Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er problemen gehad met tandempomp/verstuivers 3C?


giromaat

Vraag

Aangezien de Tandempomp en de verstuivers meer problemen dan VW wil toegeven wil ik kijken of we dit kunnen aanpakken aangezien er geen coulanceregeling in Nederland van toepassing is.

 

Meldt u ook als de pomp al vervangen is of als je al een verstuiver heb laten vervangen

en graag ook de informatie zoals je kunt zien in me eigen aanmelding:

 

- wat is er vervangen?

- Bij welke km-stand?

- bouwjaar en motortype?

- coulance verleend?

 

1: Giromaat : Motorcode BKP tandempomp + Tankpomp + 1 verstuiver vervangen Passat 3c van 1 jan 2006 km stand 99.000 km, motorcode BKP

 

2: Bottertje50: Tankpomp (102000km in 2009) + 2x een verstuiver (bij 122000 km en 128000 km in juli en september 2010) vervangen Passat 3C van 18 november 2005 met nu 130000 op de teller

 

3: Willem nunspeet: Tandempomp, tankpomp en verstuiver 2e cylinder vervangen rond 179.000 km, Passat 3c nov 2005 met nu 180.000km op de teller. Motorcode is BKP en kabelboom is tegelijk met pompverstuiver vervangen. Heb geen coulance gehad.

 

4: W E: Tandempomp (doorslag diesel naar olie) en 4 verstuivers vervangen bij 175.000 km, Passat 3C 16V BKP nov 2007. 70% coulance ontvangen op verstuivers en arbeid om die te vervangen. Geen coulance op tandempomp en storing zoeken.

 

5: Mocca CB: Tandempomp bij 84.000 vervangen, 1 verstuiver + kabelboom vervangen bij 110.000km. VW Passat 3C Variant 2.0TDi BKP van 6/2006. Heb het idee dat er binnenkort meer verstuivers gaan sneuvelen... zelfde verschijnselen spelen al weer op. Het idee dat de motor soms hapert (en slag overslaat) en niet vlot oppakt.

 

6: Wheeler: Tandempomp+ opvoerpomp bij 80.000 vervangen, VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006.122k gasklephuis kapot motortype BKP

 

7: Martijnvo: Motorcode BMP:Tandempomp (stijgend oliepeil) vervangen bij 188.000 kilometer (onder garantie wegens 6 maanden BOVAG) voor de rest nog niets. 3C van 11/2006 met 193000. Ik denk wel dat er een verstuivertje of de tankpomp zit aan te komen. Soms een hapering en niet vlot doortrekken. Het lijkt op een (HEEL groot) turbo gat. Is overigens allen van de 2de naar de derde versnelling goed merkbaar. Wordt 3 november bekeken.

 

8: Ice^: verstuiver 4de cyclinder op 92.000 kilometer (onder garantie na aankoop 2de hands) 3c van maart 2006

 

9: meskens54: passat 3c 2.0tdi van 03/2006 kmstand 59.000. tadembox en pompverstuiver kapot. motorcode BMA

 

10: Speedyace:

93.000km tandempomp verhaal incl nokkenas.

96.423km nokkenas weer stuk en oliepomp

99.560km balansassen + oliepomp + verstuiver + lagerschalen krukas te veel schade (blok vervangen)

103.000km alleen maar problemen met het tweede blok weer tandempomp, verstuiver los. DPF aan stront.

103.000km compleet nieuw blok.

Nu 132.159km op de teller en nog steeds goed

 

11: VWflappie: Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar november 2005 motorcode BMP met DPF en handbak.

- Bij 160.000 km Stuurkolom gewisseld i.v.m. storing stuurslot

- bij 190.000 km Nieuwe motor (ketting aandrijving balans-as kapot)

- bij 195.000 km Pomp in Tank kapot

 

12: Ingeborg VW Passat Variant 2.0 TDI van maart 2006.

- Bij 96.000 km pomp, tuimelaar kabelboom en verstuiver 3e cilinder.

- Bij 99.000 km verstuiver 2e cilinder.

 

13. fordford2 3C 2.0TDI BMP

145.000: nieuwe tandempomp

152.000: dieselpomp in de tank defect

 

14. mmartijn Motorcode BKP, 181000km, kapotte pompverstuiver 2e cilinder (inwendige kortsluiting), volgens dealer geen coulance. Nu bezig rechtstreeks met PON.

 

15. Dieselgriezel: tankpomp km stand 174.598, 1.9 TDI BKC bouwjaar 2006.

 

16. hjk: 1 verstuiver, passat variant 2006, 2.0 tdi BKP 206000 km, coulance 50%.

 

17. Tuti 1 verstuiver, 170pk TDI (motorcode ?) november 2006. 122.000km. klein beetje coulance toch nog een rekening van net geen Eur. 1.000

 

18. ponderdrol 2e(?) pompverstuiver, Passat 3C 2.0 TDI/140PK BKP Januari 2006, 213.000km.

 

19. Septunus 3C 2.0 BKP uit 10/2005

1e verstuiver heeft de geest gegeven bij 192000 km. (geen coulance)

2e verstuiver heeft de geest gegeven bij 228000 km. (50% coulance).

 

 

20: Hiddem Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar oktober 2005 motorcode BKP en handbak.

nieuwe tandempomp, 145.000 km (vorige eigenaar)

- bij 185.000 km Pomp in Tank kapot

- bij 190.000 km pomp verstuiver N01 vervangen

- bij 205.000 km pomp verstuiver N02 vervangen

- bij 210.000 km pomp verstuiver N03 en 4 vervangen + kabelboom

Storing stuurkolom gehad, melding heeft zich niet weer voorgedaan 20.000km verder.

 

21: savage BKP Motor 2006 2.0ltr Diesel 140.000KM Tandempomp vervangen & EGR Klep (garantie) recent bij 159.300KM Pompverstuiver Cylinder 1 vervangen, ook garantie.

 

22: Anton25 motor 2006; 2.0 TDI ca 181417 km pompverstuiver cilinder1 , 70% coulance op arbeid en materiaal, tuimelaaras bleek ook defect (popnagel welke olie insluit was eruit) vernieuwd, geen coulance, onvrede gemeld bij PON, goede pechhulp door dealer ( niet mijn vaste) ik weet niet wat mijn motor code is, of waar ik die vind

 

23: Jochem de Vries 2005 1.9 tdi comfortline

 

155000 brandstofpomp 70% coulance

165000 abs sensor

165000 handremschakelaar

165000 stuurkolom

185000 verstuiver

 

24: Eric 2008 1.9 TDI Variant Comfortline

 

134Km (!) Nieuwe Cylinderkop i.v.m. slecht aanslaan

50.000Km Waterpomp

55.000Km Warmtewisselaar

70.000Km Koppeling

78.000Km Nieuw onderblok + 1 nieuwe verstuiver i.v.m. zware motor schade (gat in de zuiger)

85.000Km Nieuwe Cylinderkop incl. 4 nieuwe verstuivers en Tandempomp i.v.m. stotteren en slecht remmen

 

Zit nu op 185.000Km en rij al 100.000Km storingsvrij!

 

25: grayson BKP 2006 variant higline 2.0L TDI

Op 154.000 km 2e verstuiver kapot. Wel coulance, geen service. Door eigen dealer laten repareren.

 

26: VW-peter 2007 1.9 TDI 77Kw Variant Comfortline

Tandempomp vervangen bij 70000Km. Pomp lekte waardoor olie in het brandstoffilter kwam.

Onder V-garantie vervangen , geen kosten aan verbonden dus.

 

27: TJB Motorcode BKP.

Bij 20.000 km complete kop vervangen (productiefout??).

Net iets voor de 140.000 km de pakking van de tandempomp vervangen.

Bij 158.000 kleppendeksel met carterontluchting vervangen (13-01-11)

 

28: My1stVW Motorcode BKP Passat Variant 2.0 Tdi okt 2005 (modeljaar 2006)

km 171251 : pompverstuiver cylinder 3, 50% coulance

km 175447: pompverstuiver cylinder 4, 50% coulance

 

29: bacado Passat 3 C Bouwjaar 2005-10 1.9 tdi motorcode BKC

km 210000 kabelboom vervangen

km 210000 pompverstuiver 4e cylinder vervangen (geen coulance)

 

30: Vw ex Passat 3C 11-2005 2.0TDI motorcode BKP.

 

177.760km Kleine beurt en DSG bak olie verv. Voor maar 486,-

179.718km Brandstofopvoerpomp 3C0 919 050 G 349,44

185.372km Homokineethoes binnenste, portierslot linksvoor en linksachter vervangen, remlicht derde vervangen, extra werk in en uitbouwen. Kassa 939,-

200.743km Pompverstuiver van de derde cilinder vervangen en de kabelset die in de olie ligt onder kleppendeksel. Alweer kassa 1083,58

206.417km R.a portier openbreken slot vervangen, ruitmechanisme, portiergreep vervangen, schakelaar ruitbediening. kassa 670,01

208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-

 

Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!

Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.

 

31. Johnny's vw

Brandstofopvoerpomp en tandempomp vandaag laten vervangen; opvoerpomp lag te brommen. olieaanslag op opvoerpomp en in brandstoffilter zat olie. 141.000KM, BMR van mei 2006. Verder heerlijke wagen.

 

32. dionverbocht

Tankpomp (zelf) vervangen bij ca 150000km (n.a.v. stilvallen en advies Martijnvo - nogmaals bedankt! - nu al paar 1000km geen last meer). Dit om te voorkomen dat ik problemen krijg met de tandempomp. Coulance n.v.t. omdat ik het zelf heb gedaan (kosten: ca 100 euro voor pomp en een uur werk).

1.9 TDI, 77kw, motorcode bxe, juli 2006.

 

33. ebouvriie

3c 2.0 tdi motorcode bkp bij 93.000 km kabelboom 4e cilinder bij 164000 1e verstuiver vervangen plus kabelboom

bij 168000 km gasklephuis. niets met coulance geregeld aangezien ik dit nniet wist en bij mijn eigen monteur voor onderhoud ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Had gekund, echter is dat nog steeds een dikke 60 km van mijn twentse stulpje. Als je dan even wat minder mobiel bent door een falende PD, raak je vrij snel out of options. Voorlopig probeer ik alleen aan te geven dat er mogelijkheden zijn, die wellicht niet volledig naar de maatstaven van VW NL zijn. Op zich heb ik het niet zo op witte platen, al dan niet op een VW. Als ze echter over (veel prive) geld gaan mee praten, krijg je toch wat voortschrijdend inzicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hier ook al, In juli 2012 onderweg naar Italie de eerste, nu 6 maanden later, weer 2 ! km stand nu 158000, vw uit 2005. Bezig met coulance, ben benieuwd.

 

 

neem aan dat je deze melding gezien hebt?

 

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=185&t=47843

 

 

Hey Eric, nee had ik nog niet gezien, maar vanmorgen wel bericht gehad dat ze allemaal kosteloos vervangen worden door Dealer! Toch bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier ook hetzelfde verhaal.

 

In oktober is mijn Passat Variant 2.0 TDI uit 2007 (ca 225.000 km) uitgevallen op de linkerbaan. Weg laten slepen door de plaatselijke garage, conclusie: pompverstuiver nr 3 is kapot. Deze laten vervangen, maar na een paar weken (weer) wat kleine startproblemen. Auto aan de computer gezet: conclusie pompverstuiver nr 1 is kapot. Had er echter niet zo'n goed gevoel over en ben naar de VW dealer gegaan. Deze concludeerde dezelfde pompverstuiver, maar vermeldde in dezelfde zin dat dit zeer waarschijnlijk onder coulance zou vallen. Na kort telefoontje met Pon bleek, dat dit inderdaad coulance was en wel 100%. Ik voelde me dus wel belazerd door de plaatselijke garage, aangezien deze beweerde dat hij op de hoogte wordt gehouden door een (andere) vw dealer.

Ondertussen is het starten weer wat slechter geworden, waardoor ik denk dat nr 1 of 4 het ook aan het begeven is. Helaas is de melding nog niet doorgekomen op de computer waardoor ze nog niet mogen vervangen.

Grote vraag is natuurlijk of ik de kosten van de eerste reparatie (deels) terug kan krijgen van Pon. Iemand ervaring hiermee? Heeft iemand wellicht een voorbeeldbrief?

NB de vw-dealer wist ca 2 weken geleden te vertellen, dat de coulance regeling verder versoepeld is waardoor waarschijnlijk alle verstuivers worden vervangen zodra er één het begeeft en dit door een VW dealer vervangen wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hier ook hetzelfde verhaal.

 

In oktober is mijn Passat Variant 2.0 TDI uit 2007 (ca 225.000 km) uitgevallen op de linkerbaan. Weg laten slepen door de plaatselijke garage, conclusie: pompverstuiver nr 3 is kapot. Deze laten vervangen, maar na een paar weken (weer) wat kleine startproblemen. Auto aan de computer gezet: conclusie pompverstuiver nr 1 is kapot. Had er echter niet zo'n goed gevoel over en ben naar de VW dealer gegaan. Deze concludeerde dezelfde pompverstuiver, maar vermeldde in dezelfde zin dat dit zeer waarschijnlijk onder coulance zou vallen. Na kort telefoontje met Pon bleek, dat dit inderdaad coulance was en wel 100%. Ik voelde me dus wel belazerd door de plaatselijke garage, aangezien deze beweerde dat hij op de hoogte wordt gehouden door een (andere) vw dealer.

Ondertussen is het starten weer wat slechter geworden, waardoor ik denk dat nr 1 of 4 het ook aan het begeven is. Helaas is de melding nog niet doorgekomen op de computer waardoor ze nog niet mogen vervangen.

Grote vraag is natuurlijk of ik de kosten van de eerste reparatie (deels) terug kan krijgen van Pon. Iemand ervaring hiermee? Heeft iemand wellicht een voorbeeldbrief?

NB de vw-dealer wist ca 2 weken geleden te vertellen, dat de coulance regeling verder versoepeld is waardoor waarschijnlijk alle verstuivers worden vervangen zodra er één het begeeft en dit door een VW dealer vervangen wordt.

 

Lees dit is door ;)viewtopic.php?f=185&t=47843

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed initiatief!

Tussen 125.000 en 145.000 km:

In volgorde:

- pompverstuiver 1

- opvoerpomp

- brandstofpomp

- pompverstuivers 2,3,4

- reg. klappe

 

4 keer stil gestaan op snelwegen, vele uren aan storingonderzoek, totale kosten € 2500,-

 

veel frustratie en zeer weinig vertrouwen in vw passat verder........

 

Rudolf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag stil komen te staan ook met verstuivers (of eigenlijk zonder) Passat BKP 2006 170000km. Auto is opgehaald door Century ze vertelden mij dat alle verstuivers vervangen moeten worden bij een garage bezoek, werkplaatsorder oid. Dus vanaf nu kan je volgens mij gewoon afspraak maken bij de dealer en wordt alles vervangen.

Nu dit issue verholpen wordt denk ik eraan preventief de oliepomp/ ketting te laten vervangen/modificeren. Dan is het ergste leed gelden denk ik. Heeft iemand daar ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vandaag stil komen te staan ook met verstuivers (of eigenlijk zonder) Passat BKP 2006 170000km. Auto is opgehaald door Century ze vertelden mij dat alle verstuivers vervangen moeten worden bij een garage bezoek, werkplaatsorder oid. Dus vanaf nu kan je volgens mij gewoon afspraak maken bij de dealer en wordt alles vervangen.

Nu dit issue verholpen wordt denk ik eraan preventief de oliepomp/ ketting te laten vervangen/modificeren. Dan is het ergste leed gelden denk ik. Heeft iemand daar ervaring mee?

 

Oud nieuws, er is een actie gaande sinds 14-01-2013 (23H9) , stuk of 6/7 van het forum hebben al 4 nieuwe erin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vandaag stil komen te staan ook met verstuivers (of eigenlijk zonder) Passat BKP 2006 170000km. Auto is opgehaald door Century ze vertelden mij dat alle verstuivers vervangen moeten worden bij een garage bezoek, werkplaatsorder oid. Dus vanaf nu kan je volgens mij gewoon afspraak maken bij de dealer en wordt alles vervangen.

Nu dit issue verholpen wordt denk ik eraan preventief de oliepomp/ ketting te laten vervangen/modificeren. Dan is het ergste leed gelden denk ik. Heeft iemand daar ervaring mee?

 

Oud nieuws, er is een actie gaande sinds 14-01-2013 (23H9) , stuk of 6/7 van het forum hebben al 4 nieuwe erin.

Bij mijn weten is dit een topic om problemen te inventariseren.............

Dus prima dat Emiel meldt dat ook hij is komen stil te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En Emiel bedoelt de 13D8 modificatie. Omkeertandwiel balansas-olie module.

Ervaring mee. Is kostbaar en niet zelf uit te voeren. Ik zou dan overwegen om een oliepomp van de audi te monteren.

Goedkoper, sneller en even goed. VAG Nuenen doet het ook geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En Emiel bedoelt de 13D8 modificatie. Omkeertandwiel balansas-olie module.

Ervaring mee. Is kostbaar en niet zelf uit te voeren. Ik zou dan overwegen om een oliepomp van de audi te monteren.

Goedkoper, sneller en even goed. VAG Nuenen doet het ook geloof ik.

 

Dat doet VAG Techniek idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het zal wel oud nieuws zijn dat van de verstuivers. Maar ik begrijp van de dealer deze nu alle 4 preventief vervangen worden. Dat scheelt weer 1 (of 4) keer per langs de weg. Sta je nog maar 2 keer (brandstofpomp en de oliepomp).

 

Die van mij staat op 184xxx, was nog nooit 1 vervangen, bij Thedownloader was dat het geval ook en hij heeft 240xxx erop staan.

 

Oliepomp kun je laten vervangen door een Audi oliepomp (a3 volgens mij) en dan ben je er klaar mee. Je houd dus alleen de tandempomp over. Bij mij is die met 86.000 vervangen (volgens de onderhoudshistorie) en de wagen staat op 184xxx, het gaat nog steeds goed ermee, voor zover ik weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedenavond, voor het eerst dit forum bekeken omdat ik vandaag een VW Passat 20 TDI 09-2006 (motorcode BKP) heb gekocht.

Heb een proefrit gemaakt en wat rijdt die auto super!

Motor loopt mooi soepel en zowel bij koude start als later bij bedrijfstemperatuur rookt de motor niet en heeft ook geen bijgeluiden.

De kilometerstand is 251.000 en dat is niet aan de auto af te zien.

Ik schrok echter wel van al die berichten op het forum over de problemen met de pompen en verstuivers die dit type motor hebben.

De meeste problemen zijn ontstaan bij een veel lagere kilometerstand. Ik hoop dan maar dat dit bij mijn auto inmiddels al is verholpen. Het is nl niet terug te zien omdat de onderhoudshistorie tot 190.000 is geregistreerd bij de dealer.

Daarna is de auto bij een niet VAG dealer onderhouden.

Heb inmiddels veel berichten gelezen maar nog niet een vergelijkbaar geval qua km stand en probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik schrok echter wel van al die berichten op het forum over de problemen met de pompen en verstuivers die dit type motor hebben.

De meeste problemen zijn ontstaan bij een veel lagere kilometerstand. Ik hoop dan maar dat dit bij mijn auto inmiddels al is verholpen. Het is nl niet terug te zien omdat de onderhoudshistorie tot 190.000 is geregistreerd bij de dealer.

Daarna is de auto bij een niet VAG dealer onderhouden.

Heb inmiddels veel berichten gelezen maar nog niet een vergelijkbaar geval qua km stand en probleem.

 

Dan zou ik asap een afspraak bij de dealer maken om te checken of de verstuivers vervangen moeten worden. Is allemaal gratis. Dat de auto niet bij een dealer in onderhoud is maakt niks uit. (al zou ik het niet expliciet benoemen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

goeie dag heren en dames

 

na 1,5 jaar met geknepen billen in een auto(3c tdi bkp) te hebben rond gereden die waar ik geen vertrouwen (meer) in had eindelijk een lichtpuntje omdat de passaratie binnenkort naar Martin Schilder gaat voor de befaamde verstuiver check daarna gauw een afspraak maken bij Jos dan komt het toch nog goed mss is het verbruik dan ook weer wat acceptabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, er is geen termijn of voorwaarde oid, gewoon bellen en dan vragen naar de actie 23H9, daarna geef je je kenteken door en kijken ze of je ervoor in aanmerking komt, met een bkp kom je er sowieso er wel voor in aanmerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden