Ga naar inhoud

MarcelTDI170

Members+
  • Aantal items

    270
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

Community Answers

  1. MarcelTDI170's bericht in Camber achter instelbaar? was marked as the answer   
    Auto ligt inmiddels super strak op de weg. Uitlijning met sportonderstel deed het hem.
  2. MarcelTDI170's bericht in Te hoge versnelling bij handmatige terugschakelen was marked as the answer   
    Dit probleem is vanzelf weggegaan.. afgelopen maanden helemaal niet meer voorgekomen. Geen idee wat het was, maar tis goed zo
  3. MarcelTDI170's bericht in Gedrag na koppeling en vliegwiel vervanging was marked as the answer   
    Zo en de oplossingspost voor degene die ook ooit tegen dit probleem aanlopen: dat de DSG na koppeling/vliegwiel vervanging nog niet lekker werkte lag inderdaad aan de mechatronica. Deze bleek niet goed te adapteren met de nieuwe onderdelen.
     
    Toch was ik, na vervanging hier van, nog steeds niet helemaal tevreden en heb DSG dokter weer benadert. Met in mijn achterhoofd de angst dat de bak nu misschien ook nog vervangen (of gerepateerd) zou moeten worden.
     
    Over het traject wat volgde kan ik echt niet minder dan zeer positief zijn.
     
    1) Ze lichtte telefonisch toe dat wanneer de bak ook vervangen zou moeten worden, ze er voor zouden zorgen dat ik qua totale kosten niet duurder uit zou komen dan een volledige nieuwe DSG.
     
    2) Toen ik langs kwam voor diagnose namen ze mijn terugkoppeling erg serieus en gingen de klachten puntsgewijs af. Ze hebben 3.5 uur besteed aan het oplossen van mijn klachten. Na 4 proefritten door diagnosten en tussendoor diverse software aanpassingen bleek met de bak gelukkig niets mis. Mijn klachten bleken te maken te hebben met minimum en maximum schakelmomenten. Na het op maat aanpassen hiervan doet de DSG voor mij helemaal zijn werk. Blijkbaar heb ik wat andere persoonlijke wensen dan gemiddeld .
     
    Deze service is zoals je het tegenwoordig helaas nog maar zelden ziet van commerciële bedrijven. En dit alles zonder bijkomende kosten.
     
    Ps: ik krijg niets voor dit betoog, maar wilde na wat negatieve berichten over DSGdokter toch ook een zeer positieve ervaring delen.
  4. MarcelTDI170's bericht in EGR koeler vervangen was marked as the answer   
    Ik heb hem toch maar laten vervangen om het allemaal origineel te houden en geen risico te lopen bij komende APKs. Ben van plan nog wel een tijdje met deze auto door te rijden, dus leek me handiger (ook in overleg met JD).
     
    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
  5. MarcelTDI170's bericht in DSG schiet te grof in vrijloop tijdens afremmen was marked as the answer   
    Gelukkig is het probleem opgelost met het vervangen van de remdruksensor op de remhoofdcilinder! Blijkbaar kreeg de DSG-Mechatronica niet de juiste waarden door van deze sensor waardoor hij niet (goed) door had dat ik aan het remmen was maar dacht dat ik rustig op de motor aan het afremmen was. Dit veroorzaakte schokkerig terugschakelen en ineens schokkerig in de vrijloop schieten vlak voor stilstaan. Na vervanging gaat het terugschakelen soepel en ook het in de vrijloop schieten.
     
    Even kort de stappen:
    accu demonteren luchtfilterhuis demonteren accubevestingingsplaat demonteren (probeerde het eerst zonder, maar dat is te veel priegelwerk). Daarna zie je de sensor goed zitten onder het remvloeistofreservoir en tegen de hoofdcilinder:
    bout van de sensor losschroeven. Hij zit aan de ene kant met een bout vast en aan de andere kant zit hij in een opening van een clipje gebord
    sensor er uit pakken kabel los (is makkelijker als de sensor niet meer bevestigd zit) En in omgekeerde volgorde bevestigen.
     
    De oude sensor zag er niet zo goed uit. Het contactvlak was vuil en kunststof was een beetje losgelaten:

  6. MarcelTDI170's bericht in Temperatuur TDI common rail was marked as the answer   
    @Marco456 en iedereen die bijgedragen heeft aan dit topic ;]
     
    Matthijs (@Vdub) heeft vandaag de thermostaat voor de DSG oliekoeler vervangen en het probleem lijkt opgelost.
     
    Hoewel de motor nog ietsjes warm was toen ik ging rijden, ging hij zonder onderbrekingen en snel naar de 90gr en bleef exact hier staan. Zelfs bij lang rijden op lage belasting (100km/h). Voorheen zakte hij dan altijd richting de 70gr.
     
    Ik laat nog weten of hij het goed blijft doen, maar het ziet er veelbelovend uit.
     
    Die cc eigenaren, waar de VW dealer een melding over in hun systeem hebben staan dat de cr TDIs soms gewoon niet goed op temperatuur komen, hebben dus wellicht gewoon hier mee te maken.
  7. MarcelTDI170's bericht in Weggedrag snelweg was marked as the answer   
    @@Fopperr: bij mij is het probleem inmiddels helemaal opgelost. Het was een combinatie van drie dingen:
     
    1) de banden vervangen zoals hier eerder vermeld.
    2) de achterste draagarmrubbers van de voorophanging vertoonde wat scheurtjes. Ik heb deze vervangen door stijve rubbers, hierdoor zocht de auto al veel minder.
    3) Ik had hem al een keer uit laten lijnen, maar had hier toch geen vertrouwen in. Ze waren er maar 5 minuten mee bezig en hebben heel weinig aangepast. Toen ik er bij een zeer lange rit ook nog eens achter kwam dat mijn stuur een tik scheef stond ben ik langs een andere zaak gegaan. Hier hebben ze een uur aan het uitlijnen besteed en dit ook van achter naar voren gedaan (zoals het blijkbaar hoort). De linker achterband stond scheef en onder een behoorlijke hoek op de weg, waardoor hij eigenlijk aan het wringen was.
     
    Nu kan ik het stuur loslaten op de snelweg en de auto gaat nergens anders heen dan rechtdoor. Ook stuurt hij strakker, ik denk vooral door de stijve rubbers.
     
    Misschien dat je hier nog wat mee kunt.
  8. MarcelTDI170's bericht in Moeilijk starten na stilstaan was marked as the answer   
    Even een update. Dit probleem is opgelost na het vervangen van het brandstoffilter!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden