Zoals hier te lezen, is mijn thermostaat vervangen na de constatering dat mijn motor erg traag op temperatuur kwam met de huidige temperaturen (0-10 graden in de ochtend). Na vervanging is er eigenlijk niets gewijzigd. Het kost me een dagelijkse rit van Oosterhout naar mijn werk in Hoofddorp (+/-1.5 uur) om de temperatuur op 85 graden te krijgen en op de A2 waar je 100 mag loopt de temperatuur ook terug naar 75 a 80. In de middag, wanneer het warmer is (rond 15 graden), gaat het beter.
Nu heb ik eens wat internetonderzoek gedaan en in Amerikaanse fora hebben meer mensen deze ervaring bij '1 digit temperatures'. Ook hun recente TDI komt niet volledig op temperatuur en sommige mensen schaffen daar een winter front voor aan (http://www.idparts.com/2012-passat-nms-winter-front-p-3931.html) om lucht naar de motorruimte te blokkeren.
Nu is mijn vraag: Zijn er mensen met een vergelijkbare motor (TDI common rail (mijne is een 2.0 170PK) die dezelfde ervaring hebben? Misschien zorgt de efficiëntie van de motor icm. de lagere temperaturen er voor dat hij lastig op temperatuur komt bij lage temperaturen.
Vraag
MarcelTDI170
Zoals hier te lezen, is mijn thermostaat vervangen na de constatering dat mijn motor erg traag op temperatuur kwam met de huidige temperaturen (0-10 graden in de ochtend). Na vervanging is er eigenlijk niets gewijzigd. Het kost me een dagelijkse rit van Oosterhout naar mijn werk in Hoofddorp (+/-1.5 uur) om de temperatuur op 85 graden te krijgen en op de A2 waar je 100 mag loopt de temperatuur ook terug naar 75 a 80. In de middag, wanneer het warmer is (rond 15 graden), gaat het beter.
Nu heb ik eens wat internetonderzoek gedaan en in Amerikaanse fora hebben meer mensen deze ervaring bij '1 digit temperatures'. Ook hun recente TDI komt niet volledig op temperatuur en sommige mensen schaffen daar een winter front voor aan (http://www.idparts.com/2012-passat-nms-winter-front-p-3931.html) om lucht naar de motorruimte te blokkeren.
Nu is mijn vraag: Zijn er mensen met een vergelijkbare motor (TDI common rail (mijne is een 2.0 170PK) die dezelfde ervaring hebben? Misschien zorgt de efficiëntie van de motor icm. de lagere temperaturen er voor dat hij lastig op temperatuur komt bij lage temperaturen.
aangepast door MarcelTDI170Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
37
22
18
13
Popular Days
15 ma
10
17 mei
9
20 ma
8
31 okt
8
Top Posters For This Question
MarcelTDI170 37 posts
Vdub 22 posts
Vinniepilon 18 posts
Marco456 13 posts
Popular Days
15 ma 2016
10 posts
17 mei 2017
9 posts
20 ma 2016
8 posts
31 okt 2015
8 posts
Popular Posts
IHC966
Vandaag bij Matthijs voor het vervangen van de DSG thermostaat van de Touran van mijn buurman. Temperatuur staat nu eindelijk weer strak op 90 graden. Matthijs bedankt!!
kriss
gedaan, en.. .. opgelost!! bedankt.
wheeler
Nog niet opgelost, maar wel de oorzaak gevonden. Idd de kleine thermostaat, bij Vagtechniek was het snel genoeg gevonden. Het vreemde was alleen dat ik deze bij mijn lokale garage al had laten ver
Posted Images
164 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten