Ga naar inhoud

linkemink

Members
  • Aantal items

    36
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over linkemink

Profile Information

  • Plaats
    Alkmaar

linkemink's Achievements

0

Community reputatie

  1. Vreemd, bij mijn B7 2013 is de DRL verlichting een P21 en de mist/bocht verlichting een H8. Ik zoek nog een goede felle Led (canbus) P21 type voor mijn DRL. Iemand met ervaring/tip?
  2. Heb mijn oude iPod (brede stekker 60 gig) via de originele kabel van VW op mijn Mdi aangesloten van mijn B7. Werkt perfect alle MP3 nummers en mappen zijn zichtbaar het in het scherm van de RNS 315 en te bedienen via het stuur. Echter als ik de auto afsluit en na een tijdje weer start zegt de RNS dat er geen media gevonden wordt. Als ik de iPod pak en via dat menu de iPod activeer werkt het weer. Vervelende is dat dit natuurlijk niet de bedoeling is want mijn iPod ligt in het special vakje en wordt daar ook opgeladen. Herkent iemand dit probleem en heeft hopelijk een oplossing?
  3. met een beetje lekke tandempomp heb je automatisch olietoevoeging in de brandstof
  4. Heb dit een maand geleden ook een keer gehad en ben na diverse tips (turbo vervangen kan altijd nog), begonnen met het toevoegen van Forte Diesel turbo reiniger in een halve tank diesel. De hele tank leeg gereden en als de motor goed op bedrijfstemperatuur was boven de 3000 toeren tot 4000 toeren gereden. Resultaat tot nu toe: geen noodloop meer gehad zelf bij doortrekken tot 4500 toeren. Motor loop een stuk soepeler en de turbo pakt mooi geleidelijk op en heb geen zwarte walm meer als ik een keer goed doortrok. Bij mij was het denk ik een vervuilde turbo omdat ik als een trut rijdt en zelden boven de 2500 toeren kwam. Rij nu wat hoger in de toeren en hoop dat het bij mij zo verholpen is.
  5. Hier dezelfde ervaring, rijden met kapotte opvoerpomp gaat prima, de tandempomp heeft voldoende kracht om de brandstof via het filter uit de tank te trekken. Zoals eerder omschreven gaat de tandempomp hier op den duur wel stuk. Je zal waarschijnlijk ook merken bij een kapotte opvoerpomp dat de motor bij een volle tank soepeler loopt en vlotter trekt dan wanneer de tank half leeg of leger is. Ik heb mijn opvoerpomp laten vervangen bij de dealer ( heeft van alles geprobeerd om dit via coulance te doen) maar Pon gaf geen toestemming.
  6. linkemink

    Handbuch

    Ben wel benieuwd hoe het probleem is opgelost, misschien hebben overige forumleden er iets aan.
  7. Afgelopen winter had ik soms, als ik een koude start had, dat de motor even onregelmatig aansloeg ( alsof een cilinder even niet mee kwam). Daarna knipperde het gloeisymbooltje. Uitzetten en opnieuw starten en het probleem was over. De hele zomer kwam het probleem niet meer voor. Nu het weer kouder is geworden afgelopen week komt het probleem weer terug. Onder de 15 graden start de auto snel maar kort onregelmatig en knippert het symbooltje weer. Ik zelf denk dat een gloeibougie niet goed of helemaal niet meer werkt en dat daardoor een cilinder niet meteen meedoet. Is het vervangen van deze gloeibougies een eenvoudige klus of heeft iemand anders een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
  8. Bedankt voor de tips, links en advies. Bij het in ontvangst nemen van de RNS blijkt het niet om een 510 te gaan ( dacht dat het dit type was) maar een RNS 310. Op zich ook een verbetering t.o.v. de RNS300. Gelden de bovenstaande problemen ( gateway) ook voor de upgrade naar RNS310?
  9. bedankt voor je reactie maar hoe zie ik wat voor "gateway" ik heb?
  10. linkemink

    RNS 300 naar RNS 510

    Ik mijn Passat zit af fabriek een RNS 300. Nu kan ik een RNS 510 krijgen uit een Polo Bluemotion van 2011. Kan ik deze zomaar overzetten en gaat alles werken? Wie heeft hier ervaring mee.
  11. linkemink

    Terug van vakantie

    Heb een paar maanden geleden wel een nieuwe radiateur gemonteerd ivm lekkage. Misschien dat dit de temperatuur ook wel ten goede komt bij intensief gebruik. Ook de trekhaak zelf geplaatst dus de auto was niet voorzien van versterkte motorkoeling.
  12. linkemink

    Terug van vakantie

    Met de Passat en Caravan 1350 kilo terug van vakantie (Spanje). Zowel de heen als terugweg probleemloos gereden. Temperatuur bleef keurig op 90 graden, turbo floot vrolijk als het nodig was en het olie is na een kleine 4000 kilometer aangevuld met een halve liter. Ik weet het er wordt nu eens een keer geen probleem benoemt maar wil gewoon even kwijt dat de VW zich zeer goed heeft gehouden. ( mag ook wel na diverse reparaties). Heb de auto bij thuiskomst onmiddellijk gewassen en uitgezogen en staat weer glimmend voor de deur. ( had ie verdient)!
  13. Alles geprobeerd, bleek dat er toch wel spanning op stond. ( op contact spanning na een seconde uit en bij starten en aanslaan van de motor blijft de spanning er constant op staan. Morgen wordt door de dealer een nieuwe pomp in geplaatst en probleem (hopelijk) over.
  14. Nou ik heb heb het filter vervangen. Bij het openen van het huis zag ik dat de brandstof ver boven het filter stond en mooi helder was. Dat beloofd veel goeds. Toen ik het deksel met leidingen in een opvangbakje legde en de motor op contact zette gebeurde er niets..... Er spoot geen brandstof uit de leiding en vrees dus het ergste. Omdat het brandstofniveau in het huis wel tot bijna bovenin was twijfel ik toch of mijn "test" wel juist is en dat je brandstof moet zien spuiten bij het op contact zetten van de auto. Heb in ieder geval weer een schoon filter. edit: Ben langs de dealer geweest. Monteur in de auto heeft geluisterd bij de opvoerpomp en deze gaf dus geen sjoege. Gaf als tip om de spanning op de blauwe en bruine draad te meten. Thuis gekomen heb ik gemeten en heb geen spanning op de pomp. Probleem ligt dus waarschijnlijk ergens anders. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft. BTW nieuwe pomp 371,57 euro incl BTW.
  15. Bedankt voor je reactie, ik vervang het filter als ie koud is met een bak eronder dus dat moet lukken. Moet ik nadat het filter vervangen is en het deksel erop ook ontluchten? Zo ja, hoe?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden