Ga naar inhoud

Het brandstof verbruik topic


SilverBullet

Aanbevolen berichten

  • Reacties 294
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

hoemeer km's je maakt hoe "voordelig" diesel wordt tov gas en helemaal tov benzine.

 

Wel meer wegenbelasting maar dat is aan het eind van het verhaal alleen maar voordeliger.

Klopt helemaal.

Ik betaal wel even iedere jaar 1116 eurie's (per maand 93 euro) maar met minimaal 18 d km heb je het er al uit, gisteren nog getankt 60 L 57.54 zwaar beladen met aanhangwagen dan lustie wel wat. 14.33 gemiddelt gereden.

Moet er wel bij zeggen dat ik Zaterdag geduurende de rit naar nijmegen vanaf Tiel t/m eide snelweg nijmegen zowat kontunu 160 km p/uur heb gereden. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Diesel

Passat 3BG, variant 2001

1.9 TDI (100 pk)

Schakel

Rustig rijgedrag,(maar soms niet :) ), veel gebruik van cruisecontrol

Verbruik gem. 1:18 (woon-werk)

Verbruik lange afstanden 1:21 (auto/snelweg)

 

edit: ik heb geen 100 pk meer na chip, nu 147pk

Link naar reactie
Delen op andere sites

diesel

passat 3bg variant 2003

handgeschakeld 130 pk

behoorlijk sportief rijgedrag, met hier en daar een uitspatting(soms moet je ff wete of tie z'n top nog haalt :wink: )

gemiddeld 1 op 15(woonwerk, met boven gemiddelde snelheid :oops: ), zuinigste ooit 1 op 19,2....... en de op de afgelopen vakantie gemiddeld 1 op 16(in Noorwegen, inclusief heenreis 180 over de autobahn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Benzine

2.3 V5 (150 pk)

Stad 1:8,5 gem

Lange weg 1:10,9 (op cc)

Lange weg met caravant 1:8

schakel

 

 

IK heb nu de 170 PK versie en heb ongeveer dezelfde waarden. Ik zit vrij veel op de autoweg en dan ook nog in Duitsland. Als regel rij ik niet veel sneller dan 145 km/h => go with the flow....Daarboven wil het verbruik behoorlijk toenemen. Overigens heb ik eerst een 150 pk versie gehad, deze was iets (0,6 L / 100 km) zuiniger

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Wat me opvalt is dat de diesels echt veel zuiniger zijn (bijna 10km meer per liter!). En dat terwijl diesel ook nog veel goedkoper is. Hoeveel km moet je per jaar rijden, als je naar bovenstaande getallen kijkt, om een (nieuwe en 2e hands) diesel te rechtvaardigen? Volgens mij is dat bij minder km als menigeen denkt.

 

(Rijden die benzinegebruikers zo veel sportiever??)

 

 

Diesel

Passat 3B, Variant 1999

1.9 TDI (rode I = ? pk)

Rustig rijgedrag, veel gebruik van cruisecontrol

Verbruik gem. 1:18 (woon-werk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een bekend feit natuurlijk dat een oliestoker zuiniger is dan een benzinewagen! Ook bekend is dat je met een diesel kilometers moet maken. Daar zijn ze voor gebouwd en houden er dan ook van om flink warm te worden. Je moet ze dus niet voor korte afstanden gaan gebruiken want daar kunnen ze slecht tegen. De wegenbelasting (houderschap) is een stuk hoger voor diesel dan benzine. Je moet dus wel kilometers afleggen om het voordeel eruit te krijgen. Als jij niet al te veel kilometers rijdt, ben je goedkoper uit met een benzine wagen. Dan heb ik het nog niet over het feit dat je een diesel kapot rijdt op korte afstanden

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden