Ga naar inhoud
  • 0

Temperatuur


eerse032

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Klopt voor een 2009 en dan model 2010, is al een stukje duurder plus veel meer werk, officieel moest het front in service stand, de dynamo moet eruit, aircopomp los, hier en daar een slang weg van je inlaat etc. Dus dan word het weer wat duurder :)

 

Is een cr diesel

 

Welke heb jij Marcel, bouwjaar en blok?

aangepast door Vinniepilon
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

http://vagfans.info/NL/volkswagen/RDW/PA/Passat-4Motion-Santana/2012/702/R/121/121006/waterpomp-thermostaathuismet-thermostaat

 

Het is nummer 21 en die is vergelijkbaar met die van mij en dat was een hoop werk voor een thermostaat. Ik heb hem zelf vervangen omdat ik hem niet vertrouwde. Je moet veel weghalen om erbij te kunnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

http://vagfans.info/NL/volkswagen/RDW/PA/Passat-4Motion-Santana/2012/702/R/121/121006/waterpomp-thermostaathuismet-thermostaat

 

Het is nummer 21 en die is vergelijkbaar met die van mij en dat was een hoop werk voor een thermostaat. Ik heb hem zelf vervangen omdat ik hem niet vertrouwde. Je moet veel weghalen om erbij te kunnen!

Kan ik dan het beste ook direct mn distributie met waterpomp laten vervangen. Moet daarvoor het front ook in service gebracht worden. Zit nu op 170000 en bij 210000 moet deze vervangen worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Naar wie ga je trouwens heen?

 

Volgens mij maakt het niet zoveel uit of je distributie meteen meeneemt, hoogstens de koelvloeistof die je een keer extra ververst.

 

Neem anders contact op met een van de forum sponsors en laat die het voorrekenen. De thermostaat als je die imitatie haalt van een goed merk(vergelijkbaar of de zelfde als origineel) is niet zo duur en het meeste gaat in het arbeidsloon zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Naar wie ga je trouwens heen?

 

Volgens mij maakt het niet zoveel uit of je distributie meteen meeneemt, hoogstens de koelvloeistof die je een keer extra ververst.

 

Neem anders contact op met een van de forum sponsors en laat die het voorrekenen. De thermostaat als je die imitatie haalt van een goed merk(vergelijkbaar of de zelfde als origineel) is niet zo duur en het meeste gaat in het arbeidsloon zitten.

Ik had nu de prijs opgevraagd bij een VW dealer.

 

5 uur a 95 euro, thermostaat 70 euro, koelvloeistof 30 en ze adviseerden eerst een diagnose te doen om zeker te zijn dat het de thermostaat is. Totaal 650 euro.

 

Klinkt dat redelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja klinkt redelijk, het zijn meestal vast gestelde tijden die ze gebruiken voor iets te vervangen. Ik was ook zoiets kwijt voor mijn thermostaat bij de dealer. Als er genoeg koelvloeistof inzit en hij wordt slecht warm is het meestal een thermostaat die open blijft staan. Ik weet niet hoe ze de diagnose gaan doen? Ff uitbouwen en testen is er niet bij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bizar, dat zo iets zoveel moet kosten. Ze zijn tegenwoordig zo knap in het ontwikkelen van nieuwe dingen, maar een thermostaat vervangen is in een moderne auto een grote operatie.

Zelfde geld voor het vervangen van je verlichting, dat ze nou niet iets ontwerpen, dat je zelf onderweg simpel een lamp kan vervangen.

Zou met het oog op de veiligheid al een verplichting richting de fabrikanten moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden