Ga naar inhoud

Audi R8 koplampen op een 3BG ** update P3***


passatvw

Aanbevolen berichten

  • Reacties 116
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Heel mooi gedaan Richard

Ben wel heel benieuwd hoe je het kunststof glas hebt kunnen verwijderen?

Ik vraag me dat af, omdat ik nog een paar van die koplampen heb liggen waar best wel diepe krasjes in zitten, en dat ik daar een hele lange periode mee bezig geweest, om het kunststofglas er van af te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi gedaan Man. :thumb:

 

Netjes gedaan :thumb: Hoop alleen wel dat het mag met de APK.

 

Maar je kan ze toch gewoon los schakelen via apart schakelaartje.

Zodat je ze voor de APK keuring kan uitzetten.

 

Dat gebeurt ook, alleen zoals in een eerste post vermeld was het schakelaartje nog niet binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat nou als er 1tje stuk gaat? Ik vind het wel een knap stukje werk maar niet mijn smaak.

[align=center]&[/align]

Dit vind ik nu echt dikke shit!!

 

Geweldig werk! Maar idd, wat als 1 ledje kapot gaat??

Ik heb hier een 3 tal ledjes ongeveer 5 uurtjes per dag brandend, en deze doen het al bijna een jaar, nog niet 1 stuk.

 

hoe heb je die koplamp uit elkaar gekregen? :?:
[align=center]&[/align]
Om het glas van het huis te krijgen moet je de lampunit een tijdje in een over leggen op een graad of 70. Dan wordt de kit zacht en trek je het glas eraf.

 

Ja klopt wat DM zegt, bij 3B, alleen bij 3BG komt er nog een stukje werk erbij, "bei der VAG werke" gebruiken ze heel veel kit (halve koker per unit.

Heel mooi gedaan Richard

Ben wel heel benieuwd hoe je het kunststof glas hebt kunnen verwijderen?

Ik vraag me dat af, omdat ik nog een paar van die koplampen heb liggen waar best wel diepe krasjes in zitten, en dat ik daar een hele lange periode mee bezig geweest, om het kunststofglas er van af te krijgen.

Zie boven.

Netjes gedaan :thumb: Hoop alleen wel dat het mag met de APK.

 

Officeel mag het niet, maar ik doe er schakelaartje (zie 1 van de eerste post van mij.

 

Mooi gedaan Man. :thumb:

 

Maar je kan ze toch gewoon los schakelen via apart schakelaartje.

Zodat je ze voor de APK keuring kan uitzetten.

Ja dat zei ik al :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netjes Richard!

Ik wist allang van je project af, maar had het nog niet op de Passat gezien..

Ik was er erg enthousiast over, maar nu ik het op de auto zie, vind ik het persoonlijk niet zo geweldig staan. (Sorry, maar ik ben wel eerlijk)

 

Vind het wel een geslaagd project waar ik respect voor heb ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op voorhand zeg ik dat dit niet mag.

Dit valt niet onder dagrijlichten en die mogen wel altijd branden.

Ik zal even de precieze wetgeving er op na slaan en kom hier op terug.

 

Ik denk dat hier wel bekeurd voor gaat worden. De verkeersspecialisten zullen dit er zeker uit gaan pikken. Het valt onder verkeerde/onjuiste verlichting voeren aan de voorzijde van het voertuig. Het kost € 75,- en het kentekenbewijs kan ingenomen worden zodat je de verlichting moet gaan verwijderen.

 

Moet wel zeggen dat ik het wel knap gedaan vind.

Op de diverse audi's vind ik het heel mooi en ik denk als je het in de bumper had geplaatst dat het mooier had gestaan. Misschien kun je wel lichtunits vinden waar wel de code RL of DRL in staat. Deze units vallen namelijk onder dagrijlichten en zijn gewoon toegestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook met de collega's overlegd en deze waren het met mij eens.

Het valt niet onder dagrijlichten aangezien in de lichtunit niet de code DRL of RL staat. Een personenauto mag zijn voorzien van 2 of 4 dimlichten, 2 mistlichten en 2 stadlichten en dagrijlichten mits ze aan de gestelde richtlijnen voldoen.

 

Bij deze de wetstekst uit het Voertuigregelement.

1. Personenauto's die in gebruik worden genomen na 31 december 1994, mogen zijn voorzien van:

 

a. mistlichten aan de voorzijde van het voertuig, die voldoen aan het bepaalde in de richtlijnen 76/756/EEG (PbEG 27 september 1976, L 262) 76/762/EEG (PbEG 27 september 1976, L 262);

 

b. parkeerlichten die voldoen aan het bepaalde in de richtlijnen 76/756/EEG (PbEG 27 september 1976, L 262) 77/540/EEG (PbEG 29 augustus 1977, L 220), indien het voertuig niet langer is dan 6,00 m en niet breder dan 2,00 m;

 

c. zijmarkeringslichten die voldoen aan het bepaalde in richtlijn 76/756/EEG (PbEG 27 september 1976, L 262), indien het voertuig niet langer is dan 6,00 m;

 

d. ambergele retroreflectoren aan de zijkanten van het voertuig, die voldoen aan het bepaalde in de richtlijnen 76/756/EEG (PbEG 27 september 1976, L 262) 76/757/EEG (PbEG 27 september 1976, L 262), indien het voertuig niet langer is dan 6,00 m;

 

e. witte retroreflectoren aan de voorzijde van het voertuig, die voldoen aan het bepaalde in de richtlijnen 76/756/EEG (PbEG 27 september 1976, L 262) 76/757/EEG (PbEG 27 september 1976, L 262);

 

f. markeringslichten die voldoen aan het bepaalde in de richtlijnen 76/756/EEG (PbEG 27 september 1976, L 262) 76/758/EEG (PbEG 27 september 1976, L 262), indien het voertuig breder is dan 1,80 m, doch niet breder dan 2,10 m;

 

g. een derde remlicht dat voldoet aan het bepaalde in richtlijn 76/756/EEG (PbEG 27 september 1976, L 262), indien het voertuig in gebruik is genomen voor 1 oktober 2000;

 

h. dagrijlichten die voldoen aan het bepaalde in richtlijn 76/756/EEG (PbEG 27 september 1976, L 262).

 

 

Artikel 3.2.50

 

Personenauto's die in gebruik zijn genomen voor 1 januari 1996 mogen, met uitzondering van grote lichten, niet zijn voorzien van verblindende verlichting.

 

Artikel 5.2.65

 

Personenauto's mogen, onverminderd het in de artikelen 29 en 30 van het RVV 1990 bepaalde inzake zwaai- en knipperlichten, niet zijn voorzien van meer lichten en retroreflecterende voorzieningen dan in de artikelen 5.2.51 en 5.2.57 is voorgeschreven of toegestaan.

 

Artikel 5.2.57

 

1. Personenauto's mogen zijn voorzien van:

 

a. twee mistlichten aan de voorzijde van het voertuig;

b. parkeerlichten indien het voertuig niet langer is dan 6,00 m en niet breder dan 2,00 m;

c. twee extra richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten aan de achterzijde van het voertuig;

d. één zijrichtingaanwijzer aan elke zijkant van het voertuig indien het voertuig voor 1 januari 1998 in gebruik is genomen;

e. ambergele retroreflectoren aan de zijkanten van het voertuig, indien deze retroreflectoren niet reeds ingevolge artikel 5.2.51 verplicht zijn;

f. twee witte retroreflectoren aan de voorzijde van het voertuig;

g. twee markeringslichten aan de voorzijde en twee aan de achterzijde van het voertuig, indien deze lichten niet reeds ingevolge artikel 5.2.51 verplicht zijn en het voertuig breder is dan 1,80 m;

h. zijmarkeringslichten, indien deze lichten niet reeds ingevolge artikel 5.2.51 verplicht zijn, aangebracht overeenkomstig de door Onze Minister vastgestelde eisen;

i. een richtlicht;

j. een bermlicht aan de voorzijde van het voertuig;

k. werklichten;

l. een derde remlicht, indien het voertuig in gebruik is genomen voor 1 oktober 2001, aangebracht zodanig dat:

 

1º. het midden van het lichtdoorlatende gedeelte zich bevindt in het middenlangsvlak van het voertuig of de rand van het lichtdoorlatende gedeelte op een afstand van ten hoogste 0,15 m vanaf dit middenlangsvlak indien het derde remlicht niet op een vast deel van de carrosserie of bovenbouw kan worden bevestigd, en.

2º. de onderzijde van het lichtdoorlatende gedeelte hoger ligt dan de bovenzijde van de remlichten, bedoeld in artikel 5.2.51, onderdeel h;

 

m. twee dagrijlichten;

n. een markering aan de achterzijde van het voertuig bestaande uit een rechthoekig bord dan wel uit een set van twee of vier rechthoekige borden, welke zijn voorzien van rood fluorescerende parallel lopende diagonale strepen, indien de toegestane maximum massa van het voertuig meer bedraagt dan 3500 kg;

o. inwendig verlichte transparanten die voor het overige verkeer bij regeling van Onze Minister vast te stellen informatie over het gebruik of de bestemming van het voertuig bieden. De verlichting moet afzonderlijk zijn geschakeld en mag naar achteren niet rood stralen. Bij regeling van Onze Minister worden nadere eisen vastgesteld ten aanzien van de uitvoering van de transparanten en de plaats waar zij op of aan het voertuig zijn aangebracht.

 

2. Lichten die ingevolge artikel 5.2.51 verplicht zijn gesteld voor voertuigen die na een in dat artikel genoemd tijdstip in gebruik zijn genomen, mogen zijn aangebracht op voertuigen die voor of op dat tijdstip in gebruik zijn genomen mits wordt voldaan aan de in artikel 5.2.53 met betrekking tot die lichten, met uitzondering van markeringslichten en zijmarkeringslichten, gestelde eisen. Markeringslichten en zijmarkeringslichten moeten alsdan voldoen aan het bepaalde in de onderdelen g onderscheidenlijk h van het eerste lid.

 

3. Personenauto's mogen zijn voorzien van extra witte retroreflecterende voorzieningen aan de voorzijde, extra niet-driehoekige rode aan de achterzijde en extra ambergele aan de zijkanten van het voertuig.

 

4. In afwijking van het eerste lid, onderdeel l, kunnen twee extra remlichten worden aangebracht, indien het derde remlicht niet op een vast deel van de carrosserie of bovenbouw binnen 0,15m vanaf het middenlangsvlak kan worden bevestigd.

 

Het is heel wat tekst maar nu heb je het ook duidelijk op papier. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden