Ga naar inhoud
  • 0

Passat 2.0tdi trilling/rammel


Fopperr

Vraag

Inmiddels de Passat bijna 5 maand en 20k verder.

 

Fijne auto met erg soepele motor! Natuurlijk merk je een aantal dingen aan de auto????

 

Als de auto in z'n vrij staat merk ik dat de auto ligt schommelt. Trap ik de koppeling in is dat schommelen weg. Ik vermoed dat het vliegwiel die trilling veroorzaakt

 

Destijds heb ik 1 nieuwe injector gekregen. Ik merk dat de waarden van de injectoren wisselend zijn als ik de koppeling wel/niet intrap. Het lijkt erop de motor het vliegwiel compenseert.

Daarbij hoor ik ook een zwaarder geluid tussen de 1000/2000rpm. Ik vermoed dat de vorige eigenaar de schakelindicator gevolgd heeft....

 

Als de motor koud is hij klinkt als een normale CR diesel maar als hij warm is hoor ik een metaal-achtige rammel wat vooral stationair hoorbaar is.

 

Wat zou dit kunnen zijn? EGR, misschien hitteschild oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

@@Schippersss dat klopt alleen klinkt het niet als een rammel van een vliegwiel. Dat klinkt heftiger dan bij mijn auto, hoewel ik dat zeker niet kan uitsluiten.

 

@@martijn v o kan me voorstellen dat door de tegendruk van de koppeling en bak bij het indrukken van de koppeling het trillen bijna weg is omdat deze toch in het verlengde meedraait. Of de injectoren écht corrigeren weet ik natuurlijk niet maar heb 3 x over zo'n test uitgevoerd en 3 x over werden de waardes van de injectoren anders dan als de auto in z'n vrij stationair draait.

 

Het rammelen bij warme motor moet iets zijn wat door warmte speling krijgt of bij warme motor pas iets gaat doen. Een EGR gaat toch pas op als hij warm genoeg is? Ik dacht dat bij mijn vorige passat het wat langer duurde voordat hij warm werd doordat de EGR was afgedopt en weg geprogrammeerd.

Wat als deze niet goed open gaat door vervuiling en blijft rammelen tegen iets metaal?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het is! wat ik denk wat het is!, niet meer mee rijden. Dealer bellen en oplaten halen en laat het de mannen maar zien.

Bij mij is alles waar maar diesel doorheen loopt, allemaal vervangen.

 

* Verstuivers

* Filters

* Brandstofkoeler

* HD pomp

* Pomp in de tank

 

En de tank is gespoeld

aangepast door Speedyace
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb wel garantie tot 60% en in Dld kennen ze Sachmängelhaftung maw je hebt de staat aan je kant als je auto binnen een jaar na aankoop in de soep loopt. Nu had ik de eerste dag na aankoop al een defecte verstuiver en sta natuurlijk heel sterk als ik deze kapotte verstuiver wijt aan dezelfde oorzaak.

 

Maar ja, ook hier geldt; gelijk hebben of gelijk krijgen is een groot verschil....

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb de dealer gesproken en verhaal uitgelegd; lijkt me duidelijk, zei hij. Ik vroeg om de wagen te laten afhalen en toen zei hij dat die laatste 5 km het hem ook niet meer deden aangezien dit al langer speelt. Dus... Morgen ga ik naar de dealer en daar kijken ze hem na en maken een rapport. Ik heb de auto nu bijna 5 maand en in Dld kennen ze de "Sachmängelhaftung". Een soort garantie welke vooral in het voordeel is van de koper als binnen een half jaar problemen optreden en de mijne had vanaf de eerste dag al gedoe met 1 verstuiver, maar dat kon ook gerust alle 4 zijn.

 

Ik houd jullie op de hoogte.

 

Ik start even een nieuw draadje, voor de overige CR rijders....

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is inderdaad vervelend dat je dit overkomt, maar weer goed dat ze bij jullie samelmengelhaftungachtungarrest hebben. Dat is ook precies (een van) de reden dat ik nog even met de B6 blijf rondrijden.

 

Wij kennen dat uiteraard weer niet, wij mogen het zelf allemaal oplossen, In de nieuwe dikke van Dale wordt het woord coulance volgend jaar ook verwijderd, wordt te weinig toegepast volgens de schrijvers van het boek.

Ik heb ook begrepen dat PON volgend jaar DUD gaat heten, dat betekend namelijk Dozenschuiver Uit Duitsland.

en van de engineeringsmannen van VW zelf hoeven we de komende tijd ook geen huzarenstukjes te verwachten die zijn allemaal druk bezig om het schandaal zoveel mogelijk binnen de doofpot te engineeren. Ik heb zelf gehoord dat er wergwerpverstuivers komen die ze dan elke 5.000 kilometer moeten vervangen, ze zijn nog bezig om te kijken of deze gerecycled kunnen worden. Men is namelijk bang dat de boterberg vervangen wordt door een verstuiverberg.

Ook zijn ze bezig met onze overheid om de rijklaarmaakkosten om te dopen naar afsleepklaarkosten.

Ik rij door en spaar me een ongeluk totdat ik een Tesla kan kopen, zal nog een jaartje of 40 worden ben ik bang.

 

*disclaimer: dit verhaal zijn de namen van de betrokkenen gefungeerd, mocht het zo zijn dat iemand zich aangesproken voelt dan is dit louter toeval.

 

en nee hoor ik ben verder prima tevreden over mijn auto, maar had gewoon effe zin om lekker pittig stukkie te schrijven.

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden