Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er problemen gehad met tandempomp/verstuivers 3C?


giromaat

Vraag

Aangezien de Tandempomp en de verstuivers meer problemen dan VW wil toegeven wil ik kijken of we dit kunnen aanpakken aangezien er geen coulanceregeling in Nederland van toepassing is.

 

Meldt u ook als de pomp al vervangen is of als je al een verstuiver heb laten vervangen

en graag ook de informatie zoals je kunt zien in me eigen aanmelding:

 

- wat is er vervangen?

- Bij welke km-stand?

- bouwjaar en motortype?

- coulance verleend?

 

1: Giromaat : Motorcode BKP tandempomp + Tankpomp + 1 verstuiver vervangen Passat 3c van 1 jan 2006 km stand 99.000 km, motorcode BKP

 

2: Bottertje50: Tankpomp (102000km in 2009) + 2x een verstuiver (bij 122000 km en 128000 km in juli en september 2010) vervangen Passat 3C van 18 november 2005 met nu 130000 op de teller

 

3: Willem nunspeet: Tandempomp, tankpomp en verstuiver 2e cylinder vervangen rond 179.000 km, Passat 3c nov 2005 met nu 180.000km op de teller. Motorcode is BKP en kabelboom is tegelijk met pompverstuiver vervangen. Heb geen coulance gehad.

 

4: W E: Tandempomp (doorslag diesel naar olie) en 4 verstuivers vervangen bij 175.000 km, Passat 3C 16V BKP nov 2007. 70% coulance ontvangen op verstuivers en arbeid om die te vervangen. Geen coulance op tandempomp en storing zoeken.

 

5: Mocca CB: Tandempomp bij 84.000 vervangen, 1 verstuiver + kabelboom vervangen bij 110.000km. VW Passat 3C Variant 2.0TDi BKP van 6/2006. Heb het idee dat er binnenkort meer verstuivers gaan sneuvelen... zelfde verschijnselen spelen al weer op. Het idee dat de motor soms hapert (en slag overslaat) en niet vlot oppakt.

 

6: Wheeler: Tandempomp+ opvoerpomp bij 80.000 vervangen, VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006.122k gasklephuis kapot motortype BKP

 

7: Martijnvo: Motorcode BMP:Tandempomp (stijgend oliepeil) vervangen bij 188.000 kilometer (onder garantie wegens 6 maanden BOVAG) voor de rest nog niets. 3C van 11/2006 met 193000. Ik denk wel dat er een verstuivertje of de tankpomp zit aan te komen. Soms een hapering en niet vlot doortrekken. Het lijkt op een (HEEL groot) turbo gat. Is overigens allen van de 2de naar de derde versnelling goed merkbaar. Wordt 3 november bekeken.

 

8: Ice^: verstuiver 4de cyclinder op 92.000 kilometer (onder garantie na aankoop 2de hands) 3c van maart 2006

 

9: meskens54: passat 3c 2.0tdi van 03/2006 kmstand 59.000. tadembox en pompverstuiver kapot. motorcode BMA

 

10: Speedyace:

93.000km tandempomp verhaal incl nokkenas.

96.423km nokkenas weer stuk en oliepomp

99.560km balansassen + oliepomp + verstuiver + lagerschalen krukas te veel schade (blok vervangen)

103.000km alleen maar problemen met het tweede blok weer tandempomp, verstuiver los. DPF aan stront.

103.000km compleet nieuw blok.

Nu 132.159km op de teller en nog steeds goed

 

11: VWflappie: Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar november 2005 motorcode BMP met DPF en handbak.

- Bij 160.000 km Stuurkolom gewisseld i.v.m. storing stuurslot

- bij 190.000 km Nieuwe motor (ketting aandrijving balans-as kapot)

- bij 195.000 km Pomp in Tank kapot

 

12: Ingeborg VW Passat Variant 2.0 TDI van maart 2006.

- Bij 96.000 km pomp, tuimelaar kabelboom en verstuiver 3e cilinder.

- Bij 99.000 km verstuiver 2e cilinder.

 

13. fordford2 3C 2.0TDI BMP

145.000: nieuwe tandempomp

152.000: dieselpomp in de tank defect

 

14. mmartijn Motorcode BKP, 181000km, kapotte pompverstuiver 2e cilinder (inwendige kortsluiting), volgens dealer geen coulance. Nu bezig rechtstreeks met PON.

 

15. Dieselgriezel: tankpomp km stand 174.598, 1.9 TDI BKC bouwjaar 2006.

 

16. hjk: 1 verstuiver, passat variant 2006, 2.0 tdi BKP 206000 km, coulance 50%.

 

17. Tuti 1 verstuiver, 170pk TDI (motorcode ?) november 2006. 122.000km. klein beetje coulance toch nog een rekening van net geen Eur. 1.000

 

18. ponderdrol 2e(?) pompverstuiver, Passat 3C 2.0 TDI/140PK BKP Januari 2006, 213.000km.

 

19. Septunus 3C 2.0 BKP uit 10/2005

1e verstuiver heeft de geest gegeven bij 192000 km. (geen coulance)

2e verstuiver heeft de geest gegeven bij 228000 km. (50% coulance).

 

 

20: Hiddem Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar oktober 2005 motorcode BKP en handbak.

nieuwe tandempomp, 145.000 km (vorige eigenaar)

- bij 185.000 km Pomp in Tank kapot

- bij 190.000 km pomp verstuiver N01 vervangen

- bij 205.000 km pomp verstuiver N02 vervangen

- bij 210.000 km pomp verstuiver N03 en 4 vervangen + kabelboom

Storing stuurkolom gehad, melding heeft zich niet weer voorgedaan 20.000km verder.

 

21: savage BKP Motor 2006 2.0ltr Diesel 140.000KM Tandempomp vervangen & EGR Klep (garantie) recent bij 159.300KM Pompverstuiver Cylinder 1 vervangen, ook garantie.

 

22: Anton25 motor 2006; 2.0 TDI ca 181417 km pompverstuiver cilinder1 , 70% coulance op arbeid en materiaal, tuimelaaras bleek ook defect (popnagel welke olie insluit was eruit) vernieuwd, geen coulance, onvrede gemeld bij PON, goede pechhulp door dealer ( niet mijn vaste) ik weet niet wat mijn motor code is, of waar ik die vind

 

23: Jochem de Vries 2005 1.9 tdi comfortline

 

155000 brandstofpomp 70% coulance

165000 abs sensor

165000 handremschakelaar

165000 stuurkolom

185000 verstuiver

 

24: Eric 2008 1.9 TDI Variant Comfortline

 

134Km (!) Nieuwe Cylinderkop i.v.m. slecht aanslaan

50.000Km Waterpomp

55.000Km Warmtewisselaar

70.000Km Koppeling

78.000Km Nieuw onderblok + 1 nieuwe verstuiver i.v.m. zware motor schade (gat in de zuiger)

85.000Km Nieuwe Cylinderkop incl. 4 nieuwe verstuivers en Tandempomp i.v.m. stotteren en slecht remmen

 

Zit nu op 185.000Km en rij al 100.000Km storingsvrij!

 

25: grayson BKP 2006 variant higline 2.0L TDI

Op 154.000 km 2e verstuiver kapot. Wel coulance, geen service. Door eigen dealer laten repareren.

 

26: VW-peter 2007 1.9 TDI 77Kw Variant Comfortline

Tandempomp vervangen bij 70000Km. Pomp lekte waardoor olie in het brandstoffilter kwam.

Onder V-garantie vervangen , geen kosten aan verbonden dus.

 

27: TJB Motorcode BKP.

Bij 20.000 km complete kop vervangen (productiefout??).

Net iets voor de 140.000 km de pakking van de tandempomp vervangen.

Bij 158.000 kleppendeksel met carterontluchting vervangen (13-01-11)

 

28: My1stVW Motorcode BKP Passat Variant 2.0 Tdi okt 2005 (modeljaar 2006)

km 171251 : pompverstuiver cylinder 3, 50% coulance

km 175447: pompverstuiver cylinder 4, 50% coulance

 

29: bacado Passat 3 C Bouwjaar 2005-10 1.9 tdi motorcode BKC

km 210000 kabelboom vervangen

km 210000 pompverstuiver 4e cylinder vervangen (geen coulance)

 

30: Vw ex Passat 3C 11-2005 2.0TDI motorcode BKP.

 

177.760km Kleine beurt en DSG bak olie verv. Voor maar 486,-

179.718km Brandstofopvoerpomp 3C0 919 050 G 349,44

185.372km Homokineethoes binnenste, portierslot linksvoor en linksachter vervangen, remlicht derde vervangen, extra werk in en uitbouwen. Kassa 939,-

200.743km Pompverstuiver van de derde cilinder vervangen en de kabelset die in de olie ligt onder kleppendeksel. Alweer kassa 1083,58

206.417km R.a portier openbreken slot vervangen, ruitmechanisme, portiergreep vervangen, schakelaar ruitbediening. kassa 670,01

208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-

 

Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!

Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.

 

31. Johnny's vw

Brandstofopvoerpomp en tandempomp vandaag laten vervangen; opvoerpomp lag te brommen. olieaanslag op opvoerpomp en in brandstoffilter zat olie. 141.000KM, BMR van mei 2006. Verder heerlijke wagen.

 

32. dionverbocht

Tankpomp (zelf) vervangen bij ca 150000km (n.a.v. stilvallen en advies Martijnvo - nogmaals bedankt! - nu al paar 1000km geen last meer). Dit om te voorkomen dat ik problemen krijg met de tandempomp. Coulance n.v.t. omdat ik het zelf heb gedaan (kosten: ca 100 euro voor pomp en een uur werk).

1.9 TDI, 77kw, motorcode bxe, juli 2006.

 

33. ebouvriie

3c 2.0 tdi motorcode bkp bij 93.000 km kabelboom 4e cilinder bij 164000 1e verstuiver vervangen plus kabelboom

bij 168000 km gasklephuis. niets met coulance geregeld aangezien ik dit nniet wist en bij mijn eigen monteur voor onderhoud ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Martin,

 

ook mijn passat 3C heeft verstuivers kapot! Wat een enorm dure grap is dat! Zeker, als de auto in oostenrijk opeens instort!!

1e verstuiver bij 156.000 km en nu 2e bij 160.000 km

Bouwjaar vd auto is 16.03.2006.

Het betreft een Passat 3C TDI 2.0 en jahoor BKP.

 

Grote vraag nu is of ik meteen ook de andere 2 nog werkende verstuivers moet vervangen. Heeft iemand hierover een goed advies of weet ik het antwoord al (als ik de waslijst aan uitvallers zo zie)?

 

Coulance moet ik aanvragen.

De eerste reparatie is door een Fiat dealer uitgevoerd omdat ik opeens snachts langs de snelweg stond. Nu voor de 2e kan ik nog kiezen waar het te doen. Is het jouw/jullie ervaring dat coulance alleen wordt uitgekeerd als de reparatie door een erkend VAG dealer wordt uitgevoerd? Voor iedere tip ben ik die persoon ZEER erkentelijk.

 

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Goedendag Allen,

 

Vandaag wordt er 1 verstuiver vervangen, kosten €890,=

Kilometerstand is 128000

Bouwjaar is 2006 met motorcode BKP

Er is geen coulance verleend

 

Zou ik nog maar even goed navragen want ik kan me niet voorstellen dat er met deze kilometerstand geen coulance is of je auto moet al wat ouder zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Goedendag Allen,

 

Vandaag wordt er 1 verstuiver vervangen, kosten €890,=

Kilometerstand is 128000

Bouwjaar is 2006 met motorcode BKP

Er is geen coulance verleend

 

Zou ik nog maar even goed navragen want ik kan me niet voorstellen dat er met deze kilometerstand geen coulance is of je auto moet al wat ouder zijn.

 

Hoe moet je dit regelen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Aftersales man van je dealer raadplegen en vragen of hij voor je een coulance aanvraag wil versturen.

 

Ik heb navraag gedaan, ze waren er al mee bezig, er wordt een aanvraag ingediend bij de fabrikant, dit is auto afhankelijk er is dus geen lijst.

 

Ik krijg 50% coulange terug

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi,

ik ben ook het financieel slachtoffer van vw.

 

2.0 BKP 09/2005

 

4x op rij verstuiver gewisseld incl kabelboom.

tandempomp gewisseld......stijgend olie peil.

stuurkolom.

waterpomp..............plastic wiel van het asje losgeraakt,

 

dit alles op eigen kosten,de auto was te oud zei PON,ze betreuren het.

Ben je vet mee.

 

de auto loopt nu nog op 3 cilinders,zelfs de vw garage weet het niet meer.

 

groeten dave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi martijn,

 

ja vanmiddag nog.....heeft 4,8ampere.

moet volgens elsa op constant 7.5 zitten.

dan trekt de motor wel door en dan weer niet....loopt dan op 3 cilinders.

tijdens rijden ook de pomp gecontroleerd maar blijft constant op 4,8 zitten,ook als de motor naar behoren trekt.

dus aan de pomp kan het volgens mij niet liggen.

.gr dave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is niet goed, zou bij 7,5 Amp dus 1,6 Ohm moeten zijn.

Hoor je hem wel als je het contact aanzet?

Anders de slang bij het brandstoffilter er even afhalen en kijken of er wat uitkomt door het in een kopje op te vangen.

 

Ik denk trouwens niet dat het je probleem van lopen op 3 poten oplost maar anders gaat je tandempomp weer naar de knoppen.

 

Betreft het lopen op 3 poten, zijn de verstuiver hoeveelheden als eens uitgelezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@martijn.nee ik dat denk ik ook niet dat het vervangen van de pomp het probleem van 3 cilinders is opgelost.

 

je hoort de pomp wel lopen als je de auto op contact zet.

 

ook met stekker af blijft de auto ook gewoon lopen,maar dan moet de tandem pomp harder werken....dat klopt.

het is de bedoeling de auto te maken...en dan wegdoen die zooi.

 

toch maar eens rijdend de vulhoeveelheden uitlezen,is het niet mogelijk om met vagcom de compressie te meten?

 

gr dave

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hoi,

ik ben ook het financieel slachtoffer van vw.

 

2.0 BKP 09/2005

 

4x op rij verstuiver gewisseld incl kabelboom.

tandempomp gewisseld......stijgend olie peil.

stuurkolom.

waterpomp..............plastic wiel van het asje losgeraakt,

 

dit alles op eigen kosten,de auto was te oud zei PON,ze betreuren het.

Ben je vet mee.

 

de auto loopt nu nog op 3 cilinders,zelfs de vw garage weet het niet meer.

 

groeten dave.

 

Heb je de coulance zelf bij Pon gedaan of via een VW dealer?

9/2005 is bij 2006 en ik had een 01 / 2006 en kreeg wel coulance

wat is je km stand? Misschien dat die te hoog is

 

zou die tankpomp iom je vw dealer vervangen en wellicht je motor laten reinigen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat werkt niet die sukkels bij PON doen niets voor je heb de zelfde ervaring

Maar heb later bij de VW dealer waar de reparatie gedaan zijn met de aftersales man/vrouw gesproken en die heeft wel voor gezorgd dat ik coulance kreeg op een verstuiver = 400 euro

zeker met vier stuks moet ze je wel helpen.

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Brandstofpomp overleden?

Shit man jij hebt inderdaad niets anders als pech met dat apparaat.

 

Ik denk dat als ie is uitgevallen zonder storingen dat het toch de brandstofpomp zou kunnen zijn, als het de ECU of verstuiver was dan had je namelijk wel een storing gehad.

Het is jammer dat ie al weggesleept is anders had je remmenreiniger kunnen proberen.

 

Let op dat als de dealer belt met de mededeling brandstofpomp ze de tandempomp ook vervangen anders heb je binnenkort weer een hoog oliepeil.

En nu coulande aanvragen met terugwerkende kracht, je hebt toch geen wegwerpmotor? In de formule 1 houden ze het nog langer vol!

 

Hou ons op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden