Ga naar inhoud

Turbo-Variant

Members+
  • Aantal items

    2086
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Turbo-Variant

  • Verjaardag 17-05-1989

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.vwclubparkstad.nl

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Landgraaf
  • Interests
    VW

Overige

  • Vagcom
    Ja

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Turbo-Variant's Achievements

1

Community reputatie

  1. Té weinig kan je beter zeggen, Matthijs. Agenda laat het momenteel niet lekker toe om achter de pc te kruipen, de telefoon is heilig voor me de laatste maanden. Maargoed, beter te druk dan te rustig. Heb even contact opgenomen met Hoebeat.
  2. Ja mijn ervaring is inderdaad dat de boel een stuk meer gaat rammelen met een 1-massa vliegwiel. Overigens is dit eigenlijk alleen bij stationair toerental.
  3. Dat is inderdaad een Webasto bijverwarming. Worden toegepast omdat de motor zelf niet genoeg warmte produceert om het interieur binnen acceptabele tijd te verwarmen. Is met een ombouwset wel uit te breiden tot echte standverwarming. Meen dat o.a. op marktplaats en ebay van deze kits worden aangeboden.
  4. Dat laatste klopt wel, maar te hoog en je gaat K03tjes verbranden aan de lopende band. En laten ze daar origineel nu al vrij gevoelig voor zijn....
  5. Turbo-Variant

    Airbox

    Ben het niet ermee eens dat een koude luchttoevoer weinig doet op een atmosferische motor. Een dergelijke cold-air luchtinlaat is misschien zelfs wel effectiever op een atmosferische motor. Bij een turbo wordt de lucht door de verdichting toch wel opgewarmd tot een graadje of 100, dan maakt die 5 graden hogere cq. lagere luchttemperatuur vóór luchtfilter/ turbo ook niet zo gek veel meer uit, het warmt toch wel op in de turbo. Bij een atmosferische motor warmt de lucht niet of nauwelijks op tussen luchtfilter en inlaatspruitstuk, en is iedere graad lagere inlaatlucht temperatuur dus eigenlijk pure winst. Hierbij wil ik dan wel even de kanttekening plaatsen dat een 1.8 20v nu niet echt een motor is waarbij je dit direct gaat merken, gezien het feit dat dit vrij gezapig afgestelde motoren zijn.
  6. Bedenk inderdaad goed wat je wil als je dergelijke plannen hebt... Het is niet een kwestie van dikke turbo kopen, erop schroeven met een aanpassing aan het blok hier en daar en klaar... Met alleen een setje andere drijfstangen ben je er sowieso niet. Compressie is veel te hoog om met standaard zuigers te rijden, decompressie-plaat zullen we het maar niet over hebben met dergelijke turbodrukken/vermogens. Het is wel mogelijk, om dit vermogen uit een 1.8T te halen. Een kameraad van mij heeft plusminus 470pk uit zijn 1.8T gehaald en dat loopt best aardig zullen we maar zeggen. De weg naar zoveel vermogen was een hele lange, en heeft ook een jaar gekend waarbij de auto wekelijks kapot was. Kosten? Denk aan het door Matthijs genoemde bedrag maal 2... Heb je wel wat...
  7. 4 complete bollen nog niet volgens mij... Zal in ieder geval een dezer dagen eens kijken dat ik wat fotootjes maak en eventueel een beknopt schemaatje. Achterlicht moet ik dan toch uitbouwen om het lampje te kunnen vervangen.
  8. Maar toch gaat het er bij mij niet in dat dergelijke banden echt superproducten zijn. Passat heeft bij aflevering op Tyfoon banden gestaan. Deden het best aardig, maar als je dan toch weer een fatsoenlijke band (Michelin Pilot Sport 2) eronder hangt, merk je pas weer wat echte grip inhoudt. En zo heb ik wel vaker de gelegenheid gehad om een band te testen, maar ben nog geen band tegengekomen die hele goede prestaties (qua geluid en grip) combineert met een hele lage prijs. (misschien ben je ook wel verwend als je PS2's gewend bent)
  9. Een foto heb ik helaas niet, en hoe het precies zit weet ik ook niet meer aangezien het al wat jaartjes geleden is nu. In ieder geval moet je ervoor zorgen dat op de plaats van de mistlamp, in het bovenste halfrond een contact wordt bijgeplaatst. Dan zorg je ervoor dat er stroom gaat lopen richting mistlamp (hele bol) vanuit de banen van het remlicht. Nadeel is dat je dan de complete kerstboom aan het branden hebt als je mistlicht aanzet, en dat je mist-achterlicht-controle-lampje-ding elke keer brandt als je remt. Met de diodes zorg je ervoor dat de stroom wel van remlichtbaan naar mistlichtbaan kan, maar niet andersom. Daarnaast zorg je ervoor dat de stroom die vanuit de lichtschakelaar naar je mistlamp gaat, ook maar een kant op kan, en dus het controlelampje niet meer brandt als je remt. (en dus je mistlicht meebrandt) Wellicht dat ik een dezer dagen de boel nog eens losmaak om te kijken hoe het ook alweer zat, eventueel met een fotootje. Heb volgens mij toch een lampje kapot.
  10. Dat is 0,1 watt per dag. Kan me niet voorstellen dat je accu daardoor leeggetrokken wordt Ik denk dat pepe 0,35A bedoelt. Dat zijn al iets meer watts.
  11. Dat Eric het bij het juiste eind heeft, mag je wel aannemen. (Hij haalt namelijk dagelijks dergelijke bakken uit elkaar) Zou inderdaad ook eens beginnen met koppelingscilinders checken en checken op lucht in het systeem. Even ontluchten is niet gigantisch veel werk geloof ik, en bied wellicht uitkomst.
  12. Achterbanden zullen wellicht gecupt zijn. Dat geeft inderdaad minder fijne afrolgeluiden.
  13. Naar mijn weten heeft elke Passat standaard spiegelverwarming. Dit was destijds al bij de Golf 3 standaard indien je elektrisch verstelbare spiegels bestelde. Testen op bovenstaande manier, dus door te voelen (moeten ze wel functioneren), en anders even glas of kap verwijderen.
  14. Turbo-Variant

    brandlucht

    Als het een nieuwe auto betreft gok ik op nieuwigheid... Materialen in de motorruimte (en alle andere zaken die heet worden) ruiken altijd een beetje als ze de eerste keren goed warm worden.
  15. Niet, op een 3BG. Inderdaad alleen voor elektro-hydraulische stuurbekrachtiging.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden