepactie was in USA was ik bij Century in Groningen.

Had alles uitgeprint en het ze laten zien.

Hier was de actie niet bekend en volgens hun waren amerikaanse passats totaal anders dan hier. (Denk nog slechter hahaha)

Nou het uiteindelijke idee erachter is dat de amerikaanse controle systeem op veilige autos heel streng is. Ze zeggen daar gewoon als er ook maar een ongeluk gebeurt door dat stuurslot en jullie hadden het kunnen voorkomen dan heb je een groot probleem.

Dan zijn ze bij VW ineens veel coulanter en komt er een terugroepactie. Das mijn mening hierover.

Denk dat ze in de UK ook een beter controle systeem hebben? Vinden ze het daar gevaarlijk dat een auto ineens stil kan vallen en dus waarschuwen ze VW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik moet morgen op het industrieterrein zijn, ik ga anders wel effe langs bij PON Cat, dat is om de hoek waar ik moet zijn.

 

Effe navragen hoe het nou precies ziet, want dit alleen voor D en UK slaat nergens op..

Caterpillar?

Die kunnen je daar geen antwoord op geven. Is wel van Pon maar een ander bedrijf.

 

Ik zou het niet weten, ik zag alleen maar onderdelen binnen liggen en een tafeltje met een kerel erachter.

 

Maakt niet uit, vragen kost geen geld :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou toen met dat stuurslot waar een terugroepactie was in USA was ik bij Century in Groningen.

Had alles uitgeprint en het ze laten zien.

Hier was de actie niet bekend en volgens hun waren amerikaanse passats totaal anders dan hier. (Denk nog slechter hahaha)

Nou het uiteindelijke idee erachter is dat de amerikaanse controle systeem op veilige autos heel streng is. Ze zeggen daar gewoon als er ook maar een ongeluk gebeurt door dat stuurslot en jullie hadden het kunnen voorkomen dan heb je een groot probleem.

Dan zijn ze bij VW ineens veel coulanter en komt er een terugroepactie. Das mijn mening hierover.

Denk dat ze in de UK ook een beter controle systeem hebben? Vinden ze het daar gevaarlijk dat een auto ineens stil kan vallen en dus waarschuwen ze VW.

 

 

In de VS heb je eerder een proces aan je broek en kun je voor miljoenen aangeklaagd worden. Ze kijken dan ook wel goed uit en starten snel een terugroep actie. Hier kunnen ze 't risico wel lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja dat bedoel ik dus.

Waren ze hier maar strenger wat dat betreft

 

Dan kan je nog lang wachten.. zelfs de politie doet tegenwoordig niks.. politie zegt ow is er ingebroken, schrift rapport uit en zegt dief is blij en jij ook want jij krijgt nu weer nieuwe spullen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vind het gewoon absurt dat het niet in Nederland geregeld wordt.

Misschien een idee om een petitie op te zetten en die bij PON in te dienen om dit als nog voor elkaar te krijgen.

Ik zou hier wel in mee willen denken al heb ik zelf weinig ervaring in het aanschrijven van PON en het opzetten van een petitie

Mijn digi handtekening heb je

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
denk dat PON dit tegenhoudt. En een ritje naar de UK zal niet veel uithalen

Als zij je s/n van de auto door de computer trekken komt daaruit dat deze niet in de UK is verkocht en heb je geen recht op de terugroep actie die in de UK gaande is.

 

Mwa, ik denk dat het stuur 'aan de verkeerde kant' 't gelijk al weggeeft... :lol: Neemt niet weg dat dit gewoon een universele terugroepactie zou moeten zijn...Denk dat PON het 'schadepotje' liever gevuld houdt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden