Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er problemen gehad met tandempomp/verstuivers 3C?


giromaat

Vraag

Aangezien de Tandempomp en de verstuivers meer problemen dan VW wil toegeven wil ik kijken of we dit kunnen aanpakken aangezien er geen coulanceregeling in Nederland van toepassing is.

 

Meldt u ook als de pomp al vervangen is of als je al een verstuiver heb laten vervangen

en graag ook de informatie zoals je kunt zien in me eigen aanmelding:

 

- wat is er vervangen?

- Bij welke km-stand?

- bouwjaar en motortype?

- coulance verleend?

 

1: Giromaat : Motorcode BKP tandempomp + Tankpomp + 1 verstuiver vervangen Passat 3c van 1 jan 2006 km stand 99.000 km, motorcode BKP

 

2: Bottertje50: Tankpomp (102000km in 2009) + 2x een verstuiver (bij 122000 km en 128000 km in juli en september 2010) vervangen Passat 3C van 18 november 2005 met nu 130000 op de teller

 

3: Willem nunspeet: Tandempomp, tankpomp en verstuiver 2e cylinder vervangen rond 179.000 km, Passat 3c nov 2005 met nu 180.000km op de teller. Motorcode is BKP en kabelboom is tegelijk met pompverstuiver vervangen. Heb geen coulance gehad.

 

4: W E: Tandempomp (doorslag diesel naar olie) en 4 verstuivers vervangen bij 175.000 km, Passat 3C 16V BKP nov 2007. 70% coulance ontvangen op verstuivers en arbeid om die te vervangen. Geen coulance op tandempomp en storing zoeken.

 

5: Mocca CB: Tandempomp bij 84.000 vervangen, 1 verstuiver + kabelboom vervangen bij 110.000km. VW Passat 3C Variant 2.0TDi BKP van 6/2006. Heb het idee dat er binnenkort meer verstuivers gaan sneuvelen... zelfde verschijnselen spelen al weer op. Het idee dat de motor soms hapert (en slag overslaat) en niet vlot oppakt.

 

6: Wheeler: Tandempomp+ opvoerpomp bij 80.000 vervangen, VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006.122k gasklephuis kapot motortype BKP

 

7: Martijnvo: Motorcode BMP:Tandempomp (stijgend oliepeil) vervangen bij 188.000 kilometer (onder garantie wegens 6 maanden BOVAG) voor de rest nog niets. 3C van 11/2006 met 193000. Ik denk wel dat er een verstuivertje of de tankpomp zit aan te komen. Soms een hapering en niet vlot doortrekken. Het lijkt op een (HEEL groot) turbo gat. Is overigens allen van de 2de naar de derde versnelling goed merkbaar. Wordt 3 november bekeken.

 

8: Ice^: verstuiver 4de cyclinder op 92.000 kilometer (onder garantie na aankoop 2de hands) 3c van maart 2006

 

9: meskens54: passat 3c 2.0tdi van 03/2006 kmstand 59.000. tadembox en pompverstuiver kapot. motorcode BMA

 

10: Speedyace:

93.000km tandempomp verhaal incl nokkenas.

96.423km nokkenas weer stuk en oliepomp

99.560km balansassen + oliepomp + verstuiver + lagerschalen krukas te veel schade (blok vervangen)

103.000km alleen maar problemen met het tweede blok weer tandempomp, verstuiver los. DPF aan stront.

103.000km compleet nieuw blok.

Nu 132.159km op de teller en nog steeds goed

 

11: VWflappie: Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar november 2005 motorcode BMP met DPF en handbak.

- Bij 160.000 km Stuurkolom gewisseld i.v.m. storing stuurslot

- bij 190.000 km Nieuwe motor (ketting aandrijving balans-as kapot)

- bij 195.000 km Pomp in Tank kapot

 

12: Ingeborg VW Passat Variant 2.0 TDI van maart 2006.

- Bij 96.000 km pomp, tuimelaar kabelboom en verstuiver 3e cilinder.

- Bij 99.000 km verstuiver 2e cilinder.

 

13. fordford2 3C 2.0TDI BMP

145.000: nieuwe tandempomp

152.000: dieselpomp in de tank defect

 

14. mmartijn Motorcode BKP, 181000km, kapotte pompverstuiver 2e cilinder (inwendige kortsluiting), volgens dealer geen coulance. Nu bezig rechtstreeks met PON.

 

15. Dieselgriezel: tankpomp km stand 174.598, 1.9 TDI BKC bouwjaar 2006.

 

16. hjk: 1 verstuiver, passat variant 2006, 2.0 tdi BKP 206000 km, coulance 50%.

 

17. Tuti 1 verstuiver, 170pk TDI (motorcode ?) november 2006. 122.000km. klein beetje coulance toch nog een rekening van net geen Eur. 1.000

 

18. ponderdrol 2e(?) pompverstuiver, Passat 3C 2.0 TDI/140PK BKP Januari 2006, 213.000km.

 

19. Septunus 3C 2.0 BKP uit 10/2005

1e verstuiver heeft de geest gegeven bij 192000 km. (geen coulance)

2e verstuiver heeft de geest gegeven bij 228000 km. (50% coulance).

 

 

20: Hiddem Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar oktober 2005 motorcode BKP en handbak.

nieuwe tandempomp, 145.000 km (vorige eigenaar)

- bij 185.000 km Pomp in Tank kapot

- bij 190.000 km pomp verstuiver N01 vervangen

- bij 205.000 km pomp verstuiver N02 vervangen

- bij 210.000 km pomp verstuiver N03 en 4 vervangen + kabelboom

Storing stuurkolom gehad, melding heeft zich niet weer voorgedaan 20.000km verder.

 

21: savage BKP Motor 2006 2.0ltr Diesel 140.000KM Tandempomp vervangen & EGR Klep (garantie) recent bij 159.300KM Pompverstuiver Cylinder 1 vervangen, ook garantie.

 

22: Anton25 motor 2006; 2.0 TDI ca 181417 km pompverstuiver cilinder1 , 70% coulance op arbeid en materiaal, tuimelaaras bleek ook defect (popnagel welke olie insluit was eruit) vernieuwd, geen coulance, onvrede gemeld bij PON, goede pechhulp door dealer ( niet mijn vaste) ik weet niet wat mijn motor code is, of waar ik die vind

 

23: Jochem de Vries 2005 1.9 tdi comfortline

 

155000 brandstofpomp 70% coulance

165000 abs sensor

165000 handremschakelaar

165000 stuurkolom

185000 verstuiver

 

24: Eric 2008 1.9 TDI Variant Comfortline

 

134Km (!) Nieuwe Cylinderkop i.v.m. slecht aanslaan

50.000Km Waterpomp

55.000Km Warmtewisselaar

70.000Km Koppeling

78.000Km Nieuw onderblok + 1 nieuwe verstuiver i.v.m. zware motor schade (gat in de zuiger)

85.000Km Nieuwe Cylinderkop incl. 4 nieuwe verstuivers en Tandempomp i.v.m. stotteren en slecht remmen

 

Zit nu op 185.000Km en rij al 100.000Km storingsvrij!

 

25: grayson BKP 2006 variant higline 2.0L TDI

Op 154.000 km 2e verstuiver kapot. Wel coulance, geen service. Door eigen dealer laten repareren.

 

26: VW-peter 2007 1.9 TDI 77Kw Variant Comfortline

Tandempomp vervangen bij 70000Km. Pomp lekte waardoor olie in het brandstoffilter kwam.

Onder V-garantie vervangen , geen kosten aan verbonden dus.

 

27: TJB Motorcode BKP.

Bij 20.000 km complete kop vervangen (productiefout??).

Net iets voor de 140.000 km de pakking van de tandempomp vervangen.

Bij 158.000 kleppendeksel met carterontluchting vervangen (13-01-11)

 

28: My1stVW Motorcode BKP Passat Variant 2.0 Tdi okt 2005 (modeljaar 2006)

km 171251 : pompverstuiver cylinder 3, 50% coulance

km 175447: pompverstuiver cylinder 4, 50% coulance

 

29: bacado Passat 3 C Bouwjaar 2005-10 1.9 tdi motorcode BKC

km 210000 kabelboom vervangen

km 210000 pompverstuiver 4e cylinder vervangen (geen coulance)

 

30: Vw ex Passat 3C 11-2005 2.0TDI motorcode BKP.

 

177.760km Kleine beurt en DSG bak olie verv. Voor maar 486,-

179.718km Brandstofopvoerpomp 3C0 919 050 G 349,44

185.372km Homokineethoes binnenste, portierslot linksvoor en linksachter vervangen, remlicht derde vervangen, extra werk in en uitbouwen. Kassa 939,-

200.743km Pompverstuiver van de derde cilinder vervangen en de kabelset die in de olie ligt onder kleppendeksel. Alweer kassa 1083,58

206.417km R.a portier openbreken slot vervangen, ruitmechanisme, portiergreep vervangen, schakelaar ruitbediening. kassa 670,01

208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-

 

Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!

Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.

 

31. Johnny's vw

Brandstofopvoerpomp en tandempomp vandaag laten vervangen; opvoerpomp lag te brommen. olieaanslag op opvoerpomp en in brandstoffilter zat olie. 141.000KM, BMR van mei 2006. Verder heerlijke wagen.

 

32. dionverbocht

Tankpomp (zelf) vervangen bij ca 150000km (n.a.v. stilvallen en advies Martijnvo - nogmaals bedankt! - nu al paar 1000km geen last meer). Dit om te voorkomen dat ik problemen krijg met de tandempomp. Coulance n.v.t. omdat ik het zelf heb gedaan (kosten: ca 100 euro voor pomp en een uur werk).

1.9 TDI, 77kw, motorcode bxe, juli 2006.

 

33. ebouvriie

3c 2.0 tdi motorcode bkp bij 93.000 km kabelboom 4e cilinder bij 164000 1e verstuiver vervangen plus kabelboom

bij 168000 km gasklephuis. niets met coulance geregeld aangezien ik dit nniet wist en bij mijn eigen monteur voor onderhoud ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Het was verstuiver 4 deze keer, gelukkig weer coulance. Ik heb nu nog 2 potentiële afspraakjes met de vluchtstrook staan :-(

De volgende 2 verstuivers zullen wel buiten de coulance regeling vallen, fijne mensen daar bij vw. Ik ben een echte vw man (zelfs mijn hobby is vw), maar hier ben ik absoluut niet over te spreken.

 

Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik krijg na een garage bezoek altijd een enquete via de mail die ik kan invullen. Nu heeft mijn auto geen last van dit probleem, maar een enquete is natuurlijk een prima methode om feedback te geven. Heb wel eens een onvoldoende gegeven in de enquete, en dan worden ze toch erg zenuwachtig daar bij de garage. Werd gelijk teruggebeld, etc.

 

Ook wel raar dat men wel op een enquete reageert, maar niet als je een vraag aan de balie stelt.......

 

Over het algemeen knapt men bij VW als klant af op het service apparaat, en niet op de auto an-sich. Zou dit nou bij merken als Lexus, BMW en Mercedes echt anders zijn vraag ik me dan weer af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

BKP 276.000 km

 

afgelopen zaterdag tankpomp en 1 x verstuiver kaputt. (2e verstuiver bij deze auto) Volgens ANWB alleen brandstofpomp, bleek later na vervanging pomp dat ie nog niet liep, na lang zoeken bleek verstuiver ook te zijn overleden..

 

 

Aangezien de dealer mij alleen nog hard voorbij ziet rijden (als ie rijdt..) heb ik 'm laten maken bij universele garage.

 

Vervangen: brandstofpomp, verstuiver en kabelboom, 1023 euries..

 

(edit verkeerde topic!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij een BMP de verstuivers? vertel eens dat komt niet zo vaak voor namelijk.

 

tja, toen mijn motorblok uit de revisie kwam hadden we er twee kapotte verstuivers insteken (zaten met twee blokken, dus acht verstuivers, daar waren er dus twee slechte bij).

 

Het komt dus wel voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
BMP is toch vanaf 2006? tot 2006 was het allemaal BKP?

 

De inbouw tijd van motor code BMP 103 kw 140pk 2.00 ltr = 03/05 t/m 05/09

 

Gr

 

Tot 05/09? voor zover ik weet is er vanaf 05/2008 ongeveer alleen nog ma CR tdi gezet in (bijna) alle Vw's.. :roll:

Maar misschien is die dan wel in de andere merken gezet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
BMP is toch vanaf 2006? tot 2006 was het allemaal BKP?

 

De inbouw tijd van motor code BMP 103 kw 140pk 2.00 ltr = 03/05 t/m 05/09

 

Gr

 

Tot 05/09? voor zover ik weet is er vanaf 05/2008 ongeveer alleen nog ma CR tdi gezet in (bijna) alle Vw's.. :roll:

Maar misschien is die dan wel in de andere merken gezet..

 

 

alleen Passat TDI

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook ik heb al 2x en nu misschien voor de 3e keer dit jaar een kappotte verstuiver..alle keren op vakantie:

(PASSAT 2.0 TDI highline executive 170PK, DSG, bouwjaar april 2008)

 

verstuiver nummer 3 (183K kilometers): onderweg naar de wintersport op de snelweg in Duitsland, 3 uur lang met -12 aan de kant gestaan. Gelukkig zijn daar veel VW dealers en is de boel dezelfde dag rond 18.00 uur gerepareerd (van coulance etc. wist ik toen nog niets en met pech in het buitenland heb je weinig te vertellen). Kosten EUR 635 en 1 vakantie dag

 

verstuiver nummertje 1: twee weken geleden (..) in de ochtend rond 10 uur op de snelweg (km stand 200100) in de belgische Ardennen (onderweg naar Italie), omdat je daar in de middle of nowhere zit na 3 uur wachten getransporteerd naar een garage 65 km (..) verderop. Aangezien deze stamde uit het stenen tijdperk kon de boel daar uiteraard niet worden gerepareerd. Daarna weer met een andere berger 130 km (..) richting Nederland (Spa) getransporteerd naar een garage die de boel de volgende dag rond 18.00 uur had gerepareerd. Kosten EUR 695 en 2 vakantie dagen

 

DEZELFDE vakantie in Italie, een week later, 1300 km from home: ping! "engine failure". Ternauwernood van een levensgevaarlijke weg af kunnen komen en na weer 3 uur wachten op de berging in een (volgens de ANWB) officiele VW/Audi garage beland. Aangezien in Italie alles 10x trager gaat dan in NL, na 4 dagen doelloos wachten in een hotel, via de ANWB een vervangende auto gekregen, vakantie afgebroken en naar huis gereden. Oorzaak: nog steeds onbekend (.... verstuiver 2 of 4, doorhalen wat niet van toepassing is), de auto staat nog steeds in Italie en komt per ANWB terug over ?? dagen.

Kosten: ??, 3 weken vakantie verpest en voorlopig geen auto.

 

Mijn advies: ga nooit met een Passat waarin nog twijfelachtige verstuivers zitten op vakantie, want vroeg of laat ben jij ook aan de beurt. Verder moet ik er niet aandenken wat er zou zijn gebeurd als dit probleem in 1 van de vele tunnels in Zwitserland zou zijn opgetreden. Mijn vrouw durfde in ieder geval niet terug in een evt. gerepareerde Passat...

 

Het wordt voor mij nu ook tijd voor een brief aan de importeur :evil::evil::evil::evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zo.. jij hebt wel heel veel pech in 1 vakantie.. ik zou zeker, ook voor die andere toch proberen geld terug te krijgen..

 

Controleren welke het is kost max een paar minuten.. OF via vagcom/testkast, of via trial and error door de stekker van eerst 2 eraf te trekken en kijken of ie wil start, en dan van 4..

 

Gelukkig zitten er dan 4 nieuwe (gemodificeerde) verstuivers in..

Wat wel raadzaam is bij die 170pk's is dat je met regelmaat een flesje Diesel Injector Cleaner in de tank gooit.. blijven de verstuivers schoner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben aan het kijken voor een 3c voor mijn vader. Hij wilt een TDI met automaat, dus een 2.0 DSG..

Ik vroeg me af of na het vervangen van de verstuivers het probleem zich niet meer voordoet. Dus dat alleen de verstuivers die in de fabriek gemonteerd zijn slecht zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben aan het kijken voor een 3c voor mijn vader. Hij wilt een TDI met automaat, dus een 2.0 DSG..

Ik vroeg me af of na het vervangen van de verstuivers het probleem zich niet meer voordoet. Dus dat alleen de verstuivers die in de fabriek gemonteerd zijn slecht zijn?

 

rondkijken voor één met bosch verstuivers ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben aan het kijken voor een 3c voor mijn vader. Hij wilt een TDI met automaat, dus een 2.0 DSG..

Ik vroeg me af of na het vervangen van de verstuivers het probleem zich niet meer voordoet. Dus dat alleen de verstuivers die in de fabriek gemonteerd zijn slecht zijn?

 

rondkijken voor één met bosch verstuivers ;)

Hoe zoek je daar nou op op marktplaats? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben aan het kijken voor een 3c voor mijn vader. Hij wilt een TDI met automaat, dus een 2.0 DSG..

Ik vroeg me af of na het vervangen van de verstuivers het probleem zich niet meer voordoet. Dus dat alleen de verstuivers die in de fabriek gemonteerd zijn slecht zijn?

 

rondkijken voor één met bosch verstuivers ;)

Hoe zoek je daar nou op op marktplaats? :P

 

1 voor 1 kenteken-check doen op Autoweek.nl en dan kijken bij motorcode, BMP is Bosch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

geen idee, maar mijn auto stond online te koop in duitsland, en guyke zag het al aan de foto's van de motorruimte dat het een 8 klepper was, en dus met bosch verstuivers. Anders waren we niet eens naar daar gereden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
geen idee, maar mijn auto stond online te koop in duitsland, en guyke zag het al aan de foto's van de motorruimte dat het een 8 klepper was, en dus met bosch verstuivers. Anders waren we niet eens naar daar gereden :)

 

Dan moet die wel heel goed hebben gekeken, ik zie amper verschil, tenzij de motorkapje eraf is, dan zie je als het goed is wel verschil. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
geen idee, maar mijn auto stond online te koop in duitsland, en guyke zag het al aan de foto's van de motorruimte dat het een 8 klepper was, en dus met bosch verstuivers. Anders waren we niet eens naar daar gereden :)

 

Dan moet die wel heel goed hebben gekeken, ik zie amper verschil, tenzij de motorkapje eraf is, dan zie je als het goed is wel verschil. :mrgreen:

Je ziet dat vrij makkelijk aan de motorafdekking en de stekkers rechtsboven het blok voor de DPF sensoren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
geen idee, maar mijn auto stond online te koop in duitsland, en guyke zag het al aan de foto's van de motorruimte dat het een 8 klepper was, en dus met bosch verstuivers. Anders waren we niet eens naar daar gereden :)

 

Dan moet die wel heel goed hebben gekeken, ik zie amper verschil, tenzij de motorkapje eraf is, dan zie je als het goed is wel verschil. :mrgreen:

Je ziet dat vrij makkelijk aan de motorafdekking en de stekkers rechtsboven het blok voor de DPF sensoren

Lekker duidelijk. :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden