bm-er Geplaatst 28 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2008 Vanavond op de A10 rond Amsterdam stelde ik de CC in op 87km/u* zoals altijd. Met deze snelheid heb ik nog nooit een boete ontvangen, ook niet op de trajectcontroles bij R'dam, Den Haag of utrecht. Wie gaat er sneller langs de trajectcontroles? Volgens mij is er namelijk nog wel wat marge. * snelheid van de 3C snelheidsmeter, geen TomTom snelheid oid. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dimitri-Turbo Geplaatst 28 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2008 Ik rij gewoon altijd netjes 80 op de teller! Overigens rij ik bijna ´nooit´ erg te hard! Ben een vrij rustige rijder Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tristan Geplaatst 28 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2008 Ik rij gewoon altijd netjes 80 op de teller! Overigens rij ik bijna ´nooit´ erg te hard! Ben een vrij rustige rijder Daar sluit ik mij bij aan alleen woon ik wel direct aan de duitse grens, en daar is het gewoon gas d'r op Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JH Geplaatst 28 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2008 Ik knal overal door. Behalve bij de TC Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
StyleX Geplaatst 28 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2008 Ook ik knal overal door...(moet daar wel wat aan gaan doen trouwens). Maar tijdens TC rijd ik ook 87 (bij 80KM) en 127 (bij 120KM). Mijn leaseauto was minder naukeurig en daar kon er altijd 10KM/u bij. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Robertje Geplaatst 29 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2008 Bij TC thv de Coentunnel rijd ik 84 op de teller. De TomTom (GPS)snelheid met de 3C meter vergeleken. 80 - 84 km 100 - 106 km 120 - 127 km Dapper dat je harder durft bij TC. Hangt toch ook af van type band en slijtage hiervan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 29 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2008 Zelf hou ik meestal 10% marge aan op mijn snelheidsmeter (afhankelijk van de rest van het verkeer natuurlijk). Dus 88 i.p.v. 80 en 110 i.p.v. 100. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 29 december, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2008 Bij TC thv de Coentunnel rijd ik 84 op de teller.De TomTom (GPS)snelheid met de 3C meter vergeleken. 80 - 84 km 100 - 106 km 120 - 127 km Dapper dat je harder durft bij TC. Hangt toch ook af van type band en slijtage hiervan. Er is een marge bij snelheidscontroles van minimaal 5 km/u waaronder ze niet flitsen, neem daarbij de afwijking van de teller en dan is 87km/u niet zo'n gekke snelheid. Ik rij dan net iets harder dan 80 op de TomTom, dus ik weet zeker dat ik binnen de marge zit en gebruik van de CC zorgt er voor dat je niet te hard gaat. Ik houdt deze snelheid ook bij trajectcontroles dan ook al sinds ruime tijd aan, in ieder geval toen de banden om de auto nog nieuw waren. Eigenlijk neem ik geen echt risico, maar ik vroeg mij af iemand nog verder 'op de marge' reed zonder een bekeuring te krijgen, want die heb ik hiervoor nog nooit gehad. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
robbietdi Geplaatst 29 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2008 Rij al sinds het begin van de TC op de ring a10 erover heen. altijd net onder de 90 op de CC en alles inhalen. Samen met vrachtwagens. En tot op de dag van vandaag, daar nog geen bekeuring gehad ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
V6-4Motion Geplaatst 29 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2008 Bij R'dam houd ik altijd 85 op de teller aan, dan gebeurd mij niets. Maar goed, dat doe ik dus alleen tussen de meet portalen, die kun je zien staan en daar buiten ga ik soms wel eens wat harder in die 80 km zone. Ik ben 1 keer geflitst bij een trajectcontrole, op de A4 bij hoofddorp -> nieuw-vennep. Op de teller 140, 128 gemeten, 4 km/h correctie... boete van 16 euro... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Robertje Geplaatst 29 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2008 Bij TC thv de Coentunnel rijd ik 84 op de teller.De TomTom (GPS)snelheid met de 3C meter vergeleken. 80 - 84 km 100 - 106 km 120 - 127 km Dapper dat je harder durft bij TC. Hangt toch ook af van type band en slijtage hiervan. Er is een marge bij snelheidscontroles van minimaal 5 km/u waaronder ze niet flitsen, neem daarbij de afwijking van de teller en dan is 87km/u niet zo'n gekke snelheid. Ik rij dan net iets harder dan 80 op de TomTom, dus ik weet zeker dat ik binnen de marge zit en gebruik van de CC zorgt er voor dat je niet te hard gaat. Ik houdt deze snelheid ook bij trajectcontroles dan ook al sinds ruime tijd aan, in ieder geval toen de banden om de auto nog nieuw waren. Eigenlijk neem ik geen echt risico, maar ik vroeg mij af iemand nog verder 'op de marge' reed zonder een bekeuring te krijgen, want die heb ik hiervoor nog nooit gehad. Ah, 5 km is een aardige marge. Als je nu 84+5= 89 probeert, dan horen wij graag of is gelukt zonder photo. Off topic; genoeg gepraat. Ik ga weer verder met inbouwen van klapspiegels ed. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
m@rcel Geplaatst 29 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2008 Bron: http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer_(bvom)/overtredingen/snelheid/marges_en/ Marges voor de snelheidsmeting In Nederland wordt bekeurd als de maximumsnelheid wordt overschreden. Hierbij wordt een marge aangehouden. Wie in Nederland een bekeuring krijgt voor het overschrijden van de maximumsnelheid, heeft de snelheidslimiet in werkelijkheid dus behoorlijk overschreden. Hieronder een overzicht van de marges: Snelheid minder dan 100 km/h: tot 7 km/h marge Bijvoorbeeld: een automobilist die op een 50-km weg 57 km per uur rijdt, wordt bekeurd. Snelheid vanaf 100 km/h: tot 8 km/h marge Bijvoorbeeld: een automobilist die op een 120-km weg 128 km per uur rijdt, wordt bekeurd. Belangrijk om te begrijpen is, dat deze snelheidsmeting bepaalt óf er bekeurd gaat worden. Meetcorrecties voor de bekeuring Vervolgens hanteert de politie een meetcorrectie om te kunnen garanderen dat in ieder geval geen te hoge bekeuring wordt uitgedeeld (met de door het Nederlands Meetinstituut geijkte apparatuur. Hieronder een overzicht van de meetcorrecties: Snelheid: minder dan 100 km/h: 3 kilometer meetcorrectie Bijvoorbeeld: iemand bij wie op een 50-km weg 57 km per uur wordt gemeten, wordt bekeurd voor 54 km/h (vanwege de 3 kilometer meetcorrectie) Snelheid: meer dan 100 km/h: 3 procent meetcorrectie Bijvoorbeeld: iemand bij wie op een 120-km weg 128 km per uur wordt gemeten, wordt bekeurd voor 124 km/h (vanwege de 3% meetcorrectie) Theoretisch gezien zou je dus minimaal 7 kilometer te hard kunnen rijden PLUS de tellerafwijking. Stel dat de tellerafwijking gemiddeld weg 5km/uur is (100 op teller, 95 in werkelijkheid) dan krijg je pas een bekeuring bij 13km/uur te hard op de teller. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
GJ&H Geplaatst 29 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2008 Ik ga uit van een marge van 5% en ik plus daar nog 3km bij op voor de afwijking vd meetapparatuur bij 80 wordt het dus 87. ik gok trouwens nog wel eens... als er iemand voor mij 80 op de teller rijdt en ik kan er voorbij, tja dan rij ik tegen de 100 op de klok. ik moet dus weer een beetje uit kienen/gokken hoe hard ik de rest vh traject kan rijden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tinus Geplaatst 29 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2008 hou altijd 85-90 op de cruise; nooit problemen dan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jeroen114 Geplaatst 29 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2008 Ehm, het idee is dat je een boete krijgt zodra je boven de meetnorm uitkomt. bij een snelheid van 107km (of hoger) wordt je geflitst op een autoweg. De resulterende boete is 7km (of meer) te hard - meetafwijking van 3km dus 4km (of meer) gecorrigeerd te hard. Op een snelweg levert 128km/u een boete op van 8km - 3% meetcorrectie (0,03 * 128=3,84 => 4) dus gecorrigeerd 4 km te hard... (ook hierbij weer leveren hogere snelheden hogere boetes op ) Boven de meetnorm uitkomen = boete! Alleen de hoogte ervan wordt verlaagd met de meetcorrectie (ofwel foutmarge) Da's dus goed voor je portemonnaie, alhoewel ik met zulk geld liever andere dingen zou doen... Als je wilt weten hoe hard je precies rijdt kun je altijd de 'hectometerpaaltjes-test' doen... Als je dit bij verschillende snelheden hebt gedaan, weet je ook wat de afwijking van je teller over een groter bereik is (dus een betrouwbaardere schatting, die een stuk goedkoper is dan het officieel ijken van je teller...) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 29 december, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2008 Als je wilt weten hoe hard je precies rijdt kun je altijd de 'hectometerpaaltjes-test' doen... Als je dit bij verschillende snelheden hebt gedaan, weet je ook wat de afwijking van je teller over een groter bereik is (dus een betrouwbaardere schatting, die een stuk goedkoper is dan het officieel ijken van je teller...) Die methode is altijd goed om je meter te ijken, maar ik was gewoon op zoek naar de maximale snelheid waarmee je zonder een boete te krijgen door de trajectcontroles kan rijden. Het is wel een prettig idee als je weet wat de marge is. ik ga binnenkort eens de 90 op de CC aanhouden, dat moet ook wel lukken denk ik zo. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
midiman Geplaatst 30 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2008 Tot 100km/u geldt de limiet van 7 km bij traject-controles, bij 120 km/u is het 8 km de grens-waarde. Dus bij TC's in het 100km/u-gedeelte krijg je een boete vanaf 107 km/u, en bij TC's in het 120 km/u gedeelte vanaf 128 km/u. (en vanaf 87 km/u in het 80km gedeelte van TC's) Toch raad ik niet aan die grens op te zoeken, een fout is zo gemaakt en zonde geld! http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer_(bvom)/thema's/trajectcontrole/ Gelden de correctiemarges ook bij trajectcontrole? Ja. Net als bij alle andere vormen van snelheidscontroles, krijgen weggebruikers bij trajectcontrole een bekeuring als er 7 km/uur (limieten tot 100 km/uur) of 8 km/uur (limieten boven 100 km/uur) te hard is gereden. Bij het vaststellen van de boete wordt standaard een meetcorrectie aangebracht. Bij een gemeten snelheid van minder dan 100 km/uur bedraagt de correctie 3 kilometer; bij een snelheid van meer dan 100 km/uur is het 3% van de gemeten snelheid. Op de acceptgiro staat zowel de gemeten als de gecorrigeerde snelheid vermeld. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Snow Geplaatst 30 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2008 hou altijd 85-90 op de cruise; nooit problemen dan. same here Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jafo Geplaatst 30 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2008 Ik ben de pechvogel denk ik.... Ik reed 's nachts om 03.30 bij Voorburg komende van Schiphol met de duizelingwekkende snelheid van 89 km/h door de trajectcontrole en kon mooi het enorme bedrag van € 16,-- aftikken. Ik heb na correctie 4 km/h te hard gereden. Wat een misdadiger ben ik.......... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arno Geplaatst 30 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2008 wat een gereken allemaal, het zou een stuk makkelijker zijn als de teller wat nauwkeurigere de snelheid weergeeft Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tinus Geplaatst 30 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2008 ja, dat vind ik ook! alleen zijn er 110 combinaties van bandenmaten voor een auto en als een band slijt, dan is de afwijking weer anders... opmerkelijk nauwkeurig is mijn zomerbandenset; 17" met 235/45 banden waarbij de tellerafwijking vrij gering is; 100km=99 op de TomTom, 220=216 op de tomtom. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 30 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2008 Da's inderdaad netjes! Mijn Omega had een afwijking van ruim 10%, als mijn vrouw achter mijn vrachtwagen reed (met geijkte tacho dus en begrensd op 88 km/u) moest ze altijd 100 rijden om me bij te sloffen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RuudC Geplaatst 30 december, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2008 Hmm, dagelijks de TC op de A12 Utrecht -> Den Haag. Snelheid vast met CC tegen de 130 aan, dus net over de 125 op de teller. Tot op heden nog geen prent gehad... Groet Ruud Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bink2006 Geplaatst 1 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 1 januari, 2009 Ik hanteer altijd een marge van 10% op een TC. Is een keertje fout gegaan toen ik iemand inhaalde op de A10. Moest € 16,- afrekenen. Laatste boete daarvoor was ruim 4 jaar geleden, dus maak me er niet druk om. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
keek Geplaatst 4 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2009 Ik rij er altijd tussen de 85 en de 90 op de teller Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten