Ga naar inhoud

AutoKennerNL

Members+
  • Aantal items

    694
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over AutoKennerNL

  • Verjaardag 01-01-1915

Profile Information

  • Plaats
    nergens

AutoKennerNL's Achievements

1

Community reputatie

  1. Maak eens een afspraak met Maurice van Auto Tasmo. Dat is iets dichter bij Rozenburg.
  2. Die keramische remblokken van ATE zijn inderdaad een aanrader, zeer weinig stofaanslag, gaan lang mee (bij mij alweer dik 50dkm) en remmen super. En voor de prijs hoef je het niet te laten.
  3. Deze motor is volgens mij redelijk probleemloos. Je moet wel eventjes goed luisteren naar het blok of geen ratel geluiden van de nokkenas kettingspanner en/of klepstoters hoort: viewtopic.php?f=183&t=52485 Verder lust het blok wel een slokje olie en benzine en is het een beetje ouderwets in de zin van weinig trekkracht onderin. Misschien dat een 1.8T betere keus is. Verder gewoon letten op de bekende 3BG (model 2002) kwaaltjes: deursloten, luchtmassameter (auto trekt niet lekker als die kapot is), water onder de accu (duidt op verstopping). Kijk met 2 ton op de teller ook naar zaken als schokdempers, remmerij en airco. Verder is de 3BG een geweldige auto. Benzine-auto kan net zo veel kilometers draaien als een dieselauto, dus gemakkelijk 5 ton met goed onderhoud.
  4. Vacuumslangen, bobineblok en luchtmassameter, de dingen die kapot gaan bij de V5 en het schokken veroorzaken. Maar eerst de auto eens uitlezen, als de laatste twee kapot zijn dan krijg je wel een storing.
  5. Ik heb zelf wel zo'n beanbag midden op het dashboard. De originele van Tomtom oogt heel netjes en blijft goed zitten is mijn ervaring. Ook nog altijd het makkelijkste en veiligste als je het mij vraagt.
  6. Ik begrijp niet waarom sommigen op dat Autoweek forum denken dat de concurrenten van de Passat wel zo goed verkocht worden; ik zag laatst een vrachtauto rijden met nieuwe Peugeots; allemaal 107s (stuk of 8) op welgeteld 1 508 na.. Wel eens opgelet trouwens of je nog een nieuwe Insignia ziet rijden? Of een nieuwe C5? Nieuwe Laguna? Nieuwe Avensis? Heel weinig. Het gaat gewoon wat minder met het D-segment en zo gek is dat niet. De prijzen in het D-segment rijzen de pan uit de laatste paar jaar (lees BPM/slurptax) en de hoge bijtelling helpt ook niet echt. Een leuk aangeklede Passat komt wel erg dicht in de buurt van een leuke A4. Veel mensen die voorheen in het D-segment shopten gaan nu voor een auto uit C-segment vergeet dat ook niet.
  7. Beetje onzin verhaal. Een riem kan evengoed knappen als die te lang wordt gebruikt. Maar een riem is gewoon goedkoper en dat is waarom VW zich daarop gaat richten.
  8. Voortaan dan toch maar de achteringang van het gemeentehuis proberen
  9. Ik denk dat je beter eventjes door kunt sparen voor een goed exemplaar. Een 3B voor 1500 euro is wel een erg lage prijs bij een handelaar. Dat kan heel goed de inkoopprijs zijn.
  10. Lol en dat past zomaar op de originele versnellingsbak? En de elektronica?
  11. Verkopen dat ding dan Hier in NL klapt binnenkort de hele automarkt in elkaar als de recessie echt door gaat zetten.
  12. Geen leuk verhaal. Kan dat zomaar een Volvo benzineblok inbouwen?? Klinkt als een leuk project
  13. Inderdaad zijn die homokineten **** duur. Als je de aandrijfashoezen insmeert met wat vet en deze op tijd vervangt dan zouden ze langer mee moeten kunnen gaan
  14. Ik heb Bilstein B6 Sport onder m'n auto. Dus zonder verlagingsveren (kan evt. wel) en hij ligt als een strijkijzer op de weg (gewoon lekker stug geveerd zonder dat het knetterhard wordt).
  15. 75 euro, best kans dat je daarvoor op de sloop gewoon een Comfortline stoel haalt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden