Ga naar inhoud

V6TDI

Members
  • Aantal items

    22
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over V6TDI

  • Verjaardag 15-10-1974

Profile Information

  • Plaats
    Amsterdam

V6TDI's Achievements

0

Community reputatie

  1. Oliepeil zou goed moeten zijn, de wagen heeft in augustus 2006 nog een Long Life beurt gehad, waarbij ook de automaat-olie op het lijstje stond. Maar is wel iets om te controleren inderdaad, alhoewel je zou denken dat ie in de versnellingen vooruit er dan toch ook last van zou hebben? ZF heb ik inderdaad gevonden in Zoetermeer, dank voor de tip, sam_v5. Ze hebben zelfs een eigen werkplaats en het genoemde nummer voor technische vragen. Hmmm, dinsdag maar eens bellen en de symptonen doorgeven. Verder nog tips, zodat ik een beetje intelligent klink bij ZF?
  2. Misschien heeft het wel met http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t=18854&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= topic te maken, maar het volgende is er aan de hand: Als mijn V6 TDI (met 5-traps Tiptronic) op een schuine helling staat(met de voorkant naar beneden en de achterkant omhoog), of anderszins "belasting" heeft, bijvoorbeeld onverharde weg, en je wilt achteruit, dan "pakt" de achteruit niet, hij maakt dan gewoon alleen maar toeren alsof ie in Neutraal staat. Het is dus alleen de achteruit, de rest schakelt als een zonnetje....... Dit is sinds een aantal dagen. Als je een paar keer switcht van N naar R en dan wat met het gas speelt "pakt" de aandrijving hem uiteindelijk wel, maar dit is natuurlijk alleen maar een workaround voor het eigenlijke probleem. Wat zou het eigenlijke probleem zijn? Ik ben met mijn 3B Passat wel eens bij een Transmissie specialist in Veenendaal geweest, maar zou er hier in de buurt van Amsterdam ook wat zitten dat hier naar kan kijken? Liever een specialist denk ik dan maar, dan de dealer. De bak is waarschijnlijk nog van AF of zoiets en niet van VW zelf. Wij heeft er tips en trucks? Alvast bedankt. Groeten en een fijn Pinksterweekend, Gerben
  3. Nou, het was niet heel goedkoop, een kleine 300 euro voor de dynamo-man, met revisie dus en hulp-onderdelen enzo. De nieuwe rotor zelf was 87,50 ex. BTW dus dat valt wel mee. En dan nog een paar uurtjes voor een bevriende garage voor het in- en uitbouwen van de dynamo, dat is echt een rotklus dus omdat ie best veel omringd zit door andere onderdelen en de voorkant van de motorruimte. De dynamo-man had zelf geen brug enzo, vandaar dat ie dat stukje moet uitbesteden aan de bevriende garage.
  4. Weer even een update: Even een klein weekje auto-loos geweest, dat is toch wel een gemis. Maar door de werkzaamheden aan de A10-Zuid kregen we een OV pas van mijn werk dus dat kwam wel weer goed uit. Maarre, hij stond dus een kleine week stil aangezien het eerst nogal een aardige klus was om die dynamo uit te laten bouwen. Die motorruimte zit propvol met zo'n V6 Dit gebeurde allemaal door een dynamo- en startmotor specialist in Amstelveen. Toen bleek vrijdag dat de rotor stuk was in de dynamo en dat ding was niet in Nederland te krijgen, dus moest uit Frankrijk worden besteld. Maandag in de loop van de dag was het ding er eindelijk en vanmiddag om 17.00 uur was het eindelijk allemaal klaar. Gelukkig, ik kan weer rijden! Nu 31 augustus nog even een grote beurt bij de VW dealert, daarna op naar Italië blazen met die bak voor 3 weekjes........Hmmm. Nog even een MFD regelen voor die tijd, maar het geld is even op vanwege die dynamo.....Hmmmmm
  5. V6TDI

    Cruisecontrol

    De mensen van "Marja" zijn gespecialiseerd in Cruise control, ze hebben al miljoenen van die dingen ingebouwd, ook als de VW dealer zei dat het onmogelijk was. Leuke gasten, ze helpen je graag, kijk maar eens op hun (beetje rommelige) pagina http://www.geocities.com/apma312001/HTML/frame.htm
  6. Ja, de accu was dus nog goed en hij sloeg wel even aan, maar echt leuk vond ie het niet door die te lage spanning. ANWB is indd handig, die man had ook echt plezier in zijn werk en was superbehulpzaam. Auto staat er nu nog, de dynamospecialist had zelf geen brug en uitbouwen was toch lastig met die volle motorruimte, dus hij had hem even naar een bevriende garage gebracht na overleg voor de uitbouw. Morgenochtend gaat ie de dynamo zelf bekijken, of er revisie nog kan of gelijk een nieuwe dynamo. Als het goed is kan ik dus morgen weer rijden zonder vervelende MFA meldingen en/of rode lampjes..........Wordt vervolgd!
  7. Een update: Eigenwijs als ik ben, natuurlijk gewoon doorgereden en de startkabels vast klaargelegd. Gisteravond gebeurde het dan ook, ik wil wegrijden bij mijn werk in Amstelveen en vond het al raar dat het klokje op 0:00 ging staan bij contact maken. Starten wilde ie echt niet en natuurlijk gingen alle mogelijke piepjes en lampjes aan. Toen maar even de auto van een collega geleend (nog wel zo'n lelijke Vectra) en de Passat gestart met de startkabels. Bij zetten van de automaat in D begon de startblokkering te zeuren en ging de motor weer uit. Dus nog een keertje starten met die Vectra en langzaam weggereden, met "Generator Werkstatt!" op de MFA en het acculampje aan. Bij de slagbomen van het terrein aangekomen stopte ie er al weer mee. Dus de ANWB toch maar gebeld. Die was er in 10 minuten, was gelukkig in de buurt. Hij meten en toen bleek dus dat zoals vermoed de dynamo kaduuk was, veel te weinig spanning. Dus die ANWB man heeft een halfuur staan laden aan de accu en toen kon ik wegrijden, heb hem hier verderop bij een dynamo- en startmotor specialist afgeleverd, die gaat kijken of er een revisie mogelijk is, of een nieuwe. De accu is doorgemeten, die was op zich nog wel goed. Dus sommigen van jullie hadden toch gelijk, jullie snappen het echt
  8. V6TDI

    Inkoopactie Sunnyboy

    Ik mag toch wel zeggen dat ik het écht lelijk vind? Ik houd nu eenmaal van origineel spul en niet van aftermarket rommel, behalve die geweldige chiptuning dan
  9. Bedankt, Ik neem die aanbevelingen even mee (poulie, dynamo) als ik naar de dealer ga de 31e. Ik hoef tot die tijd eigenlijk alleen maar van werk naar huis, dus kan altijd een buurman of collega even vragen om te helpen als donor met mijn startkabels. Misschien ga ik van het weekend wel sowieso een nieuwe accu plaatsen van de auto-onderdelen shop bij mij om de hoek, dat oude ding is toch van 2001 en een goede sterke Varta kan nooit kwaad, het is vast goedkoper dan een accu kopen bij de VW, die gooit er weer 20% marge bovenop ofzo
  10. OK, komt ie: - Diesel - 3BG Variant 2001 - 2.5 TDI V6 - Automaat - Lekker doorrijden en op lange afstanden cruise control - 9,2L/100 km (stad) tot 8,0L/100 km (lange afstand) - Nog niet gechipt, komt nog wel
  11. Als je niet super-technisch bent, is het allemaal best veel werk. Kan je beter die '95 TD verkopen en een verse '96 TDI 90 pk kopen, als je dat slim speelt hoeft het ook niet teveel te kosten.
  12. Goed punt ja, die airco is nu toch even niet nodig en ik kan zelf ook wel even zingen. Bedankt voor je input...........
  13. V6TDI

    Inkoopactie Sunnyboy

    Wat een lelijke dingen, het lijkt wel een gevangenis in je auto! Laat dan je ruiten professioneel tinten ofzo.
  14. Thx. Ga straks even kijken als ik wegrijd hier op mijn werk (als de accu nog vol is )
  15. V6TDI

    Diagnose-connector 3BG

    Waar zit eigenlijk de Diagnose-connector in mijn 3BG Variant (2001)? Bij mijn 3B zat ie in de middenconsole onder een rubber pennen-vakje dat je moest verwijderen en dan had je de connector. Maar in mijn wagen zitten daar de 2 bekerhouders, waar zit nu die connector, misschien in de middenarmsteun-console ofzo? Kan wel alle klepjes gaan opentrekken, maar straks sloop ik weer wat Ik heb namelijk zo'n leuke kabel besteld in Duitsland om eens even wat instellingen na te lopen via de laptop en VAGCOM (ja, ik weet dat ik eerst de oude instellingen moet opschrijven, anders sloop ik zeker wat )
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden