-
Aantal items
168 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
4
ronald81 won de laatste dag op mei 30
ronald81 had de meest gelikete inhoud!
Over ronald81

- Verjaardag 13-09-1981
Profile Information
-
Plaats
Flevoland
-
Naam
Ronald81
Overige
-
Auto
GTE 2016
Recente bezoekers van dit profiel
De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.
ronald81's Achievements
16
Community reputatie
-
Ben even gaan zoeken, ik heb in de A5-Frt Sens. Drv. Asssist o.a. dit weten te vinden: Channel (8B) IDE10924-MAS10678-Initial calibration: result-camera height 1060mm Daarnaast zag ik ook staan: Body height wheel house edge-Body left front wheel house edge Body height wheel house edge-Body right front wheel house edge Body height wheel house edge-Body left rear wheel house edge Body height wheel house edge-Body right rear wheel house edge Deze staan allemaal op 450 mm. Zou ik hier wellicht iets mee kunnen? Iemand een idee? Geen idee of ik dit zomaar veilig kan aanpassen zonder dat er straks weer calibratie nodig is.
-
Wat heb je precies nodig? Dan ga ik dat even uitlezen
-
Dit is bij Bosch dus niet gedaan helaas...
-
Het probleem in het kort: Na een volledige ADAS-kalibratie bij de VW-dealer werken alle hulpsystemen weer, behalve mijn Lane Assist (bijsturen). Die werkt op de snelweg perfect, maar op N-wegen (smalle wegen) registreert hij amper of geen lijnen meer. De VW-dealer zegt dat het komt door de verlaging van de auto, maar het gekke is: vóór de kalibratie werkte alles wél goed, ondanks de verlaging. Het hele verhaal: Mijn Passat is eerst bij een Bosch Car Service geweest omdat de Side Assist (dodehoeksensor) opnieuw gekalibreerd moest worden. Zij gaven aan dat dit geen probleem zou zijn. Tijdens de werkzaamheden kwamen ze er echter achter dat ze de benodigde kalibratieborden niet hadden. Ondertussen hadden ze wel alle ADAS-systemen gereset, waardoor nu alles opnieuw gekalibreerd moest worden – inclusief de voorkant (en bedankt). Daarom ben ik maar naar de VW-dealer gegaan, met het idee: dan wordt alles netjes en goed opnieuw gedaan. Twee weken geleden is de auto daar gekalibreerd. De systemen zouden weer werken en de Side Assist werkte inderdaad weer goed. Maar ik merkte al snel dat de Lane Assist 9 van de 10 keer geen witte lijnen meer registreerde op N-wegen. Op de snelweg werkte het echter wél perfect. Ik dacht eerst: misschien moet het systeem even “inleren”. Maar ook na meerdere dagen rijden bleef het probleem. Vervolgens heb ik de auto weer teruggebracht naar de VW-dealer. Zij gaven aan dat het probleem waarschijnlijk komt doordat de auto verlaagd is. Ze hebben de kalibratie hierop aangepast en ik heb de auto weer meegenomen, maar helaas – nog steeds geen verbetering op N-wegen. Vandaag heb ik de auto voor de derde keer opgehaald, maar ook nu werkt de Lane Assist op N-wegen vrijwel niet (misschien 1 op de 10 keer ziet deze een lijn). Echter op de snelweg functioneert het wel gewoon perfect. De dealer houdt vol dat het probleem door de verlaging komt. Ze zeggen dat ze het systeem maximaal hebben aangepast aan de rijhoogte en dat ze het niet beter kunnen krijgen. Ze hebben inmiddels dus drie pogingen gedaan. Wat ik zo vreemd vind: vóór dit hele gedoe werkte het systeem wél goed – ook toen de auto al verlaagd was. Daarom geloof ik niet dat de verlaging de echte oorzaak is. Maar bij de dealer kom ik dus niet verder. Mijn vragen aan jullie: Heeft iemand hier ervaring mee of hetzelfde meegemaakt na verlaging? Is er ergens in Nederland een specialist die hier écht verstand van heeft en goed kan afstellen? En een “hobby-Bob”-gedachte (plan C): als het echt aan de verlaging ligt, zou het dan niet mogelijk zijn om de camera of sensor iets hoger te monteren (mits daar ruimte voor is)? Alle tips of ervaringen zijn welkom!
-
Ha wat een handige functie! Ik had nooit begrepen waar dit knopje nu voor was. Maar werkt inderdaad perfect! Weer wat geleerd over m'n auto, bedankt!
-
Ook ik heb bij de aanschaf van m'n passat de meest rare bewegingen staan maken om die sensor te testen 🤣 Leek maar slecht te werken allemaal, 1 op de 20 keer maakte ik onbewust de juiste beweging en ging de klep wel open (stond lekker heen en weer te zwaaien met m'n benen). Maar als je eenmaal weet wat je moet doen werkt het 100% en altijd. De sensor verwacht geen zwaaibewegingen heen en weer, maar verwacht een lichte beweging richting de sensor. Dus gewoon recht achter je achterklep gaan staan en een lichte schopbeweging recht ernaartoe maken (alsof je je bumper een schop(je) wilt geven) en je voet/been weer recht terug halen. Dus even heen en weer maar 100% richting de bumper, en niet van links naar rechts. Als je dat doet dan werkt de automatische achterklep (i.c.m. met automatische trekhaak, die heb ik ook) echt feilloos. P.s. Zorg ook voor een goede batterij in je sleutel, als de batterij zwakker is werkt het ook vaak niet/minder goed.
-
Gecondoleerd en heel veel sterkte.
-
Het is inderdaad 312mm aan de voorkant (toch maar even opgemeten). De achterkant laat ik bij nader inzien nog even zitten, die zijn nog lang niet aan vervanging toe. Ik ben voor deze set gegaan, nu maar hopen dat het niet gaat piepen of schokken....
-
Geen idee wanneer een remschijf "groot" is. Alleen als ik op google 288mm remschijven intyp zijn de eerste 3 resultaten een VW Polo, Skoda Fabia en Audi A1. Voor mijn gevoel is een Passat GTE stukje zwaarder en kan wat harder, dus is mijn aanname dat ik dan vast grotere remschijven heb. Maar ik ben geen rem expert, verre van, maar ook omdat Brembo dan weer bij die PR code 312mm vermeld i.p.v. de 288mm die VW vermeld ga ik twijfelen... Van de week als ik tijd heb maar even de banden eraf en de boel opmeten...
-
Bedankt!! Het nummer zal niet liegen maar ik vind het wel erg klein, die diameter schijven zitten ook op een polo... Bij Brembo zeggen ze dat die code 312mm is... ik snap het echt niet meer 😄 Ik zal anders de banden er toch afhalen en de boel maar gaan opmeten...
-
Hierbij de pr-codes. Het wiel eraf halen is altijd nog een optie, maar als het even niet hoeft dan liever niet
-
Hallo allen, Ik ben het spoor een beetje bijster. Ik wil voor m'n passat GTE uit 2016 zowel voor als achter nieuwe remschijven gaan monteren. Heb nu een stuk of 6 verschillende verkoopwebsites geraadpleegd, zowel met kenteken als zonder (model van auto selecteren). Maar ik krijg voor zowel de voor- als de achterkant steeds meerdere diameters als mogelijkheid (variërend van 300 - 340)? Heeft iemand een idee welke diameter er aan de voor en achterkant kunnen?
-
ronald81 wijzigde zijn profielfoto
-
Ja het was even stil, maar de oplossing is gevonden... Bij de basic settings stonden een 2 tal mogelijkheden om e.e.a. te resetten. Hierna doet de achterklep het weer vlekkeloos. Bedankt voor het meedenken allemaal!
-
Daar heb ik eerlijk gezegd helemaal niet naar gekeken 🤣 Ik zal zometeen de boel nog eens aansluiten om te kijken wat ik daar kan vinden.
-
Ja dat klepje van de slotvervanger is vrij en gaat heel soepel, had deze al even naar beneden gezet met een propje papier om te kijken of het daaraan kon liggen. In die video helaas niks te vinden over het afstellen, puur wat er allemaal aangevinkt moet worden als je het achteraf wil inbouwen, maar dit zal bij mij allemaal natuurlijk al goed staan. Is er ergens een database beschikbaar waar ik dit wellicht in terug kan vinden of het ergens nog af/in te stellen is? VW kennende zal er vast ergens iets staan.