Ga naar inhoud

goony

Members+
  • Aantal items

    280
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over goony

  • Verjaardag 23-04-1972

Profile Information

  • Plaats
    Drachten

goony's Achievements

0

Community reputatie

  1. Bedankt. Ik ga eerst ff controleren of er niks met zijn velgen is of banden.
  2. Dat plopje komt waarschijnlijk uit het vacuumpompje wat bovenop de EGR zit. Bij mij is de egr helemaal afgedopt en geen geplop meer.
  3. Wie weet wat het kost om die afdichtringen te laten vervangen? En kan je het gemakkelijk zelf doen? Een vriend van mij heeft denk ik hetzelfde probleem. Alvast bedankt voor jullie reacties.
  4. is ie dan wel helemaal afgesloten en komt er geen uitlaatdamp meer in het circuit?
  5. En dat kan Johan doen van VVT. Hij verwijderd het metalen buisje. Plaatst op beide openingen een plaatje en pat vervolgens de ecu aan zodat je geen storingmelding krijgt. Dit alles heeft hij voor mij voor 100 euro gedaan all in. Tip van de dag voor degenen die in een BG rijden vanaf 2004 en anders een storingsmelding zouden krijgen.
  6. Johan van VVT heeft het gedaan. Ga er vanuit dat het wel snor zit.
  7. Reeds gedaan. 100 eurie all inn! Buisje weg, plaatjes erop en klaar.
  8. Ik dacht dat op het moment dat de knippers in de buitenspiegels kwamen, dat toen gelijk de verlichting uit de binnenroosters is gehaald. (die zitten nu dan in de knippers )
  9. Mijn vorige Passie kwam uit juni 2002 en had nog wel verlichting in de roosters.
  10. Die van mij komt uit Frankrijk en is daar de comf. uitvoering, maar dan zonder de automatisch dimmende binnenspiegel en geen veloursbekleding. Verder wel de road america velgen van 16 inch, mfd en bediening in het stuur en climatecontrol. Ook nog eens parkeersensoren. Wat ik ook zo raar vind is dat ergens in 2004 de luchtroosters geen verlichting meer hebben. Het klopt dat op het einde vsan een modellijn er extra's toegevoegd worden om de auto nog aan de man te brengen. In mijn geval heeft dat dus voordeel.
  11. Ik weet het niet meer. EGR is afgedopt nu. En stinken doet ie nog steeds in combinatie met een beetje onregelmatig lopen/licht inhouden bj 40 en 70 km/h. Soms als ik start roet ie eventjes. En soms bij de start loopt ie even als een trekker (3,5 poten?) even gas geven en het is klaar. Nokkenasafstelling is goed trouwens. iemand ideeen?
  12. Let op vanaf bouwjaar medio 2004 krijg je een storingsmelding in de deskboard als je de EGR afdopt. Een tuningbedrijf kan dit softwarematig aanpassen zodat de storingsmelding verdwijnt. vanvughttuning doet voor mij het afdoppen plus software aanpassen voor 100 euro. Lijkt me een mooi bedrag en zelf geen vieze handen. Ben niet bang voor vieze handen hoor, maar ben niet zo handig.
  13. Kan het ook zijn dat het de EGR is? Het vacuumpompje snatert en er sputtert olie uit (bekend probleem) Kan het zijn dat de boel stuk is en daardoor de EGR constant open blijft staan en daardoor de stank niet te harden is?
  14. Ik ook niet Matthijs, maar op een een of andere manier komt het telkens weer terug dat het niet zou kunnen.
  15. Dat weet ik Matthijs, maar snap jij het nog? Dan kun je toch altijd terug naar longlifeinterval? (mits je synthetische olie hebt gebruikt) Ik wordt er gek van dat de een zegt het kan wel en de ander zegt het kan niet.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden