Ga naar inhoud

V6-4Motion

Members+
  • Aantal items

    708
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over V6-4Motion

  • Verjaardag 22-04-1982

Profile Information

  • Plaats
    Nederland
  • Interests
    VW'tjes

V6-4Motion's Achievements

2

Community reputatie

  1. Zoals je het uitlegt lijkt het alsof de motor in een noodloop is gesprongen. als je hem even opnieuw had gestart en het was dan verholpen (ook al is het maar heel even) dan is dat een noodloop. Kan van alles zijn, als de computer een bepaalde afwijking constateerd in een gemeten waarde t.o.v. een verwachte waarde schiet hij in noodloop. Even de computer laten uit lezen om te kijken of er iets in staat, daarna pas actie ondernemen met vervangen als dat nodig mocht zijn.
  2. Bij R'dam houd ik altijd 85 op de teller aan, dan gebeurd mij niets. Maar goed, dat doe ik dus alleen tussen de meet portalen, die kun je zien staan en daar buiten ga ik soms wel eens wat harder in die 80 km zone. Ik ben 1 keer geflitst bij een trajectcontrole, op de A4 bij hoofddorp -> nieuw-vennep. Op de teller 140, 128 gemeten, 4 km/h correctie... boete van 16 euro...
  3. De 3B is er alleen met een 150 pk V6 TDI, de 3BG is er met 150, 163 en 180 pk V6 TDI. De 180pk V6 TDI is de enige die standaard met 4motion is uitgerust. Voor het hout inleg zou ik hem niet laten staan, dat is vrij makkelijk te vervangen met iets anders. En zoals eerder verteld, een V6 TDI is niet te vergelijken met een 1.9 TDI! Rijdt totaal verschillend, maar wel veel beter.
  4. Lijkt me allereerst nuttig om te achterhalen welk Torsendifferentieel er nu precies in de 4motion's wordt gebruikt. Anders heeft het omrekenen van het koppel met overbrengingsverhoudingen ook geen zin. Die 1500Nm die hier eerder genoemd wordt is ook maar een grove schatting.
  5. Voor je TDI of je V8? in beide gevallen zou ik het knap vinden als je in de buurt van de 600Nm zou komen....
  6. Het heeft niet zo zeer met de velg te maken maar met de omtrek van de band. Even na gaan welke band je hebt en zo'n tirecalculator op internet zoeken en kijken wat het verschil is. Let wel dat een versleten band iets meer omwentelingen maakt dan een nieuwe band.
  7. 1 wiel met een afwijking heeft geen invloed op het torsendiff. Dat verschil wordt opgevangen door het voor of achter diff. Zelfde effect als bij het rijden in een bocht, dan maken links en rechts ook niet het zelfde aantal omwentelingen. Daarnaast scheelt het je maar 4 omwentelingen op een kilometer, dus dat lijkt me, mits tijdelijk, niet zo'n probleem. (reserve wiel draait 4 omwentelingen minder dan de gewone band.)
  8. Een 2-massa vliegwiel vervangen door een gewoon vliegwiel geeft waarschijnlijk wel wat meer vibraties bij sommige toerentallen.
  9. Er zijn een aantal Duitse steden die in zones opgedeeld zijn. het nr. op de sticker verteld je welke zones je wel of niet in mag. Zo iets. Maar dus alleen als je de betreffende stad in wil.
  10. Euro norm staat bij mijn weten niet in de handleiding. De 2.5 V6 TDI is (voor zover ik kan vinden) een Euro 3 motor. De 2.8 V6 30v benzine is een Euro 2, maar heeft een katalysator eronder, dus een groene sticker. Zonder kat krijgt zou die helemaal geen sticker krijgen
  11. Echter zit er een haldex systeem op die auto's, die regelt het koppel dat naar de achterwielen gaat ahv de wielsensoren van t ABS/ESP. Dennis http://www.haldex.com De Passat 3B en 3BG hebben een Torsendifferentieel. De Passat 3C (het model dat nu verkocht wordt) heeft een Haldex koppeling. De 3B en 3BG delen hun techniek met de Audi A4 uit dezelfde periode. Audi gebruikt in de A4 een Torsendifferentieel om de aandrijfkrachten tussen voor een achter te verdelen.
  12. De zwakste schakels in de aandrijflijn van een 4Motion zijn de koppeling en de versnellingsbak. De differentiëlen kunnen veel meer aan dan de rest van het systeem. Dus wat dat betreft geldt er voor een 4Motion het zelfde als een gewone Passat. Edit: na wat gezocht te hebben heb ik een aantal getallen kunnen vinden. Het kleinste formaat Torsendifferentieel heeft bij een korte duur (helaas niet exact gedefinieerd, maar ik denk zo iets als een korte piek of 'spike') een limit van 1845Nm. Ik weet niet exact welk formaat toegepast is in een 3BG 4motion, maar ik heb het vermoeden dat 400 Nm niet genoeg is om het diff. te slopen. meer kun je vinden in dit document
  13. In principe is de levensduur van de turbo 'levenslang'. Het ligt echter aan het onderhoud, gebruik en kwaliteit van de onderdelen hoelang hij mee gaat. Dat is moeilijk te voorspellen. Preventief vervangen lijkt me nooit de beste oplossing, tenzij er duidelijk vastgesteld kan worden dat de turbo of enkele onderdelen daarvan aan het eind van de levensduur zijn. Gewoon doorrijden lijkt mij het beste. Doe ik zelf ook.
  14. om de 15.000km klein onderhoud, om de 30.000km (of een jaar) groot onderhoud.
  15. Peilstok op minimum is 1 liter erbij. (mits de auto vlak staat) Overigens kun je bij een waarschuwing voor het controleren van het olie peil (oranje/geel lampje) nog prima doorrijden, gewoon een tank station zoeken waar ze je olie verkopen, maar je kunt er nog mee rijden. Rood licht is zoals eerder gezegd direct stoppen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden