Ga naar inhoud

michelm1978

Members+
  • Aantal items

    177
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over michelm1978

  • Verjaardag 22-05-1978

Profile Information

  • Plaats
    LEERDAM

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

michelm1978's Achievements

0

Community reputatie

  1. Lieden! Zojuist zag ik op de Duitse Volkswagen site dat de Passat Bluemotion voorzien is van een Common Rail TDI motor. Dit betreft een 2.0 liter exemplaar, deze levert een vermogen van 81kW resp. 110pk. Op de Nederlandse site staan overigens nog de 1.9 pompverstuivermotoren met 105pk. Mvgr. Michèl Middag
  2. Ben het met je eens dat het grote graaien van Ome Wouter om maar zoveel mogelijk geld bij de hard werkende burgers weg te krijgen je doet denken dat er geen voordeel te behalen zal zijn met een A-label. Echter.. de huidige verandering van 22% naar 25% bijtelling heeft veel mensen doen besluiten hun leasewagen louter zakelijk te gebruiken. Ze kopen er een (veelal) oude auto bij voor de prive kilometers. Uiteindelijk winnen ze er niks mee met die 3% verhoging. De enige manier is om meer mensen toch die zakelijke auto te laten rijden. In mijn optiek is de enige manier verlaging van bijtelling voor zuinige auto's. De meeste mensen rijden al een (zuinige) diesel....
  3. Ik zit bij Leasemotive, niet zo'n hele grote jongen maar wel flexibel en als je belt heb je vaak dezelfde persoon aan de telefoon die weet waar je het over hebt. Ook mag ik mijn auto gewoon meegeven aan iemand anders, ook iets wat wel eens handig is. Over de bijtelling.. Als je een auto die door je werkgever ter beschikking is gesteld voor meer dan 500km per kalenderjaar prive gebruikt, dan moet je 25% van de waarde bij je inkomen optellen (waarover je dan weer 42% of 50% belasting betaald). Dus... een auto van 40.000 euro cataloguswaarde kost je 25% van 40.000 euro = 10.000 euro waarover je 42% belasting betaald = 4.200 euro gedeeld door 12 = 350 euro per maand netto bijtelling (dus trek 350 euro af van je huidige netto loon). Als je in de 50% schijf valt dan betaal je dus 5.000 euro bijtelling gedeeld door 12 = 416,67 euro per maand netto. Hoop dat dit een beetje duidelijk is. Tip van flip.. ga voor een Bluemotion.. als ze meer auto's met A label gaan promoten in de bijtelling.. dan zit je met een Bluemotion goed.
  4. heeeel erg mooi.. ik ben ook van zin om zondag effe in te dubben.. dus wie weet kan ik em live aanschouwen!
  5. Mijn laatste auto die ik van de verzekeraar MOEST laten voorzien van een SCM alarm was in de guldentijd.. Zie nu maar een auto te vinden met een nieuwwaarde onder de 23.000 euro....
  6. Tegenwoordig zien de verz. maatschappijen ook het overbodige van alarmsystemen in. Een paar jaar geleden kreeg je een auto van boven de 50.000 gulden niet verzekerd zonder een SCM alarm. Dit kostte je ook minimaal 1500 gulden met inbouw en certificaat. Als je een track and trace systeem daar tegenover zet zijn de prijzen van een GPS systeem niet eens zo gek. Je kijkt, en dat is echt niet gek.. doe het zelf ook, eerst of het voordeel voor je oplevert. Als de verz.mij. niks doet in kortingen dan ga je de moeite niet nemen.
  7. Ik werk bij een bedrijf dat voertuigvolgsystemen verkoopt. Core business is systemen voor wagenparken voor kilometerregistratie e.d. Echter we verkopen ook de Secure versie welke dan ook via een meldkamer rapporteert. Kosten liggen rond de 500 euro voor het systeem en abonnementskosten zijn ongeveer 25 euro per maand. Een dergelijk systeem is m.i. niet te vergelijken met een normaal alarm, niemand kijkt hier nog van op. Elk jaar hebben we toch 10 tallen voertuigen die teruggehaald worden door ons systeem. Voor info kun je me een PM sturen, ga niet en publique reclame maken.
  8. michelm1978

    Verlagen

    Ik had op mijn 3BG sedan ook alleen met veren verlaagd. Let wel op.. dit zijn Eibach prokit veren. Deze zijn ontworpen om met de standaard schokbrekers te worden gemonteerd. Ze hebben een progressief veerkarakter. Hierdoor merk je weinig in verlies van comfort, echter als je een klaverblad neemt merk je duidelijk verbetering, veert minder door. Met de standaard hoogte raakte ik vaker drempels dan toen ik die Eibach veren eronder had. Met montage erbij was ik 300 euro kwijt.
  9. het beste is poedercoaten, dat is een zeer sterke finish, vergelijkbaar met origineel!
  10. Heej jouw auto heb ik zien staan in Maasland.. bij Deac.. klopt dat? Sorry voor de off topic... maar idd dubbeldin origineel MFD is erg mooi. Ik had een Ipod adapter erbij en dan heb je geen wisselaar nodig.
  11. Ziet er zeer dik uit.. hoe regel jij dat trouwens met je banden en de leasemaatschappij?? Moet ook nog iets verzinnen als ik mijn nieuwe auto heb (wordt ook weer Passat waarschijnlijk). Verlaging en wielen wil ik best zelf betalen, maar banden met 75.000km per jaar is niet echt een leuke hobby.
  12. Ik heb het ook op mijn Touran aangezet.. zit geen licht en zicht pakket op en geen aparte schakelaar.. en het werkt perfect.. ook dagrijverlichting. Elke Touran heeft dus Coming Home en Leaving Home.. maar het moet even aangezet worden met VAGCOM.
  13. Ja.. die nieuwe Tiziano is erg lekker.. Stop Dimentica. Brothers doen het ook altijd wel lekker.. bv. Sexy Girl..
  14. klopt.... Ik heb afgelopen zomer best wat preventief onderhoud laten uitvoeren. Ik ben van mening dat die auto nog wel even mee moet kunnen... Bij mijn werkgever kan ik een Jetta krijgen.. ook niet mis, maar een Passat is fijner. Ik verwacht dus over een jaar 300.000 km op de teller te hebben. @ Frits.. hoe is het met de cabrio?? nog gadgets aangeschaft?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden