Ga naar inhoud
  • 0

Wat verbruikt jullie Passat gemiddeld aan brandstof?


Fopperr

Vraag

Heb zelf een passat 3c 2.0tdi uit 2008 met DPF handgeschakeld.

 

Volgens de specs moet ik gemiddeld 5.9 liter op de 100 km kunnen halen, dat zou 1:16,9.

Zelf red ik tussen de 6.0 en 6.3 liter op de 100 km. Gemiddeld 6.2 op de 100 km laten we zeggen. Dat is 1:16,1.

 

Ben wel benieuwd wat andere passat rijders betalen, ook de benzine rijders en vooral de R36/W8 rijders:lol:

 

 

Groeten Foppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Dat is ivm winter diesel,das net even andere samenstelling,

Maar ik weet niet wat mijn 81 kw afn doet ik denk 1 op 17/18?

hij heeft wel kms, maar ik ben daar ook tevree mee,hij loopt best genoeg.

en heb airco nooit aan,dat scheelt ook nog enorm volgens mij?

 

Zou winterdiesel een in een hoger verbruik resulteren in verhouding tot laat me zeggen "zomerdiesel"?

Het scheelt idd of je ecc aan hebt of niet. BTW, onder de 5 graden celcius werkt het aircogedeelte niet. 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

met mijn gechipte 100 pk TDI met automaat bak haal ik woon/werk verkeer 1:17 en bij snelle snelweg ritten rij ik 1 op 15~16

Vakantie met volle bepakking was t 1 op 14

Komende week mag ik naar Berlijn. Zal dan mijn verbruik ook even checken ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3.6l, 300pk, 350NM

 

Gemiddeld 10.5l/100km over enkele duizenden kilometers volgens de boordcomputer. Zomer en winterbanden geen verschil gemerkt. In Duitsland gaat het verbruik wel omhoog tot 14l/100km. Het verbruik is vrijwel gelijk aan dat van mijn R32.

 

Overigens met mijn Audi A4 Avant 2.5TDI Quattro 210pk, 440NM heb ik onderstaand verbruik tussen Leeuwarden en Zwolle gehaald :lol:

post-8913-1423824126,7953_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

van de week ff naar Potsdam (Berlijn) geweest gemiddeld 1 op 14,5 gereden. Toch sommige stukken rond de 160~170 gereden. Maar meeste tijd zo ca 130

grote delen waren ook snelheidslimieten vanwege sneeuw en mocht ik niet harder dan 120

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met de 3C winter gemiddeld 6,3 liter/100 km gemeten op 4500 kilometer.

In de zomer is de auto zuiniger, niet alleen vanwege de winterdiesel maar voornamelijk vanwege de lagere dichtheid van de lucht.

Ik moet er wel bijzeggen dat het gemeten is met de boordcomputer. In mijn zakelijke auto is de boordcomputer (zuiniger 10%) afwijkend van de optelling van de kassabonnen (leuk punt voor KASSA en RADAR!!) dus dat zou hier ook zo maar kunnen. Maar we rijden steeds net iets over de 1000 kilomter per tank.

 

In de 3B 1.9 81 kw AFN (inmiddels verkocht) reed ik gemiddeld 1:18, net iets kleinere tank maar iets zuiniger dus ook ruim 1000 kilometer per tank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden