Ga naar inhoud

RuudC

Members+
  • Aantal items

    313
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over RuudC

  • Verjaardag 24-11-1966

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    SweetLakeCity

Overige

  • Vagcom
    nope!

RuudC's Achievements

0

Community reputatie

  1. RuudC

    Foutcode 25b

    De foutcodes staan in mijn geval los van het niet werken van de airco, zoals eerder is geantwoord. Vandaag naar laten kijken en blijkbaar zat er alleen maar lucht in, dat is wat mij op de mouw gespeld is. Anyway hij is weer gevuld en doet het weer als vanouds. Foutcodes gereset, kijken of die nog terugkomen. gr Ruud
  2. RuudC

    Foutcode 25b

    Ik denk zo'n 2 jaar geleden dat de airco onderhanden is genomen. Ik zal proberen dat er vd week iemand naar kijkt. Er waren ook nog wat topic's over de servo motoren, die ook maar even bestuderen. Dank voor je reactie oholtman. gr ruud
  3. RuudC

    Foutcode 25b

    Nee de airco koelt ook niet, ik had het vermoeden al dat er meer aan de hand was. 'k zal de codes resetten, maar denk wel dat ze terug komen. enig idee om welke servo motor het gaat en waar die zit? gr ruud
  4. RuudC

    Foutcode 25b

    Hi all, Mijn airco doet het ook niet meer. Met de gegevens van het forum (thx) de zelfdiagnose van de climatronic uitgevoerd. Resultaat: - 25b - 4F7 temp. flap servo motor - 4F8 central flap servo motor - 4FA recirculation flap servo motor - 000 iemand enig idee om welke servo motor het gaat en waar die zit? Mogelijk is er meer aan de hand, maar dit is iig ook niet goed. Voorheen toen de airco nog werkte, hoorde ik ook wel eens een schrapend geluid waarna er onregelmatig lucht werd uitgeblazen. Eerst heel hard waarna dat wat terug zakte. groet Ruud
  5. Ronald, Als het piepje bij stationair draaien er nog steeds inzit, dan zou ik op zeker de vrijloop poelie van de dynamo controleren en eventueel (laten) vervangen/repareren. Ik had dezelfde symptomen bij mijn passat al langere tijd, een paar weken terug gecontroleerd, de boel zat wel vast hoewel ik niet goed weet wat je voelt bij een goede dynamo met werkende vrijloop. Nog even laten zitten omdat ik geen momentsleutel en tool heb om de poelie te trekken. Gister ging het gruwelijk mis. poelie helemaal stuk, naa buiten gelopen en snaren kapot en wat ik verder nog tegen ga komen. Dus...... suc6 groet Ruud
  6. RuudC

    Populaire auto..?

    Okee, Ik had dit nog niet eerder meegemaakt ook niet met eerdere auto's die ik gehad heb. thx voor de reacties. groet ruud
  7. RuudC

    Populaire auto..?

    Ha forummers, Vandaag voor de 2e keer in 4 weken tijd vond ik een geplastificeerd kaartje tussen het raam van de bestuurders portier geklemd. 1x in Utrecht en vandaag dus in mijn woonplaats. Op de kaartjes staan uiteraard verschillende zuid europeaanse voornamen/bedrijven die interesse hebben mijn auto te kopen, bedoeld voor de handel en export. Het is wel heel toevallig en ik vraag me af of jullie dit ook mee hebben gemaakt en er eventueel op ingegaan zijn... ik nog niet. Groet Ruud
  8. Ach de hoofd moot voor mij is ook woonwerk verkeer met de passat. Sweetlakecity <-> Utrecht dus 100 km per dag. half uurtje heen en een uurtje terug. Ben blij dat ze met mijn dure wegenbelasting centen een spitsstrook hebben aangelegd. Nou nog eff openen die strook Maar ik moet zeggen de vakantie in spanje tikt ook wel aan. Zomaar 3100 km erbij, gelukkig zonder al te grote problemen tot nu toe Lang leve deze gechipte diesel, jippie! groet ruud
  9. Okee ik wist dat niet van tevoren (qua hoogte), maar met die nieuw gemaakte steunpunten gaat het precies goed. ik moet alleen zorgen dat die plastic dop niet precies in de schotel valt, of op termijn die schotel opvullen met iets of laten lassen. goeie tip idd van die stoeptegel. vwb de hand denk ik geen infectie, gaat weer goedkomen thx. groet ruud
  10. ik achteraf ook, gelukkig een goed eindresultaat. groet Ruud
  11. Pff, het is gelukt allemaal maar wel weer een toestand. even een kort verslag, vrouwlief bereid gevonden de bestelling op te halen en gelukkig de goeie onderdelen ondanks de wat rare omschrijving van lagers. hoppekee na het eten gelijk aan de slag. Nog even zoeken welk 'glijmiddel' het beste zou zijn wat ik had. Van de witte zuur vrije vaseline kreeg ik geen goed beeld dus uiteindelijk sileconespray gebruikt. Op dat rubberdopje spugen staat ook zo raar Bij het eerste punt zag ik dat ik het beschermdopje al kwijt was, maargoed het zat verder wel goed in de tectyl. Omdat ik een highline uitvoering heb met een sportonderstel is het lastig een hydraulische krik eronder te krijgen zeker als je dopsleutel 32mm gebruikt die, zoals eerder gemeld, precies in de rubberen dop past om aan te drukken. Dus met de bij het boorgereedschap horende krik de voiture een stukje opgekrikt, het rubberen dopje floepte vlug op zijn plaats. dop 32mm weg plastic binnenstuk erin en weer aandrukken met de krik. Gelijk maar verder omhoog en het eerste wiel wisselen. So far so good maar nu komt het de boel weer laten zakken en ... heh de hydraulische krik komt er niet onderuit, sjemig ligt die auto dan zo laag?? Ik had toch echt gehoopt dat het precies zou passen allemaal. Hop andere krik er weer bij en omhoog, zie ik dat de hydraulische krik mee omhoog gaat. Blijkt dat het Plastic binnenstuk vast zit in de schotel van de krik, na wat wrikken floept ie uit het rubber en blijft vast zitten in de krik. Nou geprobeerd om het Plastic binnenstuk met een schroevendraaier los te krijgen maar omdat de krikschotel draaibaar is schiet die schroevendraaier uit zo tussen duim en wijsvinger in mijn hand. heb ik weer, even een pleister scoren binnen.... De andere 3 gingen gelukkig goed mede omdat ik de krik niet helemaal in het midden van de steun heb gepositioneerd. Oja een bus tectyl is ook handig want in mijn geval zat je tegen de beplating aan te kijken toen de originele beschermdop weg werd gehaald. Beetje tectyl ertegen voordat je de rubberdop monteerd is geen overbodige luxe. Nou hopelijk hebben de toekomstige lezers er wat aan, iig succes toch een handige mod. De hydraulische krik die ik heb komt bij de @ldi vandaan... zie foto's niet de beste kwaliteit maar goed de beschadiging aan de plastic dop door de krik is zichtbaar. groet Ruud
  12. Zo ik heb ze ook besteld, de dealer in sweetlakecity heeft ze niet op voorraad (zelfs nooit verkocht zei hij ). Morgen na 10u kan het gehaald worden. De kosten zijn wel iets gestegen na een paar jaar(logisch) 8N0 803 855 met omschrijving:lager? kost €3,56 per stuk excl. btw en 8N0 804 583 met omschrijving steunpunt kost €1,81 per stuk excl. btw Hopelijk houd de bodemplaat het en kan ik morgen de winterbandjes wisselen Thanks voor deze info, echt goud dit forum. Groet ruud
  13. Ha Durkieboy, Tja ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik heb het idee dat iig met koude motor en in dit koude weer mijn TT5 ook later schakelt, maakt meer toeren voordat ie wil schakelen. Of het nu aan het koude weer ligt, aan mijzelf of aan het nog te verversen van de automaat olie (ik zit ook aan de verversings interval, olie zit er 62000km in) geen idee. Wat ik ook vaker merk is dat als ik de auto laat uitrijden, bijv naar een rood stoplicht toe, en voordat de auto stilstaat ik weer rustig gas geef omdat het stoplicht inmiddels weer groen is dit gepaard gaat met een lichte schok. Hij hapt naar of in de versnelling... Ik hoop hier vanaf te zijn als de olie/filter van de TT5 bak is vervangen. Het wegvallen van het toerental naar stationair toerental heb ik nog niet meegemaakt. Groet Ruud
  14. Sjeemie ik heb wat met die woensdagen... afgelopen woensdag gezien dat de stofhoes aan de andere kant nu ook naar de knoppen is. De meeste van jullie hadden het al voorspeld. Nou verder weer hetzelfde verhaal geen garagist die tijd had... Degene die het eerst tijd had was de bekende vw dealer van den haag, dat was afgelopen vrijdag. De kosten inmiddels gestegen met 27 euri ten opzichte van twee maanden geleden toen links aan de beurt was. Ik zal wel weer gena** zijn... Nou hoop ik dat beide stofhoezen mijn tijd zullen uitdienen...
  15. Meestal vrij snel, dat is mijn ervaring in ieder geval. Vaak doe ik ze dan gelijk allebei. Dan heb ik maar 1 keer mega vette handen Gr Jerry ik hou jullie op de hoogte, vooralsnog is ie heel groet Ruud
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden