Ga naar inhoud
  • 0

Rood of zwart, wat betekent dat?


Cees

Vraag

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De TDI's en de kleuren zeggen eigenlijk alleen iets over het vermogen van de auto (in sommige gevallen ook de grote van de motor). Wat overigens niet voor elk model het zelfde is.

Het heeft iig niets te maken met het wel of niet hebben van een intercooler. Vrijwel elke turbomotor heeft 'n intercooler. Een SDI overigens heeft geen turbo en geen intercooler.

 

In die PDF file is de 2.0 TDI met 170 pk nog niet te zien. Ik weet ook ff niet zo snel wat daar bij hoort voor de Passat (ik gok TDI helemaal rood, maar dat weet ik niet zeker)

TDI-emblemen-vw.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het beleid is idd inconsequent gevoerd.

 

tdi zonder kleur 90 pk

td met rode i aanvankelijk 110 pk (lijnpomp) later ook gevoerd voor de 74kw oftewel 101 pk pumpe-düse

t met rode d en i zowel 130 pk als aanvankelijk ook voor de 74 kw pumpe-düse.

 

Voor alle duidelijkheid de pumpe-düse is de pomp-verstuiver.

 

Alles rood was de 150 pk versie van de pumpe-düse. Hoewel je ook andere types hiermee ziet rijden is volgens mij dit type alleen geleverd voor golf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
in het overzicht zie ik dat mijn auto ( V6 TDI 150 PK pompverstuivers heeft. ( PD )

Ik dacht toch echt dat ik een verdelerpomp heb. Dat hebben toch alle V6en ?

Wie heeft uitsluitsel ?

 

V6'en hebben inderdaad een verdeelpomp.

V6 diesels hebben 2 coderingen net als Audi:

TDI (normale uitvoering)

en

TDI (Luxe uitvoering)

 

Bij Audi is dan de "I" schuin geplaatst (TD-I).

 

Een zwarte I betekend dattie fabrieks-getuned is.

 

 

Maar de laatste 2.5 TDI was toch wel PD ?

 

De 2.5 R5 is een PD, net als de V10 en de V12. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En bij de transporters is het:

helemaal grijs: 1.9ltr 88pk

td met rode i: 1.9ltr 115pk

t met rode d en i: 2.5ltr met 130pk

rode tdi: 2.5ltr met minimaal 170pk

tegenwoordig worden de nieuwe transporters met rode tdi af fabriek geleverd met 225!!pk

 

Hier moet ik je even verbeteren.. tenminste als je het over de T4 hebt...

 

Allemaal 2,5 liter 5cilinder

helemaal grijs = 102pk

grijs met blauwe i = 88pk

alles rood = 151pk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb een tdi met zwarte i, ik dacht altijd dat het rode eraf gebladerd was maar nu zgt een ander forum lid dat dit een tijdelijke versie is waarbij de motor getuned is. Mijn motor is meteen door Pon gechipt dus dat zou dan goed kunnen.

 

klopt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En bij de transporters is het:

helemaal grijs: 1.9ltr 88pk

td met rode i: 1.9ltr 115pk

t met rode d en i: 2.5ltr met 130pk

rode tdi: 2.5ltr met minimaal 170pk

tegenwoordig worden de nieuwe transporters met rode tdi af fabriek geleverd met 225!!pk

 

Hier moet ik je even verbeteren.. tenminste als je het over de T4 hebt...

 

Allemaal 2,5 liter 5cilinder

helemaal grijs = 102pk

grijs met blauwe i = 88pk

alles rood = 151pk

 

CHippie heeft het over de T5, zo te zien. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
in het overzicht zie ik dat mijn auto ( V6 TDI 150 PK pompverstuivers heeft. ( PD )

Ik dacht toch echt dat ik een verdelerpomp heb. Dat hebben toch alle V6en ?

Wie heeft uitsluitsel ?

 

V6'en hebben inderdaad een verdeelpomp.

V6 diesels hebben 2 coderingen net als Audi:

TDI (normale uitvoering)

en

TDI (Luxe uitvoering)

 

Bij Audi is dan de "I" schuin geplaatst (TD-I).

 

Een zwarte I betekend dattie fabrieks-getuned is.

 

 

Maar de laatste 2.5 TDI was toch wel PD ?

 

De 2.5 R5 is een PD, net als de V10 en de V12. ;)

 

De V12 die in de Q7 komt is een Common-Rail Diesel. Net als de 3.0 TDI in de Touareg/Pheaton. De 2.7, 4.0 en 4.2 TDI zijn ook CR motoren. De 3.3 TDI die ooit in de A8 zat heeft een VP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden