Cees Geplaatst 15 november, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 15 november, 2006 Ik zit regelmatig in de file naar al die typeplaatjes te kijken: TD rode I = Turbo Diesel T rode D rode I = Turbo Diesel met intercooler?? En wat is dan TDI helemaal rood?? (geen idee hoe ik kleuren-lettertjes moet maken..) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Volkswagen Geplaatst 15 november, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 15 november, 2006 Ik zit regelmatig in de file naar al die typeplaatjes te kijken: TD rode I = Turbo Diesel T rode D rode I = Turbo Diesel met intercooler?? En wat is dan TDI helemaal rood?? (geen idee hoe ik kleuren-lettertjes moet maken..) Jah kan iemand eens uitleggen hoe dat nou pcies inelkaar steekt? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 V6-4Motion Geplaatst 15 november, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 15 november, 2006 De TDI's en de kleuren zeggen eigenlijk alleen iets over het vermogen van de auto (in sommige gevallen ook de grote van de motor). Wat overigens niet voor elk model het zelfde is. Het heeft iig niets te maken met het wel of niet hebben van een intercooler. Vrijwel elke turbomotor heeft 'n intercooler. Een SDI overigens heeft geen turbo en geen intercooler. In die PDF file is de 2.0 TDI met 170 pk nog niet te zien. Ik weet ook ff niet zo snel wat daar bij hoort voor de Passat (ik gok TDI helemaal rood, maar dat weet ik niet zeker) TDI-emblemen-vw.pdf Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sequence Geplaatst 15 november, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 15 november, 2006 VAG heeft er geen consequent beleid in gevoerd, dat maakt het lastig om te zien wat voor motor het nu om gaat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ChromPassat Geplaatst 15 november, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 15 november, 2006 en de logo's worden GROEN Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 V6-4Motion Geplaatst 15 november, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 15 november, 2006 VAG heeft er geen consequent beleid in gevoerd, dat maakt het lastig om te zien wat voor motor het nu om gaat. Tsja. je kan het inconsequent noemen, ander merken hanteren soms helemaal geen 'systeem'. (zoals bijv. Ford, gewoon alleen TDCi en verder geen poespas met rode lettertjes e.d.) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 gevanje Geplaatst 15 november, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 15 november, 2006 Het beleid is idd inconsequent gevoerd. tdi zonder kleur 90 pk td met rode i aanvankelijk 110 pk (lijnpomp) later ook gevoerd voor de 74kw oftewel 101 pk pumpe-düse t met rode d en i zowel 130 pk als aanvankelijk ook voor de 74 kw pumpe-düse. Voor alle duidelijkheid de pumpe-düse is de pomp-verstuiver. Alles rood was de 150 pk versie van de pumpe-düse. Hoewel je ook andere types hiermee ziet rijden is volgens mij dit type alleen geleverd voor golf. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 15 november, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 15 november, 2006 bij de 2.0tdi is alles grijs/zilver 140pk en 2.0 tdi 170pk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 keek Geplaatst 15 november, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 15 november, 2006 in het overzicht zie ik dat mijn auto ( V6 TDI 150 PK pompverstuivers heeft. ( PD ) Ik dacht toch echt dat ik een verdelerpomp heb. Dat hebben toch alle V6en ? Wie heeft uitsluitsel ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 15 november, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 15 november, 2006 Naar mijn weten zijn alle V6en VP-motoren inderdaad. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 15 november, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 15 november, 2006 en de logo's worden GROEN Dat duurt nog wel even voordat alles groen is hahaha... Gewoon alle letters eraf.. dan heb je in zulke gevallen minder verwarring Zwart gebruiken ze vaak als hij getuned is.. maar volgens mij is dat maar eventjes geweest.. want ik zie het nooit meer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 gevanje Geplaatst 16 november, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 16 november, 2006 in het overzicht zie ik dat mijn auto ( V6 TDI 150 PK pompverstuivers heeft. ( PD )Ik dacht toch echt dat ik een verdelerpomp heb. Dat hebben toch alle V6en ? Wie heeft uitsluitsel ? klopt idd. Je auto heeft een verdelerpomp. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jeteka Geplaatst 16 november, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 16 november, 2006 En bij de transporters is het: helemaal grijs: 1.9ltr 88pk td met rode i: 1.9ltr 115pk t met rode d en i: 2.5ltr met 130pk rode tdi: 2.5ltr met minimaal 170pk tegenwoordig worden de nieuwe transporters met rode tdi af fabriek geleverd met 225!!pk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sequence Geplaatst 16 november, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 16 november, 2006 in het overzicht zie ik dat mijn auto ( V6 TDI 150 PK pompverstuivers heeft. ( PD )Ik dacht toch echt dat ik een verdelerpomp heb. Dat hebben toch alle V6en ? Wie heeft uitsluitsel ? klopt idd. Je auto heeft een verdelerpomp. Maar de laatste 2.5 TDI was toch wel PD ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 17 november, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 17 november, 2006 in het overzicht zie ik dat mijn auto ( V6 TDI 150 PK pompverstuivers heeft. ( PD )Ik dacht toch echt dat ik een verdelerpomp heb. Dat hebben toch alle V6en ? Wie heeft uitsluitsel ? V6'en hebben inderdaad een verdeelpomp. V6 diesels hebben 2 coderingen net als Audi: TDI (normale uitvoering) en TDI (Luxe uitvoering) Bij Audi is dan de "I" schuin geplaatst (TD-I). Een zwarte I betekend dattie fabrieks-getuned is. Maar de laatste 2.5 TDI was toch wel PD ? De 2.5 R5 is een PD, net als de V10 en de V12. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Thijs Geplaatst 20 november, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 20 november, 2006 en dan heb je ook nog van die mensen die het typeplaatje van een andere uitvoering achterop plakken.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 michelm1978 Geplaatst 20 november, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 20 november, 2006 En bij de transporters is het:helemaal grijs: 1.9ltr 88pk td met rode i: 1.9ltr 115pk t met rode d en i: 2.5ltr met 130pk rode tdi: 2.5ltr met minimaal 170pk tegenwoordig worden de nieuwe transporters met rode tdi af fabriek geleverd met 225!!pk Hier moet ik je even verbeteren.. tenminste als je het over de T4 hebt... Allemaal 2,5 liter 5cilinder helemaal grijs = 102pk grijs met blauwe i = 88pk alles rood = 151pk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 The Master Geplaatst 20 november, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 20 november, 2006 Ik heb een tdi met zwarte i, ik dacht altijd dat het rode eraf gebladerd was maar nu zgt een ander forum lid dat dit een tijdelijke versie is waarbij de motor getuned is. Mijn motor is meteen door Pon gechipt dus dat zou dan goed kunnen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 adri Geplaatst 26 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 26 maart, 2007 Ik heb een passat TDI-130pk04 gekocht en was verbaast over het type plaatje, Rode I. Ik dacht, ik ben opgelicht, maar in het PDF dat eerder gepost is staat dat v.a. 2004 de 130 pk gewoon alleen een rode i heeft. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 26 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 26 maart, 2007 Ik heb een tdi met zwarte i, ik dacht altijd dat het rode eraf gebladerd was maar nu zgt een ander forum lid dat dit een tijdelijke versie is waarbij de motor getuned is. Mijn motor is meteen door Pon gechipt dus dat zou dan goed kunnen. klopt... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 26 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 26 maart, 2007 En bij de transporters is het:helemaal grijs: 1.9ltr 88pk td met rode i: 1.9ltr 115pk t met rode d en i: 2.5ltr met 130pk rode tdi: 2.5ltr met minimaal 170pk tegenwoordig worden de nieuwe transporters met rode tdi af fabriek geleverd met 225!!pk Hier moet ik je even verbeteren.. tenminste als je het over de T4 hebt... Allemaal 2,5 liter 5cilinder helemaal grijs = 102pk grijs met blauwe i = 88pk alles rood = 151pk CHippie heeft het over de T5, zo te zien. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 V6-4Motion Geplaatst 27 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 27 maart, 2007 in het overzicht zie ik dat mijn auto ( V6 TDI 150 PK pompverstuivers heeft. ( PD )Ik dacht toch echt dat ik een verdelerpomp heb. Dat hebben toch alle V6en ? Wie heeft uitsluitsel ? V6'en hebben inderdaad een verdeelpomp. V6 diesels hebben 2 coderingen net als Audi: TDI (normale uitvoering) en TDI (Luxe uitvoering) Bij Audi is dan de "I" schuin geplaatst (TD-I). Een zwarte I betekend dattie fabrieks-getuned is. Maar de laatste 2.5 TDI was toch wel PD ? De 2.5 R5 is een PD, net als de V10 en de V12. De V12 die in de Q7 komt is een Common-Rail Diesel. Net als de 3.0 TDI in de Touareg/Pheaton. De 2.7, 4.0 en 4.2 TDI zijn ook CR motoren. De 3.3 TDI die ooit in de A8 zat heeft een VP. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Cees
Ik zit regelmatig in de file naar al die typeplaatjes te kijken:
TD rode I = Turbo Diesel
T rode D rode I = Turbo Diesel met intercooler??
En wat is dan TDI helemaal rood??
(geen idee hoe ik kleuren-lettertjes moet maken..)
Link naar reactie
Delen op andere sites
21 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten