Ga naar inhoud

m@rcel

Members+
  • Aantal items

    1027
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

1 Volger

Over m@rcel

Profile Information

  • Plaats
    Emmen

m@rcel's Achievements

2

Community reputatie

  1. Heb je zelf al eens gereden met een passat met 288 mm remmen en met 312mm remmen? Het is niet een gevoel, het is duidelijk merkbaar. Grip van de band maakt zeker verschil en is de beperkende factor. Dat merk ik ook als ik met winterbanden rij, ik moet dan eerder beginnen met remmen als met de zomerbanden. Zoals ik al eerder aangaf is met name met hogere snelheden het verschil duidelijk merkbaar. Op hogere snelheden moet je erg hard remmen wil je de grip verliezen met de banden. Met name op dat soort momenten maakt meer remvermogen een verschil. Stel dat je met 288 mm remmen op 80% van de maximale grip van de banden zit bij snelheden tot 60km/uur komend van hogere snelheden, dan haal je met grotere remmen 90% van de maximale grip en dat maakt de remweg korter in de periode van de hoge snelheid teruglopend naar 60 km/uur. En de duur van het maximale remvermogen van grotere remmen is langer door de betere koeling. Ik heb ook een Golf IV met 280mm remmen en daarmee moet ik eerder remmen op hogere snelheden als met de passat. Ik heb het dan niet over 50 meter, maar schat zo in dat het toch een meter of 25 is dat ik eerder begin met remmen. Met beide auto's rij ik met hetzelfde type band, Continental Sport Contact 5. Een ander voordeel van grotere remmen is dat de stabiliteit van de auto beter is, de auto is minder nerveus. Ook remt de auto beter met aanhanger. Overigens is het ingrijpen van ABS geen goede graadmeter, daarvoor spelen te veel factoren mee. Denk aan wieldruk (bij volle lading hebben de wielen minder tractie), verplaatsing van het zwaartepunt naar de voorzijde van de auto tijdens hard remmen (stugge vering), etc.
  2. Een 130pk 3bg heeft met 288mm remmen minimale remvermogen. Je kunt theorieën genoeg aanhalen, maar ik heb zelf de aanpassing doorgevoerd naar 312mm en merk duidelijk verschil in remkracht bij dagelijks gebruik (normaal remmen). De auto remt nu zoals het zou moeten, 312mm zou standaard moeten zijn. Met name op de snelweg (hogere snelheden) is het verschil in remvermogen duidelijk merkbaar.
  3. http://www.weitecshop.de/index.php?mg=2 ... t_filter=1 Ik heb mijn vraagtekens bij dit soort 'oplossingen'. Net zoals je zonder aanpassingen aan de dempers gaat verlagen, lijkt mij verhogen met standaard dempers ook niet ideaal. Nu denk ik wel dat het probleem minder groot is als met verlagen, maar je blijft zitten met het verkeerde werkgebied van de dempers.
  4. En dan natuurlijk ook beide achterveren vervangen, anders heb je onderling ook verschil op dezelfde as.
  5. KW streetcomfort is veruit de meest comfortabele schroefset, ook ten opzichte van vaste sets.
  6. Rustig maar, reageer je ook zo in het verkeer? Uiteraard geeft de persoon zelf gas en bepaalt zelf met welke snelheid hij/zij gaat rijden, maar je kunt zoiets ook motiveren en iemand mee trekken naar een hogere snelheid en dat is waar het hier nu om gaat. Bewust harder gaan rijden omdat je weet dat verderop een flitspaal staat met als doel degene die achter je rijdt een (hogere) boete te geven. Het wordt nog gekker als je daarbij de motivatie gaat gebruiken dat het om de veiligheid van je gezin gaat. Dan ga je niet gas bijgeven en spelen met iemand op hoge snelheden, maar je gaat een dergelijke situatie juist ontwijken.
  7. Inderdaad Eddy, als de veiligheid zo belangrijk is, dan negeer je de uitlokkers.... Vindt het ook een klere streek om iemand express een boete te bezorgen.
  8. De 18 inch zomerwielen afgelopen winter verkocht en rij de winterbanden op de 17 inch phoenix velgen op (duurt niet lang meer, zit rond de 4mm) en ga dan zomerbanden op de phoenix monteren. Zoals ik er nu over denk komt er bij mij geen winterbanden meer op en 17 inch is mij groot genoeg. Dat wil zeggen, ik ga daarbij uit dat de wangen van de zomerbanden stukken stijver zijn als die van mijn huidige winterbanden. Nu alleen nog bedenken welke zomerbanden, de Conti CS of Michelin PS of misschien de Vredestein Vorti.....
  9. Wat ik begrijp van Jos van JB autoservice verlaagt KW tegenwoordig de voorzijde meer (of de achterzijde minder) om de klacht van het "in de kont hangen" te verhelpen. Ik heb het zelf nog niet gezien hoe dat staat.
  10. Een schroefset is alleen zinvol als je zelf de regie wilt hebben over demping, stugheid, mate van verlaging en stuurgedrag van de auto. Een vaste set is een mooi compromis tussen sportiviteit en comfort met een nette verlaging. KW heeft een mooi overzicht gemaakt van de mogelijkheden, waarbij de prijs is uitgezet tov de dynamiek van hun onderstellen.
  11. Ik heb met beide gereden en H&R is stugger, meer zeg ik ook niet
  12. Dat is niet zo moeilijk, dat is Eibach. H&R is stug en AP komt niet in de buurt van de kwaliteit van Eibach.
  13. Pro kit is een demper-veren set voor zover ik weet. http://eibach.verlagings-veren.nl/conte ... o-Kit.html En een hele fijne kan ik je melden!!!!! De pro-kit zijn de veren, de B12 pro kit is de complete set met schokdempers. http://eibach.verlagings-veren.nl/conte ... o-Kit.html
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden