Over "heb ik weer" gesproken! Mijn spanrol brak in in Zwitserland. Ik had de auto net gekocht, daar stond ik met aanhangwagen op zaterdagavond...
Al met al gerepareerd.... maar toen:
166000 spanrol gebroken
235000 spanrol gebroken
250000 riem vervangen
270000 spanrol vervangen (garantie)
274000 snaar gebroken
De laaste keer was een andere oorzaak; wat bleek; de vrijloop van de dynamo was vastgelast! Deze vrijloop schijnt te zorgen voor het wegnemen van de trillingen in de riem. Zeer waarschijnlijk was dit de oorzaak van het probleem. Bij het nabellen niet veel wijzer, behalve dat bij 92000 de riem + spanner vervangen was.
Ik heb een berg pech met deze auto, hoewel ik er langzaam achterkom dat het meeste ellende wordt veroorzaakt door de (VW) garage(s). Pakkingen verkeerd inzetten, spanner distributiesn. vergeten vast te draaien, etc
1.9 TDI 110pk 11/98