Ga naar inhoud
  • 0
Log in om dit te volgen  
MarcelTDI170

Temperatuur TDI common rail

Vraag

Zoals hier te lezen, is mijn thermostaat vervangen na de constatering dat mijn motor erg traag op temperatuur kwam met de huidige temperaturen (0-10 graden in de ochtend). Na vervanging is er eigenlijk niets gewijzigd. Het kost me een dagelijkse rit van Oosterhout naar mijn werk in Hoofddorp (+/-1.5 uur) om de temperatuur op 85 graden te krijgen en op de A2 waar je 100 mag loopt de temperatuur ook terug naar 75 a 80. In de middag, wanneer het warmer is (rond 15 graden), gaat het beter.

 

Nu heb ik eens wat internetonderzoek gedaan en in Amerikaanse fora hebben meer mensen deze ervaring bij '1 digit temperatures'. Ook hun recente TDI komt niet volledig op temperatuur en sommige mensen schaffen daar een winter front voor aan (http://www.idparts.com/2012-passat-nms-winter-front-p-3931.html) om lucht naar de motorruimte te blokkeren.

 

Nu is mijn vraag: Zijn er mensen met een vergelijkbare motor (TDI common rail (mijne is een 2.0 170PK) die dezelfde ervaring hebben? Misschien zorgt de efficiëntie van de motor icm. de lagere temperaturen er voor dat hij lastig op temperatuur komt bij lage temperaturen.

aangepast door MarcelTDI170

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

@Marco456 en iedereen die bijgedragen heeft aan dit topic ;]

 

Matthijs (@Vdub) heeft vandaag de thermostaat voor de DSG oliekoeler vervangen en het probleem lijkt opgelost.

 

Hoewel de motor nog ietsjes warm was toen ik ging rijden, ging hij zonder onderbrekingen en snel naar de 90gr en bleef exact hier staan. Zelfs bij lang rijden op lage belasting (100km/h). Voorheen zakte hij dan altijd richting de 70gr.

 

Ik laat nog weten of hij het goed blijft doen, maar het ziet er veelbelovend uit.

 

Die cc eigenaren, waar de VW dealer een melding over in hun systeem hebben staan dat de cr TDIs soms gewoon niet goed op temperatuur komen, hebben dus wellicht gewoon hier mee te maken.

aangepast door MarcelTDI170

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Denk het wel. Heb zelf een 3C 2008 met commonrail 140 pk, en ken het probleem niet. Weet wel uit ervaring dat een commonrail minder snel op temperatuur is tov een ouderwetse TDI.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Hier geen probleem ivm met de temp. Staat altijd na 10 min op 90.Als het vriest duurt het ong 20 min. en blijft daarna gewoon op 90 staan. Het is een cr 2.0 tdi 136 pk.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Hier een 1.6 TDI CR en die komt heel snel op temperatuur, hiervoor had ik een 1.9 TDI en dat duurde veel langer met lagere buitentemperaturen. Jij hebt echt nog een probleem, dat is gewoon niet goed.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Dat zou best kunnen... Als dat zo is, zou dat wel een mogelijke verklaring zijn natuurlijk (als dat stuk is). Zie je dat in een uitdraai?

aangepast door MarcelTDI170

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Kun je toch zo controleren?:

 

Auto starten als ie koud is en dan de dop van het expansie vat eraf draaien.

er moet uit het kleine slangetje een waterstroompje lopen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

er is wel stroming in Marcel zn Passat, dit is een ander probleem, we hebben nog een CR motor in een A3, die precies hetzelfde heeft/had.

Deze auto was door de klant gekocht, dit probleem geconstateerd, onder garantie thermostaathuis laten vervangen en probleem was er nog.

 

Anders gewoon weer eens langskomen, gaan we even met de computer kijken of we ergens nog onregelmatigheden zien.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik ga volgende week langs Matthijs om er nog eens naar te kijken. Hoop dat dit opgelost wordt (Rijtijd klopt.. en dan nog niet op temperatuur, zelfs weer gedaald bij het cruisecontrollen op de A2):

 

post-23265-0-29734000-1446533345_thumb.jpg

aangepast door MarcelTDI170

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Van de week ff opnieuw een thermostaathuis gewisseld, nu een origineel VW huis.. helaas weer geen verschil.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Van de week ff opnieuw een thermostaathuis gewisseld, nu een origineel VW huis.. helaas weer geen verschil.

Dat is wel apart? Zit er nog meer in wat de temperatuur regelt?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Blijkbaar zit er, in het geval van een DSG bak, nog een kleine slang-thermostaat net voor de DSG-oliekoeler die een bypass naar de radiator veroorzaakt wanneer deze open staat. Grote kans dat deze dus het probleem veroorzaakt. Dit gaan we binnenkort bekijken en uiteraard zal het resultaat hier weer gedeeld worden!

aangepast door MarcelTDI170

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Dit klinkt mij bekend in de oren. Ik weet dat er ivm deze 'klacht' zelfs een schrijven is vanuit de fabriek  en wordt als normaal gezien. Dus je kunt vervangen tot je een ons weegt maar zal hoogstwaarschijnlijk niets oplossen.

 

PB mij anders even je chassisnummer dan kan ik het natrekken voor je.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden