Ga naar inhoud
  • 0

Bandenmaat VW Passat 3C


bulletje80

Vraag

Het klinkt allemaal nog een beetje vroeg, maar ben me eigen een beetje aan het orienteren op zomerbanden.

Momenteel liggen er bij mijn winterbanden onder maat 215/55/16

 

Nu lijkt me dat een beetje een incourante maat. Is dit standaard bij passat 3c?

 

Zou er ook bandenmaat 205/55/16 onder passen en is dit een groot verschil qua rijgedrag ect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik heb achter 215 55 16 en voor 205 55 16.. Mijn achterbanden zijn nu aan vervanging toe.. Zal ik er 205 opleggen omdat er voor ook 205 opliggen.. Of maakt dat niet zoveel uit dat er achter 215 er opliggen en voor 205?

 

Krijg jij geen rare momenten waarop je esp gaat ingrijpen of je abs raar doet?

 

Ik wou ook 205 voor en 215 achter, maar op advies van Matthijs toch maar 4 nieuwe 215 banden gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb achter 215 55 16 en voor 205 55 16.. Mijn achterbanden zijn nu aan vervanging toe.. Zal ik er 205 opleggen omdat er voor ook 205 opliggen.. Of maakt dat niet zoveel uit dat er achter 215 er opliggen en voor 205?

Mocht je vervoer vanuit de Randstad hebben, dan heb ik volgende week een setje (2) Conti TS830 205/55 R16 XL te koop. Zijn twee jaar geleden aangeschaft en hebben één week + 1 winter onder mijn Sharan gezeten. Heb toen deze en 2x 215/55 geleverd gekregen. Ben er deze week achter gekomen bij het omzetten van alu naar staal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb eerst 4x 215 gehad.. Afgelopen maandag heeft mij vader 2 nieuwe voorbanden gekocht met maat 205 omdat de bandenboer hem verteld heeft dat 215 niet voor passat bestemd is.

 

Mijn achterbanden waren ook slecht en daar zat 215 op.. Vandaar was mijn vraag of ik 215 achter zou kopen.

 

Gisteren heb ik uiteindelijk achter ook 205 laten leggen.

 

Ozzy rare momenten heb ik niet gehad omdat ik er 1 dag mee gereden heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals gezegd heb ik dus 2x 215/55 en 2x 205/55. Heb twee nieuwe banden besteld en de bandenboer stelde in eerste instantie voor om de goedkoopste optie te nemen: 2x 205/55 erbij. Totdat hij vernam om wat voor auto het ging, toen wilde hij toch op veilig spelen en adviseerde 215/55 te monteren, omdat dat de standaard maat is voor de 3C. Zijn marge op beide banden is gelijk, dus voor hem maakt het niets uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb eerst 4x 215 gehad.. Afgelopen maandag heeft mij vader 2 nieuwe voorbanden gekocht met maat 205 omdat de bandenboer hem verteld heeft dat 215 niet voor passat bestemd is.

 

Mijn achterbanden waren ook slecht en daar zat 215 op.. Vandaar was mijn vraag of ik 215 achter zou kopen.

 

Gisteren heb ik uiteindelijk achter ook 205 laten leggen.

 

Ozzy rare momenten heb ik niet gehad omdat ik er 1 dag mee gereden heb.

 

volgende keer toch maar 'n andere bandenboer opzoeken, want die kerel weet duidelijk niet waar de klepel hangt. Op je gelijkvormigheidsattest staan toch de voorgeschreven maten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

55% van 205 is minder dan 55% van 215, zo wordt de hoogte van de band bepaald, maar echt veel verschil qua afwijken zal er niet zijn, denk ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wij hebben in de winter 205/5/16 op alu - perfect in combinatie met het sportonderstel.

Ook voordeliger als je sneeuwkettingen nodig hebt.

Zomers rijden we met 235/45/17 (maar dat bandenmaat is wel duur) - maar de wagen ligt lekker op de weg.

19" vond ik t/m nu niet echt lekker rijden, maar ik heb nog nooit een 18" onder de passat gehad - wie heeft er ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rij zomers met 225/45/17 banden rond. Nu op m'n wintersloffen staat ie op 205/55/16.

Heb vanochtend mijn auto voor een beurt bij een Duitse dealer neergezet en kreeg de Passat sportline 2.0Tdi mee van de eigenaar zelf. 8-) Lekker hoor, 170pk i.c.m. DSG bak.

Ook deze Passat staat op 205/55/16.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ook deze Passat staat op 205/55/16.

Dat is ook een hele normale maat voor winterbanden. Smallere banden geven meer grip (druk) in de sneeuw.

 

Ik weet 't. :thumb:

Ik heb ooit het volgende voorbeeld gehad om het beter te begrijpen.

Laat een vrouw maar eerst maar eens met een platte schoen aan op je tenen gaan staan en daarna met een naaldhak. Dan voel jezelf het verschil tussen meer en minder oppervlakte druk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even oude topic uit de sloot halen...

 

Ik heb een stalen velgen set met winterbanden op het oog voor mijn 3C.

 

5x112, ET45 met bandenmaat 195/65 R 15T. Merk Semperit Speed Grip. Profiel 6-7mm.

 

Past deze en hoe zijn de bandjes? Heb nu niks (ok ok, alleen zomerbanden :)).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb deze zomer 4 nieuwe Nokians laten monteren, besteld bij autobandenmarkt.nl

Nokian WR D3 205/55 R16 91H (Wi)

Aantal: 4

Prijs per stuk € 76,60

Montage en balanceren was 15 euro p/ stuk.

Heb net 3000 km gereden met deze nieuwe banden waarvan een 1000 km door Tsjechië met redelijk wat sneeuw en glibberige bergwegen.

Ervaring is uitstekend, zowel de grip op glad wegdek, als het weinige geluid op de autobahn bij lekker doorrijden.

 

 

https://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/rshop.pl?s_p=Nokian-WR-D3-205_55-R16-91H&details=Ordern&typ=D-117063&cart_id=83078438.107.30601&ranzahl=4&Breite=205&Herst=Nokian&Quer=55&Felge=16&Speed=H&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=20&Transport=P&dsco=107&sowigan=Wi&m_s=3&rsmFahrzeugart=PKW

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

aangepast door Willem nunspeet
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden