Ga naar inhoud

DM

Members+
  • Aantal items

    5158
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

1 Volger

Over DM

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Groningen
  • Naam
    Arjen Koers

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

DM's Achievements

6

Community reputatie

  1. Dr zit op het luchtfilterhuis een EVAP klep, deze tikt af en toe. De klep is onderdeel van een emissiemaatregel en zuigt benzinedampen af vd tank. Het geluid vd EVAP klep lijkt behoorlijk goed op een tikkende motor, just saying
  2. De uitlaatnokkenas, die rechtstreeks door de distributie wordt aangedreven moet niet los, alleen de inlaatnokkenas. Waarom ook de ketting vervangen, de tandwielen + ketting zijn op elkaar ingesleten.
  3. O ja, zelfs als de airco uit staat (handmatig) blijft het jankende geluid zich voordoen, schijnt dat de compressor die ik heb voorzien is van een poelie / magneetkoppeling die vervangen kan worden. Iemand daar ervaring mee?
  4. Heb de laatste dagen nogal last van een jankend geluid, ook bij stationair. Het heeft ook wel iets weg van een lager die niet meer lekker loopt. Heb vanmorgen de aircoriem eerst nog goed nagespannen (handmatig) maar het geluid blijft. Daarna heb ik de aircoriem + spanner verwijderd en het geluid is helemaal weg. De airco doet het op zich prima, gisterenavond nog. De airco is handmatig, dus geen ECC, kan het de lager zijn van de compressorpoelie en kan die ook vervangen worden of moet de hele compressor eruit? Passat 3B 1.8T uit 1999.
  5. Remvloeistof is wel zelf te doen met een pompje (bv Motive) op het remvloeistof reservoir, eerst haal je zoveel mogelijk oud spul uit het reservoir en vul je met nieuwe. Je begint dan met rechtsachter rem, linksachter, rechtsvoor en linksvoor en als laatste de koppeling. Ondertussen steeds bijvullen uiteraard. De stuurbekrachtinging heb ik dit destijds gedaan: http://www.passatworld.com/forums/42-vo ... h-diy.html
  6. Het oliedruklampje gaat aan als een bepaalde druk bij 2500 rpm niet wordt gehaald, is de carterontluchting dan al schoongemaakt cq (deels) vervangen? Een bepaald vacuum voelen betekent nog niet dat het voldoende is, een pakking gaat niet zomaar zweten.
  7. De olie is op zich OK, als het blok gaat zweten is dat meer een indicatie dat de carterontluchting verstopt zit, de overdruk gaat de weg vd minste weerstand en dat is meestal dan thv de nokkenaskettingspanner achter op het blok.
  8. Welke olie heb je er nu in?
  9. Stotteren als in pingelen of haperen? Bij haperen heb je ergens een druklek, met name als je vanuit een laag toerental volgas geeft gaat de turbo maximaal druk leveren. De circulatieklep (DV) kan wellicht de oorzaak zijn. Idd eerst (laten) uitlezen op eventuele foutcodes. Welkom op het forum trouwens!
  10. Ik heb zelf Porsche Boxter remklauwen + rvs remleidingen en adapters (purems.com) en de 312x25mm remschijven van een A8. Minimaal 17 inch velgdiameter. Achter heb ik standaard.
  11. Met vagcom kun je dit gewoon meten volgens de vuistregel: krukasvermogen = max. waarde LMM / 0,8 Een standaard 1.8T (150pk) heeft dus een max. LMM waarde van 150 * 0,8 = 120 g/s Dus met vagcom LMM waarde rijdend uitlezen op een vlakke rechte weg.
  12. Wanneer is de hydraulische olie voor het laatst vervangen? Dat spul moet zo om de 2/3 jaar eruit.
  13. Ik heb de juiste er nu bij gezet, die andere was niet goed. Op het plaatje is je carterontluchting, het gaat om de tekening in het bovenste gedeelte vd pica
  14. Ik krijg het niet beter
  15. Hier heb je technische tekening vd carterontluchting (2.0 ALT)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden