Ga naar inhoud
  • 0

Klapband vredestein ultrac sessanta SCHANDE!!


prooij11

Vraag

Leden,

 

wat ik vandaag meemaakt....net op het eerste deel van een klaverblad een klapband.... gelukkig met hele lage snelheid, en geen vangrail.... :oops: netjes het gras in......

De banden zitten er rondom net een jaar op en de datum op de band 07-2007. Dat mag toch nooit kunnen?

De wang van de band (dus niet het loopvlak) is over 60% van de band compleet gescheurd, niet gesneden of aangelopen, echt spontaan gescheurd.

Er zit nog ongeveer 5 mm profiel op, had dus nog even mee kunnen gaan. Helaas, vanmorgen 2 nieuwe laten monteren, schade bijna 370 euro.....(19 inch, daar moet je voor bloeden)

Ik heb vanmiddag meteen een mailtje naar vredestein gestuurd, ik vind dit een zeer kwalijke zaak. Dit is m.i. echt een constructiefout dus ik ga proberen ze aansprakelijk te stellen. Denk je goed bezig te zijn met je merkbanden. Geen rare merken, maar gewoon vredestein, dat moet goed zijn...... Voel me nu met mijn achterbanden (nog altijd vredestein) ook niet meer op mijn gemak. Zit er vaak met vrouw en 3 kindertjes in.

Achterbanden zijn gechecked op scheurtjes maar die waren niet te vinden.

Loont het eigenlijk de moeite om naar duitsland te gaan voor banden? Is het daar veel goedkoper?

Gelukkig geen persoonlijke ongelukken, het had echt veel erger kunnen verlopen.

 

Peter :twisted::twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

oei, dat is niet prettig om te horen, ik ben blij voor je dat er niets ergs is gebeurd..

 

Benieuwd wat vredestein je daarop gaat antwoorden, rij zelf ook met de ultrac sinds kort en heb zelf maar heel kleine wangen nml 225-30-20 :blink: , maar ik heb me laten vertellen dat deze speciaal versterkt waren omdat het uhp banden zijn (ultra high performance), dus zal mijns inziens wel een fabricagefoutje zijn ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pfoe, het zal je maar gebeuren met 140 km/u op de klok.....

 

Lijkt mij ook niet normaal dat zo'n jonge band spontaan scheurt. Is de bewuste band bewaard voor onderzoek ? Kan me voorstellen dat Vredestein de band wil bekijken.

 

De zijkant van de band blijft gevoelig natuurlijk, je hoeft maar 1x ooit 's een randje meegepakt te hebben en je hebt een zwak punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het zou me niet verbazen als ze dit netjes oplossen, ik ken recent een verhaal van iemand met 4 winterbanden (wel michelin) die na ruim 1 jaar (na het opleggen voor het 2e winterseizoen) spontaan trillingen veroorzaakten in de auto. Alles is gecontroleerd en zelfs met de wielen op wagen gebalanceerd om ook dit uit te sluiten niets hielp.

 

Garage heeft michelin geinformeerd, en die stuurde direct 4 gratis nieuwe banden. Terwijl deze toch ruim 1,5 jaar oud waren. Das toch een prima service. Ik hoop dat vredestein een zelfde service level voor je kent, zou de pijn in iedergeval verzachten denk ik.

succes ermee groetjes iwan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Over het algemeen wordt dit netjes opgelost ja, echter heeft een klapband bijna altijd een externe oorzaak. Maw te lage banden spanning in 80% van de gevallen, de rest wordt veroorzaakt door inrijdingen of koordlaagbreuken en een heel klein percentage fabricagefouten. Zeker bij een a-merk zoals in dit geval. Ik heb de band niet gezien, kan er dus ook geen ordeel over vellen. Maar, als de wang scheurt vlak bij de velgrand dan is er praktisch altijd sprake van onderspanning. Fabrikage fouten openbaren zich niet meer na een jaar. De bandenfabrikanten nemen dit soort zaken altijd serieus na de firestone zaak van een paar jaar geleden.

 

Gelukkig ben je nu heel uitgestapt, je zal er maar afvliegen met je gezinnetje zeg.

 

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou de banden liggen ter beoordeling bij de bandenhal. Van te lage spanning is volgens mij geen sprake, ik hou het bij en ze staan meestal op 2.4 2.5.

Alle 4 de banden blijken in meer of mindere mate gescheurd. Levensgevaarlijk dus. De band is thv het loopvlak gescheurd dus niet bij de velgrand.

Woensdag of donderdag hoor ik meer. Ik hou jullie op de hoogte.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

All,

 

probleem is door de firma vredestein naar volle tevredenheid opgelost. Ik heb 4 nieuwe banden gekregen zonder eigen bijdrage.

Ik ben hier tevreden mee, ookal heb ik flink mazzel gehad. 4 nieuwe joekels eronder dus.

Hulde aan de fabrikant.

 

Groet Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Da's de service die je mag verwachten van zo'n bedrijf.

Heb zelf ook se Sessanta's d'r onder liggen, welliswaar in 18 inch.

Moet eerlijk bekennen dat toen ik jouw verhaal las toch even voor de zekerheid ben wezen kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Typisch is dat ik nu bij verschillende merken en vooral in de grotere maten deze schades gezien heb. Bij Falken hebben ze zelf geconstateerd dat er een fabricage fout in zat, hier vond ik de oplossing naar de klant matig (Naar ratio, slijtage).

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik weet niet of ik nog wel Vredesteins zou willen hebben....

Een andere bandenfabrikant kan net zo goed fouten hebben. Heb dit zelf met een conti gehad, ook de zijkant opengeklapt.

 

Btw, netjes opgelost door vredestein.

Bestaan nu blijkbaar ook al maandag ochtend banden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden