Ga naar inhoud
  • 0

Passat 2.0tdi trilling/rammel


Fopperr

Vraag

Inmiddels de Passat bijna 5 maand en 20k verder.

 

Fijne auto met erg soepele motor! Natuurlijk merk je een aantal dingen aan de auto????

 

Als de auto in z'n vrij staat merk ik dat de auto ligt schommelt. Trap ik de koppeling in is dat schommelen weg. Ik vermoed dat het vliegwiel die trilling veroorzaakt

 

Destijds heb ik 1 nieuwe injector gekregen. Ik merk dat de waarden van de injectoren wisselend zijn als ik de koppeling wel/niet intrap. Het lijkt erop de motor het vliegwiel compenseert.

Daarbij hoor ik ook een zwaarder geluid tussen de 1000/2000rpm. Ik vermoed dat de vorige eigenaar de schakelindicator gevolgd heeft....

 

Als de motor koud is hij klinkt als een normale CR diesel maar als hij warm is hoor ik een metaal-achtige rammel wat vooral stationair hoorbaar is.

 

Wat zou dit kunnen zijn? EGR, misschien hitteschild oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Tja ieder het zijn he.ik w8 niet graag af en ok ik zeur altijd door en zoek altijd alles op en ik heb geen geldboom groeien.en al zou ik oogst ik die graag voor mezelf.

Hoe zit het @ fopperr.

Hoeveel heeft jouwe gelopen

Wat zei de dealer?

Heeft vw de reparatie zomaar goedgekeurd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, de dealer had hem al gerepareerd zonder te overleggen. Hij gaf aan dat vw dit onder coulance liet vervangen. Ik wilde het complete systeem maar de Werkstattmeister gaf me weinig kans. Maar mocht het natuurlijk wel proberen.

 

Heb de dealer ook gevraagd of het een bekend probleem is en hij zei; Ja! Had al meerdere auto's op deze manier gerepareerd en daarvan was nog geen een terug gekomen.

 

De mijne heeft nu 180k gelopen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@vwer156 ik zou zeggen; goed in de gaten houden. Bij mij scheen de metaaldeeltjes nog mee te vallen hoor. Elke 15k een beurt en goed op het filter letten

Verzonden vanaf mijn iPhone

Ik zag er minder dan jij erin had bij openmaken.ik zal zeker nog een filter bestellen nu en zeker in de gaten houden.missch een klein beurtje bij vw doen over een maand.eerst ff zelf kijken in het bakkie en als ik ze weer zie vraag ik ze om er naar te kijken
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist de filter eens bekeken en zie geen metaaldeeltjes,ook onderaan het bakje zie ik niks,heb er nu 98000 km.

Gelukkig dat te horen.maar je km stand is er ook wel naar dan..mijne heeft ruim het dubbele gedraait en loopt nog fijn dus je hebt hopelijk nog wel ff

aangepast door rob 44
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij zag je ook niks hoor alleen voelde je onderin een soort zacht schuurpapier oil

Verzonden vanaf mijn iPhon

Toch lag er wat op je filter...ik heb de diesel eruit gepompt en zag het wat glinsteren aangepast door rob 44
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk van wel..maar elke tank is misch wat overdreven en niet te betalen ook.tenzij vw het idd voor iedereen oplost dan zou dat weer de beste oplossing zijn.

De ingredienten van het additief zullen natuurlijk wel erg belangrijk zijn.ik heb al gehoord van beetje 2takt olie maar geen research verder gezien

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Van die 2takt heb ik ook gelezen,maar dan krijg je mss weer intern vervuiling.wat is goed?Er bestaan additieven die je elke tankbeurt mag gebruiken maar die zijn veel goedkoper dan die additieven die de pomp,leidingen en verstuivers reinigen.

Dit bv:

http://www.marly.com/nl/store/c2i-diesel-brandstof-additief.aspx

aangepast door vwer156
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Van die 2takt heb ik ook gelezen,maar dan krijg je mss weer intern vervuiling.wat is goed?Er bestaan additieven die je elke tankbeurt mag gebruiken maar die zijn veel goedkoper dan die additieven die de pomp,leidingen en verstuivers reinigen.

Ja idd die zal wel smurrie achterlaten dus... Twijfelachtig dan.ik heb die al meermaals in de brico hier gekocht 1. Flesje 22 euro meen ik,staat op eens per 2000 km erin kappen,weet de naam niet meer maar is voor brandstof systeem te reinigen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik merkte voor het vervangen van de pomp dat als ik het koppelingspedaal intrapte en weer losliet in de neutraal dat het toerental een hupje maakte. Dat is nu weg. Ik weet niet of dit een standaard symptoom is van een kapotte HD pomp maar het viel mij op. Dat hupje maakte mijn SuperB 1.6tdi trouwens ook en deze had ook problemen met de injectoren dus vermoed ook echt dat de Superb ook de HD pomp kapot had.

 

 

Verzonden met de meest waardeloze App; Tapatalk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik merkte voor het vervangen van de pomp dat als ik het koppelingspedaal intrapte en weer losliet in de neutraal dat het toerental een hupje maakte. Dat is nu weg. Ik weet niet of dit een standaard symptoom is van een kapotte HD pomp maar het viel mij op. Dat hupje maakte mijn SuperB 1.6tdi trouwens ook en deze had ook problemen met de injectoren dus vermoed ook echt dat de Superb ook de HD pomp kapot had.

Verzonden met de meest waardeloze App; Tapatalk!

Mijne heeft dat ook weleens niet altijd.kan een zeer waardevolle tip zijn of gewoon toeval
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden