Wij hadden hiervoor een Volvo 144 uit 1968 als dagelijkse en vakantieauto op lpg.
Omdat ons kantoor verhuisde van meppel naar assen en dus slechte openbaarvervoerverbinding, moesten er veel km gemaakt worden. Onze 144 met 350.000 km hebben we toen maar verkocht en gekeken naar een diesel.
Op ons lijstje stond een Volvo V70/850, Toyota Avensis, Mercedes C 250TD (geen cdi!), Audi A6 en de VW Passat. Uiteindelijk hadden we een A6 en een Passat op het oog.
De A6 was van 1995, maar was werkelijk in nieuwstaat , maar had al bijna 3 ton gelopen en had 90pk. De Passie stond op190dkm en was van 1998.
We hebben toen gekozen voor de passat en rijden er, naar alle tevredenheid, nu ruim 3 jaar in.
Onderhoudskosten:
distr.riem + waterpomp bij 270dkm
remblokken achter bij +/- 200dkm
nieuwe schokbrekers achter bij +/-250dkm
draagarm linksvoor bij 290dkm
eh .... verder kan ik zo niets meer verzinnen, behalve dan het regulieren onderhoud (olie, filters, bandjes)
Gewoon goedkoop in onderhoud en een ruimte..... totaal geen spijt van, ook al is ie 12 jaar oud.