Ga naar inhoud

3V

Members+
  • Aantal items

    10103
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

4 Neutral

4 Volgers

Over 3V

  • Verjaardag 27-01-1968

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Enschede
  1. TS heeft nu al 15", dus remdiameter is geen issue. Gezien de ET-waarde komen de nieuwe velgen weliswaar van een 3B, zijn echter van een 3BG (origineel 3B heeft ET45). De J-maat is de breedte van de velg, is in dit geval niet relevant. Het draagvermogen van 195/65-15 (91) is standaard iets lager dan dat van 205/60-15, maar ook die 195 wordt standaard onder Passat's gemonteerd, is dus geen probleem. Dus kort gezegd: de nieuwe velgen horen op een 3BG, zijn prima wintervelgen voor jouw Passie.
  2. was bij mij inderdaad ook de alarmknipperlichtschakelaar, of beter gezegd het relais dat daar aan vast zit.
  3. 3V

    1.8t benzine lucht

    Heb je een variant of een sedan? Als je een Variant hebt, kun je het rubber van de achterklep even nakijken of hij wel helemaal afdicht.
  4. Heeft waarschijnlijk gewoon wat lucht in gezeten. Na een paar keer pompen is dat eruit en alles doet het weer Sproeiers gaan inderdaad omhoog door de vloeistofdruk (in dit geval dus luchtdruk, uniek!) dus als ze omhoog komen is het pompje in elk geval in orde.
  5. 3V

    Condens

    Klopt wel, maar alleen als het over een sedan gaat. De klep van een variant gaat af fabriek niet vanzelf omhoog. Is trouwens ook wel weer iets op te verzinnen, zie ombouwtopics elders op dit forum
  6. 3V

    welke accu?

    Kan op zich wel, je nieuwe accu heeft alleen iets minder capaciteit dus zal wat sneller leeg zijn. Maar voor normaal gebruik redt je het met 70Ah ook wel.
  7. zou ik inderdaad zeker even doen, voordat de lak barst. Nu het nog dicht lijkt te zijn, zou dat steenslag uitsluiten. Desnoods eerst even laten kijken door een onafhankelijke deskundige (schadebedrijf o.i.d.)
  8. Alcar heeft deze bouten ook wel. Alcar is een groothandel die aan heel veel bandenboeren levert, onder andere ook aan kwikfit. Stuur hun anders even een mailtje voor hun dichtstbijzijnde dealer. Maar reken inderdaad op een flinke bom geld...
  9. Vroeger, toen ik nog in de bandenbranche zat, werd zo'n slijtage als bij jou als normaal beschouwd voor laagprofielbanden (60-serie en lager). Ik weet niet of dat nog steeds opgaat, maar je kunt in ieder geval beter deze slijtage hebben dan andersom. Zelf rij ik ook altijd met vrij harde banden, bij mijn 3B had ik alles op 2.8 staan (in de vakantie achter 3.0) en nooit problemen gehad. Het hangt ook heel erg van de bandenfabrikant af. Bijvoorbeeld Vredestein adviseert relatief hoge bandenspanningen, omdat lagere spanning soms tot problemen kan leiden met warmlopen of karkasbreuken. Let er trouwens op dat de adviezen in de tankklep alleen gelden voor de banden die af-fabriek gemonteerd waren, als er nu een andere maat op zit is dat stickertje zinloos.
  10. Op 1 as moeten dezelfde banden zitten, links zomer en rechts winter is dus niet toegestaan. Volgens mij mag voor en achter wel verschillen qua type. En inderdaad mogen de maten links en rechts ook niet verschillen.
  11. Geef even aan om wat voor type Passat dit gaat en het bouwjaar.
  12. ET35 is ook eigenlijk te laag voor een 3C. Als je die velgen toch wilt houden zul je inderdaad iets van veerwegbegrenzers moeten monteren, maar ik weet niet of dat in België toegestaan is. Da's inderdaad heel belangrijk om te weten. Maar als het 18" is zoals in zijn onderschrift staat, zal het 225/40-18 of 235/40-18 zijn, op ongeveer 8J
  13. helaas kan niemand je daar een simpel pasklaar antwoord op geven, omdat de ET-waarden afhankelijk zijn van andere maten van de velg. Hoe breder de velg is, hoe minder speelruimte je hebt m.b.t. de ET-waarde. Als richtlijn kun je aanhouden dat bij een 8J-velg een ET tussen 35 en 40 moet passen, maar dat hangt dan ook weer af van de maar van de banden. Sowieso is het bij een 3B of 3BG heel lastig om breder te gaan dan 225-banden. Hou daarbij ook in je achterhoofd dat een 4Motion weer wat minder ruimte heeft dan een voorwielaandrijver. Behoorlijk complex dus...
  14. Maar waarom zou je dat dan willen? De eindoverbrenging in de hoogste versnelling is toch hetzelfde? De 6-bak heeft alleen de tussenligende versnellingen wat dichter bij elkaar liggen. Toch?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden