Ga naar inhoud

  • 0

PASSAT 3C TDI terugroep aktie VW!!


3errors

Vraag

Zal natuurlijk niet in Nederland gaan gebeuren :angry: , maar wie weet...

 

Onderstaande van 'onze' Duitse tegenhanger geplukt.

 

Ich bin heute über folgende interessante Neuigkeit gestolpert, welche ich Euch auf keinen Fall vorenthalten möchte.

Volkswagen lässt in England alle anfälligen PPD Elemente mit einer Feldaktion (23H9) tauschen.

(Seit dem 01.10.2010 gibt es nämlich überarbeitete PPD Elemente!)

 

Hier ein Auszug aus dem Anschreiben.

... This is a brief précis of the VW UK Service Action 23H9 regarding Piezo pump injectors.

 

The repair instructions are contained in Technical Product Information (TPI) transaction number 2027647

 

This applies to 2.0TDI PD Golf, Passat, and Touran with PD Piezo Injectors

 

There are approximately 78,800 (model years 2006 – 2010) affected vehicles in the UK.

 

Owners will receive communications from Volkswagen UK on a phased basis.

 

The following vehicles with the engine codes listed are affected.

 

Passat 3C 2006-2008 with the BKP, BMA, BWV, BVE, BKP, BVE, BMA, BWV, BMR, and BUZ engines

 

Golf 5 2006-2009 with the BMN engine

 

Touran 2006-2010 with the BMN engine

 

Technical background

 

On some vehicles with the 2.0l TDI engine, deposits can settle on the Piezo pump injector elements because of dirty engine oil. This can lead to running problems. Not all vehicles are affected by this campaign! On the affected vehicles the Piezo pump injector elements must be checked and if necessary replaced. Please make sure that on the affected vehicle the check and repair of all open campaigns/measures are performed during the workshop visit.

 

Parts to be fitted as part of this campaign.

 

1x Campaign 23H9 sticker 000 010 006

1x Wiring loom adapter 03G 971 033 M

4x Adjustment screw WHT 000 530

5x M8x58 socket head bolt N 105 811 01

8x M6x88 socket head bolt 03G 103 385 A

4x Pump injectors

 

If the vehicle is listed in the system as not completed, check whether a campaign sticker with the entry "23H9 date/stamp" is attached in the spare wheel well area (next to data sticker):If the campaign sticker is attached, the campaign has already been performed. Make the entry “23H9 date/stamp” in the service schedule under “Space for workshop entries”.

 

campainsticker.jpg

 

If the campaign sticker with entry "23H9" is not fitted, carry out the work according to the repair instructions.

 

Identifying the potentially faulty injectors.

 

Remove cam cover and check the part number –see arrow- on the pump injector element. All pump injector elements with the part number 03G 130 073 D or 03G 130 073 M must be replaced. All other pump injector elements are correct and must not be replaced.

 

faultypiezoinjectors.jpg

Ich war heute schon mal so nett und habe Autobild sowie das KBA informiert, mit der bitte um Klärung warum diese Feldaktion nicht auch für Deutschland gilt.

 

out.jpg

Zou mogelijk een hoop ergenis schelen bij de eigenaren :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 430
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
2000 idd :-) mjah had al vermoede dat 1 of 2 verstuivers nie goed waren vandaar dat ie ook nie van z'n plek wou bijna onder de 2000

 

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is elke 2.0TDI wel redelijk ''lui'' onder de 1800-2000 toeren hoor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2000 idd :-) mjah had al vermoede dat 1 of 2 verstuivers nie goed waren vandaar dat ie ook nie van z'n plek wou bijna onder de 2000

 

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is elke 2.0TDI wel redelijk ''lui'' onder de 1800-2000 toeren hoor..

 

Nou die van mij op moment niet meer..of hij is toevallig aan de epo geraak maar dat betwijfel ik 8-) njah hij rijd als een zonnetje weer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmorgen bij Autohaas in Zutphen geweest. Verstuivers en kabelboom zijn vervangen. De 3C lijkt nog soepeler te zijn geworden. Na eind vorig jaar een nieuwe (grotere) turbo, intercooler van een S3, EGR dicht incl. aanpassing JD, retrofit roetfilter er onder vandaan, katalysatoren leeg en chip op maat van JD, nieuwe brandtofpomp, distributieset, waterpomp en nu dus de nieuwe verstuivers moet 'ie er nu wel weer een tijdje tegen kunnen.

Service bij Autohaas was overigens normaal, ik werd op de afgesproken tijd geholpen en stond na iets minder dan 2 uur weer buiten :mrgreen: Topservice dus daar in Zutphen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe iets toch in een maand tijd kan omslaan?

 

3 weken geleden zijn al mijn verstuivers vervangen, de verstuiver die 2 jaar geleden was vervangen voor bijna € 1000,- bleek bij controle door Autohaas Zuthpen ook van de foute serie te zijn. Vorig jaar november werd mijn verzoek om coulance afgewezen.

Heb n.a.v . deze werkplaats actie wederom een brief naar PON gestuurd met redenen omkleed waarom ik nogmaals om coulance wilde verzoeken.

Werd vanmiddag keurig door de klantenservice van PON gebeld dat ik het gehele schadebedrag van 2 jaar geleden alsnog uitgekeerd krijg!

 

Ben weer helemaal tevreden over de service van Volkswagen :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Donderdagavond mijn Passat bij Autohaas in Zutphen achtergelaten er gistermiddag weer op gehaald. 3 nieuwe verstuivers en op mijn eigen verzoek 3 nieuwe gloeibougies. Over de kabelboom hebben we het niet gehad, maar dat zie ik wel als ik de 0-factuur krijg.

Autohaas,dank voor goede service!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag staat mijn auto bij de dealer. Ondanks dat ik twee jaar geleden onder 100% coulance 4 nieuwe verstuivers gemonteerd heb gekregen worden ze nu weer alle vier vervangen inclusief de kabelboom. Wederom onder garantie, ik had dus ook nog steeds de 'verkeerde'. Ik kan de auto vanmiddag ophalen en ben benieuwd of de motor anders loopt.

 

Dit is een aanmoediging voor alle rijders die al pompverstuivers hebben laten vervangen om tóch langs de dealer te gaan en je verstuivers te laten checken.

De kilometerstand van mijn auto is 260k

 

[EDIT]

Heb de auto net opgehaald, er zijn inderdaad vier verstuivers plus de kabelboom onder garantie vervangen. De verstuivers klinken wat minder rauw maar dat kan ook komen doordat ze net nieuw zijn. Er komt wel flink wat zwarte rook uit de uitlaat als ik vol optrek en dat was eerst niet zo. De auto gaat dus terug naar JD om opnieuw af te laten stellen op de rollenbank. Ik zal een mooi verslagje maken en dat weer posten op het forum. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vandaag de auto opgehaald er zijn twee verstuivers vervangen.

Een oude die nog niet eerder vervangen was en een verstuiver die wel vervangen was het enige wat ik er van kan maken is dat verstuivers met code 03G 130 073 DX NIET GOED zijn

eerder heeft men er een 03G 130 073 SX en die nu niet vervangen.

 

Nu heb ik destijds 468 euro en 150 uur loon ex btw betaald dus die ga ik bij PON even terug halen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
vandaag de auto opgehaald er zijn twee verstuivers vervangen.

Een oude die nog niet eerder vervangen was en een verstuiver die wel vervangen was het enige wat ik er van kan maken is dat verstuivers met code 03G 130 073 DX NIET GOED zijn

eerder heeft men er een 03G 130 073 SX en die nu niet vervangen.

 

Nu heb ik destijds 468 euro en 150 uur loon ex btw betaald dus die ga ik bij PON even terug halen

 

Krijg je terug met het hoge BTW tarief, mits je natuurlijk de rekening kunt overleggen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Augustus 2010 heb ik in duitsland stilgestaand met een pech. Bleek oa verstuiver te zijn. Schade; €1000,-

Afgelopen winter veel ellende met de gehele motor gehad, opvoerpomp, verstuivers etc. Schade a € 2500,-

 

Locale dealer attendeerde ons op de terugroepactie en heeft 3 verstuivers kosteloos vervangen. 1 was al in 2010 in duitsland gedaan.

 

Een maand geleden heeft mijn vrouw toch maar eens een nette brief naar PON Nederland gestuurd met ons hele verhaal. En ik ben stomverbaasd over de geweldige reactie, namelijk; de schade in Duitsland van de verstuivers wordt door VW Nederland vergoed en afgelopen week op onze rekening teruggestort! Voor de schade in Nederland konden ze weinig betekenen maar die in Duitsland betreffende de slechte verstuivers kon alsnog op fabrieksgarantie worden geboekt.

 

Super service van VW, persoonlijke telefonische benadering en dus zelfs geld terug gekregen ook al gaf onze locale dealer ons een minimale kans hiervoor!

 

Wellicht heeft iemand hier wat aan en kun je je vakantiekosten deels terug krijgen!

 

succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de Passat ook weer terug met een set nieuwe verstuivers, ondanks dat de oude er nog maar zo'n 50000 km in zaten waren ze kennelijk alweer behoorlijk vervuild,

de koude start lijkt nu beter en loopt idd rustiger nu, dus ik ben er blij mee!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb de Passat ook weer terug met een set nieuwe verstuivers, ondanks dat de oude er nog maar zo'n 50000 km in zaten waren ze kennelijk alweer behoorlijk vervuild,

de koude start lijkt nu beter en loopt idd rustiger nu, dus ik ben er blij mee!!

 

Wanneer de verstuivers zijn vervangen onder de werkplaats actie 23H9 dan waren de verstuivernummers van de foute productieserie waarbij het Piezo element het kan begeven, heeft niks met km stand of vervuiling te maken, vervuiling is goed te verhelpen en daar kom je gelukkig niet mee stil te staan.

Veel plezier ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
073D of 073M op het einde betekend inderdaad vervangen voor 073SX of 073TX. Letter X betekend dat het om een ruildeel gaat, dus de oude pompverstuivers gaan retour naar de fabriek.

 

Mijn ervaring is dat de 'nieuwe' verstuivers geen problemen geven.

 

Overigens is de kilometerstand van de auto welke in de actie valt compleet onbelangrijk.

 

Geld voor volgende motorcodes BMA,BKP,BVE,BWV,BMR,BUZ,BMN in de Golf/Passat/Touran, let op niet alle auto's met deze motorcode vallen in de actie. Iedere dealer kan adhv het kenteken of chassisnummer achterhalen of de auto in de actie valt.

 

Waarom zou de ene met BMA code wel vervangen moeten worden en de andere dan weer niet? Ik heb dus een BMA, waarvan het chassisnr dus niet bij de actie thuishoort volgens die site voor het VIN.

 

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kwam net wel deze sticker tegen... Echter vind ik er geen info over wat betreft de eventuele code...

 

20130407234956.jpg

 

Grtz

 

92B6 is iets met de ruitenwissers, deze konden een storing oid krijgen, waardoor ze niet meer goed functioneerden.

 

23C4 is een software update voor je ECU, voor zover ik weet. Het schijnt (volgens een forum) dat ze het vermogen tussen 1800-2200 toeren hiermee hebben verminderd, waarvoor het precies is heb ik niet kunnen vinden..

 

Met ''goed Googlen'' kon je het wel vinden hoor :wink: (ik typte vw 92b6 en vw 23c4, klikte op de eerste 3 links en wist wat ze betekenden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Met ''goed Googlen'' kon je het wel vinden hoor :wink: (ik typte vw 92b6 en vw 23c4, klikte op de eerste 3 links en wist wat ze betekenden)

 

Hehe,

Die eerste heb ik zelfs niet opgezocht, bedankt voor die 2e.

Persoonlijk zag ik daar geen "4" in.

 

:)

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden