Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er problemen gehad met tandempomp/verstuivers 3C?


giromaat

Vraag

Aangezien de Tandempomp en de verstuivers meer problemen dan VW wil toegeven wil ik kijken of we dit kunnen aanpakken aangezien er geen coulanceregeling in Nederland van toepassing is.

 

Meldt u ook als de pomp al vervangen is of als je al een verstuiver heb laten vervangen

en graag ook de informatie zoals je kunt zien in me eigen aanmelding:

 

- wat is er vervangen?

- Bij welke km-stand?

- bouwjaar en motortype?

- coulance verleend?

 

1: Giromaat : Motorcode BKP tandempomp + Tankpomp + 1 verstuiver vervangen Passat 3c van 1 jan 2006 km stand 99.000 km, motorcode BKP

 

2: Bottertje50: Tankpomp (102000km in 2009) + 2x een verstuiver (bij 122000 km en 128000 km in juli en september 2010) vervangen Passat 3C van 18 november 2005 met nu 130000 op de teller

 

3: Willem nunspeet: Tandempomp, tankpomp en verstuiver 2e cylinder vervangen rond 179.000 km, Passat 3c nov 2005 met nu 180.000km op de teller. Motorcode is BKP en kabelboom is tegelijk met pompverstuiver vervangen. Heb geen coulance gehad.

 

4: W E: Tandempomp (doorslag diesel naar olie) en 4 verstuivers vervangen bij 175.000 km, Passat 3C 16V BKP nov 2007. 70% coulance ontvangen op verstuivers en arbeid om die te vervangen. Geen coulance op tandempomp en storing zoeken.

 

5: Mocca CB: Tandempomp bij 84.000 vervangen, 1 verstuiver + kabelboom vervangen bij 110.000km. VW Passat 3C Variant 2.0TDi BKP van 6/2006. Heb het idee dat er binnenkort meer verstuivers gaan sneuvelen... zelfde verschijnselen spelen al weer op. Het idee dat de motor soms hapert (en slag overslaat) en niet vlot oppakt.

 

6: Wheeler: Tandempomp+ opvoerpomp bij 80.000 vervangen, VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006.122k gasklephuis kapot motortype BKP

 

7: Martijnvo: Motorcode BMP:Tandempomp (stijgend oliepeil) vervangen bij 188.000 kilometer (onder garantie wegens 6 maanden BOVAG) voor de rest nog niets. 3C van 11/2006 met 193000. Ik denk wel dat er een verstuivertje of de tankpomp zit aan te komen. Soms een hapering en niet vlot doortrekken. Het lijkt op een (HEEL groot) turbo gat. Is overigens allen van de 2de naar de derde versnelling goed merkbaar. Wordt 3 november bekeken.

 

8: Ice^: verstuiver 4de cyclinder op 92.000 kilometer (onder garantie na aankoop 2de hands) 3c van maart 2006

 

9: meskens54: passat 3c 2.0tdi van 03/2006 kmstand 59.000. tadembox en pompverstuiver kapot. motorcode BMA

 

10: Speedyace:

93.000km tandempomp verhaal incl nokkenas.

96.423km nokkenas weer stuk en oliepomp

99.560km balansassen + oliepomp + verstuiver + lagerschalen krukas te veel schade (blok vervangen)

103.000km alleen maar problemen met het tweede blok weer tandempomp, verstuiver los. DPF aan stront.

103.000km compleet nieuw blok.

Nu 132.159km op de teller en nog steeds goed

 

11: VWflappie: Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar november 2005 motorcode BMP met DPF en handbak.

- Bij 160.000 km Stuurkolom gewisseld i.v.m. storing stuurslot

- bij 190.000 km Nieuwe motor (ketting aandrijving balans-as kapot)

- bij 195.000 km Pomp in Tank kapot

 

12: Ingeborg VW Passat Variant 2.0 TDI van maart 2006.

- Bij 96.000 km pomp, tuimelaar kabelboom en verstuiver 3e cilinder.

- Bij 99.000 km verstuiver 2e cilinder.

 

13. fordford2 3C 2.0TDI BMP

145.000: nieuwe tandempomp

152.000: dieselpomp in de tank defect

 

14. mmartijn Motorcode BKP, 181000km, kapotte pompverstuiver 2e cilinder (inwendige kortsluiting), volgens dealer geen coulance. Nu bezig rechtstreeks met PON.

 

15. Dieselgriezel: tankpomp km stand 174.598, 1.9 TDI BKC bouwjaar 2006.

 

16. hjk: 1 verstuiver, passat variant 2006, 2.0 tdi BKP 206000 km, coulance 50%.

 

17. Tuti 1 verstuiver, 170pk TDI (motorcode ?) november 2006. 122.000km. klein beetje coulance toch nog een rekening van net geen Eur. 1.000

 

18. ponderdrol 2e(?) pompverstuiver, Passat 3C 2.0 TDI/140PK BKP Januari 2006, 213.000km.

 

19. Septunus 3C 2.0 BKP uit 10/2005

1e verstuiver heeft de geest gegeven bij 192000 km. (geen coulance)

2e verstuiver heeft de geest gegeven bij 228000 km. (50% coulance).

 

 

20: Hiddem Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar oktober 2005 motorcode BKP en handbak.

nieuwe tandempomp, 145.000 km (vorige eigenaar)

- bij 185.000 km Pomp in Tank kapot

- bij 190.000 km pomp verstuiver N01 vervangen

- bij 205.000 km pomp verstuiver N02 vervangen

- bij 210.000 km pomp verstuiver N03 en 4 vervangen + kabelboom

Storing stuurkolom gehad, melding heeft zich niet weer voorgedaan 20.000km verder.

 

21: savage BKP Motor 2006 2.0ltr Diesel 140.000KM Tandempomp vervangen & EGR Klep (garantie) recent bij 159.300KM Pompverstuiver Cylinder 1 vervangen, ook garantie.

 

22: Anton25 motor 2006; 2.0 TDI ca 181417 km pompverstuiver cilinder1 , 70% coulance op arbeid en materiaal, tuimelaaras bleek ook defect (popnagel welke olie insluit was eruit) vernieuwd, geen coulance, onvrede gemeld bij PON, goede pechhulp door dealer ( niet mijn vaste) ik weet niet wat mijn motor code is, of waar ik die vind

 

23: Jochem de Vries 2005 1.9 tdi comfortline

 

155000 brandstofpomp 70% coulance

165000 abs sensor

165000 handremschakelaar

165000 stuurkolom

185000 verstuiver

 

24: Eric 2008 1.9 TDI Variant Comfortline

 

134Km (!) Nieuwe Cylinderkop i.v.m. slecht aanslaan

50.000Km Waterpomp

55.000Km Warmtewisselaar

70.000Km Koppeling

78.000Km Nieuw onderblok + 1 nieuwe verstuiver i.v.m. zware motor schade (gat in de zuiger)

85.000Km Nieuwe Cylinderkop incl. 4 nieuwe verstuivers en Tandempomp i.v.m. stotteren en slecht remmen

 

Zit nu op 185.000Km en rij al 100.000Km storingsvrij!

 

25: grayson BKP 2006 variant higline 2.0L TDI

Op 154.000 km 2e verstuiver kapot. Wel coulance, geen service. Door eigen dealer laten repareren.

 

26: VW-peter 2007 1.9 TDI 77Kw Variant Comfortline

Tandempomp vervangen bij 70000Km. Pomp lekte waardoor olie in het brandstoffilter kwam.

Onder V-garantie vervangen , geen kosten aan verbonden dus.

 

27: TJB Motorcode BKP.

Bij 20.000 km complete kop vervangen (productiefout??).

Net iets voor de 140.000 km de pakking van de tandempomp vervangen.

Bij 158.000 kleppendeksel met carterontluchting vervangen (13-01-11)

 

28: My1stVW Motorcode BKP Passat Variant 2.0 Tdi okt 2005 (modeljaar 2006)

km 171251 : pompverstuiver cylinder 3, 50% coulance

km 175447: pompverstuiver cylinder 4, 50% coulance

 

29: bacado Passat 3 C Bouwjaar 2005-10 1.9 tdi motorcode BKC

km 210000 kabelboom vervangen

km 210000 pompverstuiver 4e cylinder vervangen (geen coulance)

 

30: Vw ex Passat 3C 11-2005 2.0TDI motorcode BKP.

 

177.760km Kleine beurt en DSG bak olie verv. Voor maar 486,-

179.718km Brandstofopvoerpomp 3C0 919 050 G 349,44

185.372km Homokineethoes binnenste, portierslot linksvoor en linksachter vervangen, remlicht derde vervangen, extra werk in en uitbouwen. Kassa 939,-

200.743km Pompverstuiver van de derde cilinder vervangen en de kabelset die in de olie ligt onder kleppendeksel. Alweer kassa 1083,58

206.417km R.a portier openbreken slot vervangen, ruitmechanisme, portiergreep vervangen, schakelaar ruitbediening. kassa 670,01

208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-

 

Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!

Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.

 

31. Johnny's vw

Brandstofopvoerpomp en tandempomp vandaag laten vervangen; opvoerpomp lag te brommen. olieaanslag op opvoerpomp en in brandstoffilter zat olie. 141.000KM, BMR van mei 2006. Verder heerlijke wagen.

 

32. dionverbocht

Tankpomp (zelf) vervangen bij ca 150000km (n.a.v. stilvallen en advies Martijnvo - nogmaals bedankt! - nu al paar 1000km geen last meer). Dit om te voorkomen dat ik problemen krijg met de tandempomp. Coulance n.v.t. omdat ik het zelf heb gedaan (kosten: ca 100 euro voor pomp en een uur werk).

1.9 TDI, 77kw, motorcode bxe, juli 2006.

 

33. ebouvriie

3c 2.0 tdi motorcode bkp bij 93.000 km kabelboom 4e cilinder bij 164000 1e verstuiver vervangen plus kabelboom

bij 168000 km gasklephuis. niets met coulance geregeld aangezien ik dit nniet wist en bij mijn eigen monteur voor onderhoud ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Passat variant 3c uit 03-03-2006. Motorcode BKP

Juni 2011 gekocht. Bij Kmstand: 188.000 3 pompverstuivers vervangen, was 100% coulance. Waarschijnlijk had de vorige eigenaar al 1 pompverstuiver vervangen bij 150.00 Km.

Toen ik de auto had gekocht, ben ik er snel achter gekomen dat mijn tandempomp kapot was en tevens mijn electrische opvoerpomp in de tank. Beide vervangen. Maar eigenlijk hoef je de electrische opvoerpomp niet te vervangen. Deze deed het bij mij niet meer omdat de koolborstels vet waren geworden. Dus als je geld wil besparen is het altijd het proberen waard om de opvoerpomp uit elkaar te halen en deze te reinigen met ontvetter of in een ultrasoonbadje teleggen.

 

Op dit moment is er een terugroep actie voor pompverstuivers. Mijn auto is vandaag bij de garage geweest om te checken of er de juiste pompverstuivers inzaten. De pompverstuivers met code 03g 130 073D of M moeten vervangen worden. Bij mij was alles in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo, heb mijn Passat en heb afgelopen weekend een kleine 1000 kilometer gereden.

Wat een heerlijke wagen! hij rijdt heerlijk, vlot en zonder problemen.

Verbruik is gemiddeld 1 op 20 en dat is best zuinig voor het gewicht.

Heb gelijk even in de kofferbak gekeken voor een 23H9 sticker maar die zat er niet in.

Morgen maar even langs de dealer.

Wel zaten er twee VAG stickers in met de code 28E2 en 13D8.

Op buitenlandse sites dacht ik iets te lezen van een recall akte ivm brandstofpomp en/of injectors maar dat is mij nog niet helemaal duidelijk.

Misschien een mede forum lid (ozzy40 ?) die dit weet.

Zal binnenkort foto's maken en plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zo, heb mijn Passat en heb afgelopen weekend een kleine 1000 kilometer gereden.

Wat een heerlijke wagen! hij rijdt heerlijk, vlot en zonder problemen.

Verbruik is gemiddeld 1 op 20 en dat is best zuinig voor het gewicht.

Heb gelijk even in de kofferbak gekeken voor een 23H9 sticker maar die zat er niet in.

Morgen maar even langs de dealer.

Wel zaten er twee VAG stickers in met de code 28E2 en 13D8.

Op buitenlandse sites dacht ik iets te lezen van een recall akte ivm brandstofpomp en/of injectors maar dat is mij nog niet helemaal duidelijk.

Misschien een mede forum lid (ozzy40 ?) die dit weet.

Zal binnenkort foto's maken en plaatsen.

 

Verbruik van 1:20 is momenteel onmogelijk, in de zomer zou het wel kunnen.

 

Code 28E2 en 13D8 moet je effe naar googlen, volgens mij was 13D8 iets met ruitwisser motoren, 28E2 weet ik niet, die heeft die van mij niet gehad. Er staat op het internet iets over gloeibougie relais ofzo, verder staat er weinig over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gevonden!

 

28E2 Aktion "Vorglühsteuergerät austauschen"

Vrij vertaald voorgloeiaanstuurapparaat vervangen

 

13D8 staat inderdaad het een en ander over in dit forum, wisselen tandwiel oliepomp/balansasaandrijving.

 

Ozzy40 ik rijd met een fluwelen voet en je zal verbaast zijn wat het verbruik doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
gevonden!

 

28E2 Aktion "Vorglühsteuergerät austauschen"

Vrij vertaald voorgloeiaanstuurapparaat vervangen

 

13D8 staat inderdaad het een en ander over in dit forum, wisselen tandwiel oliepomp/balansasaandrijving.

 

Ozzy40 ik rijd met een fluwelen voet en je zal verbaast zijn wat het verbruik doet.

 

Hmm... dan heb ik het toch verkeerd, die van mij heeft geen terugroepactie gehad voor het wisselen van de tandwiel oliepomp/balansasaandrijving.

 

Ikzelf rij ook met een fluwelen voetje, maar momenteel kom ik niet hoger dan gemiddeld 1 op 17-18 uit (BC verbruik, die van mij is bijna precies met de berekening aan de pomp)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

yep mijnes is ook weer terug loopt gelijk een stuk soepeler roeten is gebleven maar voor m'n gevoel klimt de motor wel makkelijker in toeren verbruik kan ik nog niets over zeggen maar rijdt wel een stuk ontspannender met 4 x nieuwe verstuiver en gewassen hebben ze de mijne ook al .

 

al met al een top service mijn dank daarvoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat maakt de VW dealer toch een hoop mensen blij :-)

 

Hebben jullie ook het idee dat de auto met de nieuwe verstuivers zuiniger loopt bij gelijke rijstijl?

Mijn auto is volgens mij 1 liter op de honderd zuiniger geworden. Wat is jullie ervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat maakt de VW dealer toch een hoop mensen blij :-)

 

Hebben jullie ook het idee dat de auto met de nieuwe verstuivers zuiniger loopt bij gelijke rijstijl?

Mijn auto is volgens mij 1 liter op de honderd zuiniger geworden. Wat is jullie ervaring?

 

Dat idee hebben meerdere (o.a. ik) ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Augustus 2010 heb ik in duitsland stilgestaand met een pech. Bleek oa verstuiver te zijn. Schade; €1000,-

Afgelopen winter veel ellende met de gehele motor gehad, opvoerpomp, verstuivers etc. Schade a € 2500,-

 

Locale dealer attendeerde ons op de terugroepactie en heeft 3 verstuivers kosteloos vervangen. 1 was al in 2010 in duitsland gedaan.

 

Een maand geleden heeft mijn vrouw toch maar eens een nette brief naar PON Nederland gestuurd met ons hele verhaal. En ik ben stomverbaasd over de geweldige reactie, namelijk; de schade in Duitsland van de verstuivers wordt door VW Nederland vergoed en afgelopen week op onze rekening teruggestort! Voor de schade in Nederland konden ze weinig betekenen maar die in Duitsland betreffende de slechte verstuivers kon alsnog op fabrieksgarantie worden geboekt.

 

Super service van VW, persoonlijke telefonische benadering en dus zelfs geld terug gekregen ook al gaf onze locale dealer ons een minimale kans hiervoor!

 

Wellicht heeft iemand hier wat aan en kun je je vakantiekosten deels terug krijgen!

 

succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zo, heb mijn Passat en heb afgelopen weekend een kleine 1000 kilometer gereden.

Wat een heerlijke wagen! hij rijdt heerlijk, vlot en zonder problemen.

Verbruik is gemiddeld 1 op 20 en dat is best zuinig voor het gewicht.

Heb gelijk even in de kofferbak gekeken voor een 23H9 sticker maar die zat er niet in.

Morgen maar even langs de dealer.

Wel zaten er twee VAG stickers in met de code 28E2 en 13D8.

Op buitenlandse sites dacht ik iets te lezen van een recall akte ivm brandstofpomp en/of injectors maar dat is mij nog niet helemaal duidelijk.

Misschien een mede forum lid (ozzy40 ?) die dit weet.

Zal binnenkort foto's maken en plaatsen.

 

Vandaag mijn uit weg gebracht ook voor de 23H9 actie. Afwachten als ze vervangen worden. Ook gaf mijn auto een fout code aan voor mogelijk het voorgloeisysteem., Nu zag ik in bovenstaande bericht de terugroepactie 28E2. Weet iemand hier iets meer vanaf aangezien het wel om een apparaat gaat bij het voorgloeien?

 

Groeten wouter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zal even het hele verhaal vertellen.

 

Ik heb al een aantal keer gehad dat ik mijn auto wilde starten dat die dat niet deed en dat er in het dashboard "engine failure" te staan, na nog een keer proberen deed die het wel maar deed alleen mijn cruise control het niet meer. Als die dan een halve dag stil stond deed die het weer goed. Afgelopen zaterdag starte ik hem en toen bleef het motermnigmant lampje branden. Naar de garage gegaan en daar uit laten lezen. daar kwamen ze met een foutcode in 1 of meerdere pompverstuivers en of in het voorgloeisysteem. Nu worden de pompverstuivers vandaag nagekeken en eventueel nagekeken maar als er ook een probleem in het voorgleoisysteem zit en der is een actie voor geweest is dat mooi meegenomen. Las volgens mij dat het een actie was wat alleen voor de 125kw modellen was.

 

Ik heb een vw passat uit 2006. 2.0 TDI 104 kw. BKP, dsg 6. Highline versie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat is vreemd zeg. Weet je ook precies welk onderdeel dat was. Ik was gisteren namelijk bij de dealer en daar wisten ze niets van die actie namelijk. Weet alleen dat het terugroepactie 28E2 betreft. Kon ook niets erover vinden hier op het forum.

 

Het is werkplaats actie 23H9 je kunt beter even dit topic lezen die gaat er alleen maar over.

 

viewtopic.php?f=185&t=47843

 

Als de dealer dat in Amsterdam ontkent dan kun je beter even een afspraak maken met Autohaas in Zutphen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
gevonden!

 

28E2 Aktion "Vorglühsteuergerät austauschen"

Vrij vertaald voorgloeiaanstuurapparaat vervangen

 

13D8 staat inderdaad het een en ander over in dit forum, wisselen tandwiel oliepomp/balansasaandrijving.

 

Ozzy40 ik rijd met een fluwelen voet en je zal verbaast zijn wat het verbruik doet.

 

 

Mijn Passat is weer terug nadat ie na de verstuiverwissel een storing gaf. ( knipperend voorgloeilampje na het starten en de melding enginefailure bezoek garage.)

Volgens de dealer was dit een fout op verstuiver drie en daarvoor is de Passat teruggewenst.

 

Werd ik gebeld door de dealer dat ze alles hebben nagekeken en dat er een stekkertje op de derde (vernieuwde) verstuiver niet goed zat en dat deze storing nu verholpen is.

Echter de dealer gaf aan dat er ook een storing zat in de gasklep. (vervangen inclusief onderdeel zou 500 euro kosten).

 

Ik heb eerder aan de dealer doorgegeven dat de storing alleen optrad bij een koude ( nadat hij de hele nacht buiten in de vrieskou stond) optrad en dat als de auto de hele dag in een garage staat de storing niet optreed.

Als de storing optrad had ik zelf het gevoel dat hij even op drie cilinders liep. Ik zette de motor uit en start opnieuw, geen storing en soepel lopen.

 

De gasklep volgens de dealer omdat deze bij koude de brandstof/luchttoevoer regelt.

 

Het onrustig lopen na de start en foutmelding is volgens de dealer niet de verstuiver maar het 2massavliegwiel. Hier zou speling op zitten en aan vervanging toe zijn.

Ik vraag mij af of de dealer dit zou kunnen vaststellen zonder de bak/koppeling te openen en op de vraag hoe het dan kan dat als de motor voor de tweede keer start hij geen foutmelding geeft en de motor heerlijk soepel loopt.

Als het 2massavliegwiel niet goed zou zijn heeft dit volgens mij niets met de koude start te maken omdat dit een mechanisch probleem is die dan bij elke start merkbaar zou moeten zijn.

 

Vanochtend bij koude start weer een knipperend lampje met enginefailure, grrrrrr.

Ga eerst maar de gasklep vervangen en kijken of de foutmelding terugkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

2m vliegwiel kun je horen bij onrustig stationair draaien of schokkerig rijden in zijn 3 bij bijv een rotonde, handig bij dit soort zaken is altijd een second opinion omdat het geen zwart wit gegeven is, meestal zijn de 2m vliegwielen tussen de 180 en 220 k wel redelijk op, e.e.a. Hangt natuurlijk van belasting af.

Vwb de gasklep: ik neem aan dat het gasklephuis wordt bedoeld. Deze klep wordt na het afzetten van de motor elektrisch gesloten gedurende 3 seconden en voorkomt het overbodig schudden en nadieselen van de motor, hij is wat stiller met afzetten.

Trek je het stekkerje los dan krijg je ook de foutmelding op je display maar je merkt niks aan het rijden. Probeer het maar eens, is de klep, de elektrische aandrijving, stuk dan moet je hem vervangen, is 20 minuten werk, zoek dan even eentje in de sloop op nummer. Ze zitten in bijna alle vw modellen, in de sloop rond de 100 euro, nieuw 350 euro, tel uit je winst.

Er is geen enkele relatie met storing in de koude lucht/ brandstoftoevoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De auto loopt rustig stationair 800 toeren en met rijden merk ik niets van een slecht 2m vliegwiel. Ik denk ook dat met de koude start de motor een een seconde of twee op drie cilinders loopt en de storing op treedt.

Het gasklephuis ga ik vervangen ( ben alleen nog op zoek naar het onderdeelnummer van dit apparaat).

Ik heb wel het idee dat ik mijn druklager hoor als ik bij stationair de koppeling heel intrap en dan halverwege op laat komen hoor ik een zingend geluid en voel ik een lichte trilling in mijn pedaal.

Omdat de auto inmiddels op 250k staat denk ik dat ik het hele zwikkie maar een keer ga vervangen (koppelingsplaat/drukgroep/lager en 2m vliegwiel.

Ik zie leuke sets op ebay.de staan van zowel Sachs als Luk maar ook van deze onderdelen zoek ik de onderdeelnummers om te voorkomen dat ik het verkeerde bestel.

Misschien dat iemand mij hieraan kan helpen.

(volgens mij gaan we wel een beetje off topic anders moet een mod het maar verplaatsen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

- Voor vervangen 2M vliegwiel heb je hier een topicje van een Sachs vervangen door een Luks viewtopic.php?p=550685

- voor Gasklephuis kun je het nr op het huis zelf vinden, daarna nr effe op onderdelenlijn.nl zetten voor een zoekopdracht. Ze staan nieuw trouwens tegenwoordig ook op Ebay voor een betere prijs dan bij de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

haal het gasklephuis eerst maar ff los, dat kunststoffen deel, groot kans dat er een tandje afgebroken is, schoonmaken, zal wel veel olie in zitten, tandwieltje iets verzetten, klep met de hand bewegen of ie niet weer op die afgebroken tand uitkomt en weer terugbouwen.

 

Slecht 2m vliegwiel laat geen verstuiverfout zien, hooguit dat ALLE verstuivers gaan corrigeren het 2m compleet stuk is/vast zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aangezien ik mijn Passat Variant High Line 2.0 TDI BKP nog niet zo lang heb ben ik even bij Hartog Tuning lang gegaan om de auto globaal na te laten kijken.

Pedro Hartog vertelde mij dat er al één verstuiver kapot was en vertelde mij van de terugroepactie. Mijn Passat is tot de laatste 2 beurten in onderhoud van de VW dealer geweest. Zijn laatste onderhoud heeft hij dus bij een specialist gehad.

Ik heb Century gebeld en kon binnen een paar dagen de Passat brengen waar ze alle 4 verstuivers hebben ontvangen. Ben ik erg blij mee :-)

 

Ik merk trouwens dat hij een stuk zuiniger rijdt! Ik maak veel snelweg KM's en haal dan 1:20!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden