Ga naar inhoud

Audi R8 koplampen op een 3BG ** update P3***


passatvw

Aanbevolen berichten

  • Reacties 116
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik kan me wel vinden in het verhaal van the Master. Naar mijn mening zou het er al een heel stuk makkelijker op worden wanneer voor 'gewone particulieren' alleen nog maar goedgekeurd spul te koop zou zijn. Als je dan persé zo'n boekenrek wilt hebben voor op het cirquit, laat dan je racelicentie maar zien...

Aan de andere kant is de praktijk vaak weerbarstiger. Bijvoorbeeld spacers: die zijn vaak redelijk universeel. Stel (theoretisch) dat een spacer van 40mm in LK5x112 op een mercedes geen probleem is en op een passat levensgevaarlijk? Er zullen altijd creatievelingen zijn die dan zo'n spacer kopen 'voor hun mercedes' en deze dan onder hun passat schroeven. Dus eigen verantwoordelijkheid blijft belangrijk. En ik ben het met the Master eens, mijn indruk is dat over het algemeen de meeste forummers hier redelijk verantwoord mee omgaan.

In die context ben ik zelf van mening dat passatvw hier gewoon de dupe is van regelgeving die is ontwikkeld omdat anderen het met allerlei ongeinverlichting voor hem verknald hebben :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, in het Voertuigregelement staan nou eenmaal regels waaraan een voertuig moet voldoen. Er staan verplichte onderdelen in en onderdelen die erop of eraan mogen zitten. Lees het voor de gein maar eens door en je zult soms verrassende dingen tegen komen.

Op zich heb ik dus ook geen moeite met tuning als het maar op een verantwoorde wijze gebeurd. Ben er zelf ook niet vies van, kijk naar maar m'n oude en nieuwe auto. Daar is ook al het nodige aan veranderd.

En tuurlijk kijk ik met een ander oog naar zulke zaken maar een struisvogeltaktiek zoals sommige bestuurders toepassen.....

 

Laatst was er een meeting in Enschede van tuning liefhebbers. Ze hadden zich verzameld bij een audio zaak en wilden van daaruit in colonne naar het centrum rijden voor een show-off. Als ze daar eenmaal staan mogen ze best die neon balken, knipperende verlichting en dat soort ongein aanzetten.

We kregen een melding dat men zich aan het verzamelen was en we zijn onopvallend gaan kijken. Allemaal gedroegen ze zich keurig netjes tot men ging rijden. Qua snelheid was het goed maar van de 25 auto's moeten twee er zo nodig alle verboden verlichting aandoen en daar stoer mee gaan rond rijden. Die hebben we er dus ook uit gepikt en van een bon voorzien.

In eerste instantie natuurlijk een boel bombarie en veel volk om ons heen maar na een tijdje snapten ze wel dat ze op deze wijze hun eigen glazen aan het ingooien waren. In Enschede hebben we een redelijk verleden met straatracers en alle gevolgen, denk maar aan de MIRO rellen voor de plaatselijk bekenden. Vandaar dat we dus een zero tolarence beleid voeren.

Hadden deze gasten zich normaal kunnen gedragen dan hadden ze weer enige krediet op gebouwd maar goed nu dus niet....

 

Ik heb een afspraak staan met een van de organisatoren en woordvoerders over hoe we in de toekomst hier mee om kunnen gaan. Binnenkort gaan we babbelen. Wie weet kan er dan op dat gebied weer iets meer toegestaan worden in Enschede. En ja het is weer een kleine groep die het voor de rest verpest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden