Ga naar inhoud

W E

Members+
  • Aantal items

    664
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

2 Neutral

Over W E

  • Verjaardag 18-04-1967

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Haarlem
  1. Ter aanvulling van Nard, kijk ook of het stuurhuis goed droog is onder de auto. Dat is ook een bekende klacht bij dit bouwjaar en een dure reparatie om te vervangen. Let ook op de kleur van de xenon verlichting, als de lampen stuk gaan worden ze steeds paarser. Een set xenon lampen is namelijk ook best een uitgave. Veel succes bij het kijken!
  2. Ik zou naar Jos in Diever gaan en laat hem een prijsopgave maken om de auto weer in orde te maken. Je hebt nu misschien meer onderhoudskosten maar je hebt bijna geen afschrijving meer. Sterker nog, je auto is meer waard na deze reparaties. Geer er alleen geen duizenden euro's aan uit want dat is de auto niet meer waard. Kijk wat er vervangen moet worden, doe een oproep via deze site en je weet maar nooit of er nog iemand onderdelen voor je heeft liggen. Een setje remschijven en misschien zelfs wel een turbo moet te vinden zijn voor niet teveel geld.
  3. W E

    6 bak tov 5 bak

    Ik rij ook regelmatig met een dikke tandemasser achter de Passat en ik hou de mijne meestal boven de 2.000 toeren. Natuurlijk kom ik er weleens onder maar de auto vind het fijner als je dan terugschakelt. De combinatie voelt ook stabieler aan als je iets meer -direct beschikbaar- vermogen (spreek koppel) onder de voet hebt.
  4. Heb een 3BG met 130pk gehad met H6 bak. Laten chippen door JB autoservice en was daar zeer tevreden over. Kun je door hem meteen je EGR dicht laten zetten zodat je inlaatspruitstuk schoon blijft in de toekomst. Veel succes en je krijgt echt een andere auto terug na het chippen. Blijf inderdaad weg van alle aanbiedingsbedrijven. Je denkt te kunnen besparen maar later blijkt dat duurkoop.
  5. Bedankt voor de tip. Ik heb net even op de website gekeken en de prijzen lijken redelijk. Ze vragen zes tientjes voor het repareren van de gepolijste randen mits de velgen recht zijn en zonder banden aangeleverd worden. Ik denk dat ik dit eens ga proberen zodra de winterwielen er weer onder zitten. Ik erger me namelijk dood aan die beschadigde randen. Heeft er iemand ervaring met dit bedrijf?
  6. Zijn origineel dus met het gepolijste randje. Net als de topicstarter ben ik zodoende op zoek naar een reparateur die velgen met gepolijste randen kan herstellen. Weet jij misschien een bedrijf die dat kan?
  7. En die originele Omanyt 7,5J velgen wil je niet want die komen van een R32 Golf V en zijn ET50. Ik heb die gehad en het ziet er niet uit op een 3C. Het past wel maar daar is alles mee gezegt. Ik heb nu originele 18"met ET44 en dat staat super onder mijn auto maar helaas zijn de gepolijste velgranden door de tijd beschadigd. Ik ben nog op zoek naar een adresje om die te laten herstellen.
  8. Ben wel benieuwd of je een bedrijf gaat vinden. Ik heb R36 velgen met hetzelfde probleem en wil ze ook op laten knappen. Ik ga dit topic dus maar in de gaten houden.
  9. W E

    bandendruk bij 235/45/17

    Ik rij met mijn 17" wielen en 235 banden ook op 1,7 Bar
  10. en hoe rijdt 'ie? Luk wordt ook standaard ingebouwd door Volkswagen zelf. Althans de mijn van 2007 had standaard een Luk vliegwiel. Heb nu een Sachs maar vond de Lux comfortabeler. Ik heb het idee dat de Sachs iets meer trilt als je de koppeling laat opkomen.
  11. Willem heeft gelijk, ik heb bij mijn Passat uit 2007 tussen 175.000 en 275.000 km de volgende onderdelen moeten vervangen, schokbrekers en veren € 1200), stabilisatie en draagarmrubbers (€ 750), distributieriem en waterpomp (€ 500), acht pompverstuivers (alle 8 garantie dus € 0), dieselpomp in de tank en tandempomp (€ 1.000) 2 massa vliegwiel (€ 800), turbo( FIN uitvoering € 2.500), remschijven voor en achter met blokken(€ 750). Ik ben vast nog wel wat vergeten maar bedenk je twee keer voordat je een Passat 3C koopt met een hoge kilometerstand. De mijne rijdt weer als nieuw maar dat heeft dan
  12. Klopt als een bus want deze heb ik ook. Ik rij in de winter met 17" velgen en dat gaat prima. R32 345mm schijven met bijpassende klauwen.
  13. Ik zou beginnen met het vervangen van de thermostaat. Dat is niet zo'n heel duur onderdeel en waarschijnlijk de oorzaak van je klacht.
  14. W E

    Slick 50

    Ik ben was vroeger ook zeer tevreden met Slick 50. Ik heb een 5 cilinder Audi 80 GTE van 2 naar 3 ton gereden en de motor was niet stuk te krijgen. Later nog eens een Golf 2 diesel naar3,5 ton gereden en niks geen problemen. Bij nieuwe auto's heb ik het nooit gebruikt en ik heb het ook nog nooit in een tdi gegooid. Wel Ceramics in een Golf 3 TDI, was daar ook erg tevreden over. Bij 50k erin gegaan en de auto is met bijna 4 ton geëxporteerd. Ook bij die auto nooit problemen gehad. De enige vraag die rest is, was dit zonder deze middelen ook gelukt? Ik denk het wel maar het heeft de motor in ied
  15. W E

    pompverstuiver passat 3c

    Ik kreeg ook dezelfde melding op de Duitse site, ben daarna naar de dealer gereden en na het intypen van mijn kenteken kon ik meteen een afspraak maken. Je hoeft verder ook geen onderhoud te plegen als je dat niet wilt. De mijne had toen ongeveer 260.000 op de teller staan. Succes!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden