Ga naar inhoud
  • 0

Wat verbruikt jullie Passat gemiddeld aan brandstof?


Fopperr

Vraag

Heb zelf een passat 3c 2.0tdi uit 2008 met DPF handgeschakeld.

 

Volgens de specs moet ik gemiddeld 5.9 liter op de 100 km kunnen halen, dat zou 1:16,9.

Zelf red ik tussen de 6.0 en 6.3 liter op de 100 km. Gemiddeld 6.2 op de 100 km laten we zeggen. Dat is 1:16,1.

 

Ben wel benieuwd wat andere passat rijders betalen, ook de benzine rijders en vooral de R36/W8 rijders:lol:

 

 

Groeten Foppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

ik heb idd 140pk en 320nm.... maar niet lang meer:D

 

Chippen is de beste uitvinding die ik me zo kan bedenken.... nu ff dan:D

Binnenkort 172Pk en 390Nm.

 

Hij rijdt absoluut lekkerder dan een Jetta, maar door het comfort van de passat mis je de power wel een beetje.. Dan maar weer chippen:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oh sorry, heb nog gezocht maar vond geen duidelijke topics... dat zal ook wel weer aan mij gelegen hebben:P

 

Ik heb destijds een jetta 1.9TDi uit 2007 laten chippen bij Tunex in 's Heerenberg.

Erg positief bedrijf, volgens mij weten ze ook waar ze over praten. Niet de optimale tuning, maar als je de prijs van €225,- (en dan 25% korting als je daar al eerder een auto hebt laten tunen) kun je er niks van zeggen dat ze niet dezelfde resultaten halen als JD, daar betaal je dan iets van €550,-

 

Moet er eerlijk bij vertellen dat ik verder ook geen ervaring heb met chiptuning, Tunex was voor mij een snelle en practische keuze. Goede referenties en goedkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Freddy,

 

Dat zal wel standaard zijn voor de CC/3C. Als ik 170 op Cruiscontrol rijd, is mijn gemiddelde 7,9L op 100 km, dat is ongeveer 1:12,7. Kun je niet veel van zeggen denk ik. 80km is bijna 1:28 (twente route/N18)

 

Hoe bevalt de CC trouwens verder, is toch wel een kleine toekomst droom, aangezien ik in Duitsland woont ook nog wel te realiseren.... in 3 jaar;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo Freddy,

 

Dat zal wel standaard zijn voor de CC/3C. Als ik 170 op Cruiscontrol rijd, is mijn gemiddelde 7,9L op 100 km, dat is ongeveer 1:12,7. Kun je niet veel van zeggen denk ik. 80km is bijna 1:28 (twente route/N18)

 

Hoe bevalt de CC trouwens verder, is toch wel een kleine toekomst droom, aangezien ik in Duitsland woont ook nog wel te realiseren.... in 3 jaar;-)

Hallo Foppe

 

Even off topic: de CC bevalt buitengewoon goed. Prachtig om te zien, heerlijk om te rijden. En nog steeds veel bekijks 8-)

Inderdaad, bij 80-90 haal je al snel een dikke 1 op 25.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je 80km/100km wegen rijdt, kom ik ook een stukkie zuiniger uit. Zit regelmatig op de autobahn en rijd bijna altijd 160... de cruise control begint bij 160 zelfs al te slijten... moet je voorstellen;-)

 

Ga eens een paar weken proberen netjes 80/100/120 te rijden, kijken wat dat uitmaakt... als ik dat tenminste volhoudt:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een vriend van me heeft een Leon uit 2004 110pk TDI gechipt naar 150pk... maar die is super snel en rijdt ook 1:18 Zonder problemen.

Deze heeft btw ook het volle koppel van over het volledige bereik van de motr maar dat kun je dan ook wel aan de koppeling merken moet ik zeggen... die is na 220.000 bijna versleten. Daar kun je overigens niet veel van zeggen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vrij veel is denk ik zachtjes uitgedrukt... moet het dubbele kunnen halen volgens mij.

 

Heb er verder geen verstand van, maar wel ff de moeite om te laten uitlezen ofzo...

 

Denk dat je het beste een nieuw bericht in de rubriek motorisch kunt beginnen... Daar hebben ze er veel verstand van;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden