Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er problemen gehad met tandempomp/verstuivers 3C?


giromaat

Vraag

Aangezien de Tandempomp en de verstuivers meer problemen dan VW wil toegeven wil ik kijken of we dit kunnen aanpakken aangezien er geen coulanceregeling in Nederland van toepassing is.

 

Meldt u ook als de pomp al vervangen is of als je al een verstuiver heb laten vervangen

en graag ook de informatie zoals je kunt zien in me eigen aanmelding:

 

- wat is er vervangen?

- Bij welke km-stand?

- bouwjaar en motortype?

- coulance verleend?

 

1: Giromaat : Motorcode BKP tandempomp + Tankpomp + 1 verstuiver vervangen Passat 3c van 1 jan 2006 km stand 99.000 km, motorcode BKP

 

2: Bottertje50: Tankpomp (102000km in 2009) + 2x een verstuiver (bij 122000 km en 128000 km in juli en september 2010) vervangen Passat 3C van 18 november 2005 met nu 130000 op de teller

 

3: Willem nunspeet: Tandempomp, tankpomp en verstuiver 2e cylinder vervangen rond 179.000 km, Passat 3c nov 2005 met nu 180.000km op de teller. Motorcode is BKP en kabelboom is tegelijk met pompverstuiver vervangen. Heb geen coulance gehad.

 

4: W E: Tandempomp (doorslag diesel naar olie) en 4 verstuivers vervangen bij 175.000 km, Passat 3C 16V BKP nov 2007. 70% coulance ontvangen op verstuivers en arbeid om die te vervangen. Geen coulance op tandempomp en storing zoeken.

 

5: Mocca CB: Tandempomp bij 84.000 vervangen, 1 verstuiver + kabelboom vervangen bij 110.000km. VW Passat 3C Variant 2.0TDi BKP van 6/2006. Heb het idee dat er binnenkort meer verstuivers gaan sneuvelen... zelfde verschijnselen spelen al weer op. Het idee dat de motor soms hapert (en slag overslaat) en niet vlot oppakt.

 

6: Wheeler: Tandempomp+ opvoerpomp bij 80.000 vervangen, VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006.122k gasklephuis kapot motortype BKP

 

7: Martijnvo: Motorcode BMP:Tandempomp (stijgend oliepeil) vervangen bij 188.000 kilometer (onder garantie wegens 6 maanden BOVAG) voor de rest nog niets. 3C van 11/2006 met 193000. Ik denk wel dat er een verstuivertje of de tankpomp zit aan te komen. Soms een hapering en niet vlot doortrekken. Het lijkt op een (HEEL groot) turbo gat. Is overigens allen van de 2de naar de derde versnelling goed merkbaar. Wordt 3 november bekeken.

 

8: Ice^: verstuiver 4de cyclinder op 92.000 kilometer (onder garantie na aankoop 2de hands) 3c van maart 2006

 

9: meskens54: passat 3c 2.0tdi van 03/2006 kmstand 59.000. tadembox en pompverstuiver kapot. motorcode BMA

 

10: Speedyace:

93.000km tandempomp verhaal incl nokkenas.

96.423km nokkenas weer stuk en oliepomp

99.560km balansassen + oliepomp + verstuiver + lagerschalen krukas te veel schade (blok vervangen)

103.000km alleen maar problemen met het tweede blok weer tandempomp, verstuiver los. DPF aan stront.

103.000km compleet nieuw blok.

Nu 132.159km op de teller en nog steeds goed

 

11: VWflappie: Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar november 2005 motorcode BMP met DPF en handbak.

- Bij 160.000 km Stuurkolom gewisseld i.v.m. storing stuurslot

- bij 190.000 km Nieuwe motor (ketting aandrijving balans-as kapot)

- bij 195.000 km Pomp in Tank kapot

 

12: Ingeborg VW Passat Variant 2.0 TDI van maart 2006.

- Bij 96.000 km pomp, tuimelaar kabelboom en verstuiver 3e cilinder.

- Bij 99.000 km verstuiver 2e cilinder.

 

13. fordford2 3C 2.0TDI BMP

145.000: nieuwe tandempomp

152.000: dieselpomp in de tank defect

 

14. mmartijn Motorcode BKP, 181000km, kapotte pompverstuiver 2e cilinder (inwendige kortsluiting), volgens dealer geen coulance. Nu bezig rechtstreeks met PON.

 

15. Dieselgriezel: tankpomp km stand 174.598, 1.9 TDI BKC bouwjaar 2006.

 

16. hjk: 1 verstuiver, passat variant 2006, 2.0 tdi BKP 206000 km, coulance 50%.

 

17. Tuti 1 verstuiver, 170pk TDI (motorcode ?) november 2006. 122.000km. klein beetje coulance toch nog een rekening van net geen Eur. 1.000

 

18. ponderdrol 2e(?) pompverstuiver, Passat 3C 2.0 TDI/140PK BKP Januari 2006, 213.000km.

 

19. Septunus 3C 2.0 BKP uit 10/2005

1e verstuiver heeft de geest gegeven bij 192000 km. (geen coulance)

2e verstuiver heeft de geest gegeven bij 228000 km. (50% coulance).

 

 

20: Hiddem Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar oktober 2005 motorcode BKP en handbak.

nieuwe tandempomp, 145.000 km (vorige eigenaar)

- bij 185.000 km Pomp in Tank kapot

- bij 190.000 km pomp verstuiver N01 vervangen

- bij 205.000 km pomp verstuiver N02 vervangen

- bij 210.000 km pomp verstuiver N03 en 4 vervangen + kabelboom

Storing stuurkolom gehad, melding heeft zich niet weer voorgedaan 20.000km verder.

 

21: savage BKP Motor 2006 2.0ltr Diesel 140.000KM Tandempomp vervangen & EGR Klep (garantie) recent bij 159.300KM Pompverstuiver Cylinder 1 vervangen, ook garantie.

 

22: Anton25 motor 2006; 2.0 TDI ca 181417 km pompverstuiver cilinder1 , 70% coulance op arbeid en materiaal, tuimelaaras bleek ook defect (popnagel welke olie insluit was eruit) vernieuwd, geen coulance, onvrede gemeld bij PON, goede pechhulp door dealer ( niet mijn vaste) ik weet niet wat mijn motor code is, of waar ik die vind

 

23: Jochem de Vries 2005 1.9 tdi comfortline

 

155000 brandstofpomp 70% coulance

165000 abs sensor

165000 handremschakelaar

165000 stuurkolom

185000 verstuiver

 

24: Eric 2008 1.9 TDI Variant Comfortline

 

134Km (!) Nieuwe Cylinderkop i.v.m. slecht aanslaan

50.000Km Waterpomp

55.000Km Warmtewisselaar

70.000Km Koppeling

78.000Km Nieuw onderblok + 1 nieuwe verstuiver i.v.m. zware motor schade (gat in de zuiger)

85.000Km Nieuwe Cylinderkop incl. 4 nieuwe verstuivers en Tandempomp i.v.m. stotteren en slecht remmen

 

Zit nu op 185.000Km en rij al 100.000Km storingsvrij!

 

25: grayson BKP 2006 variant higline 2.0L TDI

Op 154.000 km 2e verstuiver kapot. Wel coulance, geen service. Door eigen dealer laten repareren.

 

26: VW-peter 2007 1.9 TDI 77Kw Variant Comfortline

Tandempomp vervangen bij 70000Km. Pomp lekte waardoor olie in het brandstoffilter kwam.

Onder V-garantie vervangen , geen kosten aan verbonden dus.

 

27: TJB Motorcode BKP.

Bij 20.000 km complete kop vervangen (productiefout??).

Net iets voor de 140.000 km de pakking van de tandempomp vervangen.

Bij 158.000 kleppendeksel met carterontluchting vervangen (13-01-11)

 

28: My1stVW Motorcode BKP Passat Variant 2.0 Tdi okt 2005 (modeljaar 2006)

km 171251 : pompverstuiver cylinder 3, 50% coulance

km 175447: pompverstuiver cylinder 4, 50% coulance

 

29: bacado Passat 3 C Bouwjaar 2005-10 1.9 tdi motorcode BKC

km 210000 kabelboom vervangen

km 210000 pompverstuiver 4e cylinder vervangen (geen coulance)

 

30: Vw ex Passat 3C 11-2005 2.0TDI motorcode BKP.

 

177.760km Kleine beurt en DSG bak olie verv. Voor maar 486,-

179.718km Brandstofopvoerpomp 3C0 919 050 G 349,44

185.372km Homokineethoes binnenste, portierslot linksvoor en linksachter vervangen, remlicht derde vervangen, extra werk in en uitbouwen. Kassa 939,-

200.743km Pompverstuiver van de derde cilinder vervangen en de kabelset die in de olie ligt onder kleppendeksel. Alweer kassa 1083,58

206.417km R.a portier openbreken slot vervangen, ruitmechanisme, portiergreep vervangen, schakelaar ruitbediening. kassa 670,01

208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-

 

Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!

Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.

 

31. Johnny's vw

Brandstofopvoerpomp en tandempomp vandaag laten vervangen; opvoerpomp lag te brommen. olieaanslag op opvoerpomp en in brandstoffilter zat olie. 141.000KM, BMR van mei 2006. Verder heerlijke wagen.

 

32. dionverbocht

Tankpomp (zelf) vervangen bij ca 150000km (n.a.v. stilvallen en advies Martijnvo - nogmaals bedankt! - nu al paar 1000km geen last meer). Dit om te voorkomen dat ik problemen krijg met de tandempomp. Coulance n.v.t. omdat ik het zelf heb gedaan (kosten: ca 100 euro voor pomp en een uur werk).

1.9 TDI, 77kw, motorcode bxe, juli 2006.

 

33. ebouvriie

3c 2.0 tdi motorcode bkp bij 93.000 km kabelboom 4e cilinder bij 164000 1e verstuiver vervangen plus kabelboom

bij 168000 km gasklephuis. niets met coulance geregeld aangezien ik dit nniet wist en bij mijn eigen monteur voor onderhoud ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
ja en nee bij de recente problemen tankte in wel eens bij de tango en prompt daarna verstuiver kaput

tank nu alleen shell en smijt die reiniger er af en toe in tot nu toe verstuiver meer kaput

 

en nu in het nederlands a.u.b. :D

je was ook een beetje onduidelijk.. :P

 

gaat het nu beter met de diesel van Shell? ja of nee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de combi shell en reiniger leveren op dat er tot nu toe niets meer kapot gaat

 

voorheen tankte ik waar het goedkoop was (tasngo/total/BP) en dan ik vrij snel twee verstuivers kapot

heb inmiddels een tankpas van shell waar ik met korting redelijk in de buurt komt van tango maar goedkoper uit ben door het uitblijven van reparaties.

Nee ben geen shell voorstander want die bepaald mede dat we nog te veel moeten betalen voor de brandstof dus dit is geheel op eigen ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ja en nee bij de recente problemen tankte in wel eens bij de tango en prompt daarna verstuiver kaput

tank nu alleen shell en smijt die reiniger er af en toe in tot nu toe verstuiver meer kaput

 

Ik denk dat er geen enkele relatie is tussen de brandstofkwaliteit en het kapot gaan van de Siemens verstuivers bij de BKP motor, vzv het te achterhalen is gaat het bij de Siemens verstuivers om een elektronische storing in de Piezo kristallen die het klepje voor de brandstof dosering regelen. Het kapot gaan van deze aansturing zit in de slechte elektronica kwaliteit en niet in de brandstofkwaliteit.

De brandstof wordt met 2250 bar door de verstuivers geperst en ik heb nog niet van een mechanisch defect gehoord bij de pompverstuivers (PD). Heb zelf een PD kapot gehad na 3 weken Esso en Shell te hebben getankt in Scandinavia maar ik sluit iedere relatie hiermee uit. Tank hier in NL alleen Tango vanwege prijsverschil en heb daar nog nooit problemen mee gehad.

Straks gaan de stuurslotmodules nog kapot doordat er Koreaanse banden zijn gemonteerd :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat Willem zegt klopt eigenlijk wel..

 

Maar dat met Fort-T zou wel goed helpen met de 170pk's, die pompverstuivers daarvan worden vaak vuil en dit is wat je er tegen kunt doen.

 

Bij een nieuwe pompverstuiver, krijg je een gemodificeerd versie van Siemens? of gewoon wat ze in 05-08' erin hebben gemonteerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ok maar de eerste verstuiver was elektrisch kapot hij liep wel maar ging in noodloop, die moest ik destijds gewoon betalen.

Bij de andere twee was het gewoon einde de motor stopte er mee en ik kon niet starten verklaring dealer mechanisch kapot wel garantie/coulance

 

Bij vervanging krijg je een ruildeel = gemodificeerde pomp en ik lees nergens dat een vervangen pomp weer kapot gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat Willem zegt klopt eigenlijk wel..

 

Maar dat met Fort-T zou wel goed helpen met de 170pk's, die pompverstuivers daarvan worden vaak vuil en dit is wat je er tegen kunt doen.

 

Bij een nieuwe pompverstuiver, krijg je een gemodificeerd versie van Siemens? of gewoon wat ze in 05-08' erin hebben gemonteerd?

 

Özgür: wanneer je de 140 pk naar 175 pk laat chippen wordt met behulp van de software de inspuit-hoeveelheid, -duur en -tijdstip aangepast, de verstuiver is hetzelfde. Op het forum worden over het algemeen Passats besproken die 200 K of meer hebben gedraaid. Je mag wel verwachten dat ze bij deze km stand nog goed functioneren maar dat een diesel min of meer vervuilt is normaal. Forte, Wyns en al die andere producten hebben min of meer een reinigende werking voor het brandstofkanaal, m.n. de verstuivers. Of er nu met nieuwe Siemens PD's betere verstuivers worden gemonteerd ? ik denk het wel maar Siemens of PON kijken wel uit om hier iets over te communiceren, lijdt alleen maar tot jurisprudentie waarmee mensen juridisch gezien verhaal kunnen krijgen.

 

Martin: met 3 kapotte PD's zou ik ook tot op het bot gefrustreerd zijn ondanks het feit dat jij nu bent

tegemoet gekomen met gedeeltelijke coulance, je vertrouwen in zo'n auto is helemaal weg. Je geeft zelf al aan dat je op de 4e PD zit te wachten, ik had hem er denk ik al uit getrokken....

Vervelende is wel dat het Russische roulette is met de Siemens PD, de een rijdt al bijna 3 ton zonder problemen, de ander heeft er 3 of 4 kaduuk gehad, weer een ander maar eentje. Ik zie wel dat meestal na 1 maal een kapotte PD, waarna de software wordt geupdatet en de kabelboom wordt vervangen het probleem (fingers crossed) niet terugkomt.

Maar het blijft een heel vervelend mankement waarbij zowel VAG als PON zich diep zouden moeten schamen voor het autistisch gedrag mbt tot erkennen van de problematiek, we wonen hier duidelijk niet in de USA, dan stonden ze al lang voor de rechter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, ik bedoelde echt de 170pk versie (motorcode BMR) die PD's daarvan zijn vaak vuil waardoor ze het begeven, maar zo'n reinigingsspul zou het wel kunnen voorkomen toch, dat ze niet meer vuil worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

OK, ben hier zelf niet echt mee bekend maar het blijft een gegeven dat er net zoveel dieselolie door heen gaat als de andere verstuivers en erin theorie ook net zoveel vuil achterblijft. Ik ben zelf wel voorstander van het reinigen van de verstuivers maar iedereen heeft blijkbaar een mening over het resultaat, met een chemische toevoeging in het filter of de tank of het ultrasone reinigen van de verstuivers.

Daarnaast worden ook door het EGR systeem de inlaat etc erg vervuild en niet te vergeten de turbo waarbij de verstelbare schoepen gaan vastzitten wat weer noodloop etc veroorzaakt bij zware belasting.

Heb op internet nog niet "DE" oplossing kunnen vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

EGR dichten is een optie?

 

Ik wou EGR dicht en warme start correctie laten uitvoeren bij JD (125 eu), maar me vader wil dit niet echt.. :x

 

Hij merkt namelijk niks van de ''slechtere'' warme start en hij zegt waarom zouden ze EGR inbouwen als het iets slechts is.. zo dom is VW toch niet. Dus wel.. :blink:

 

Ik moet binnenkort ook is van dat reinigings-spul erin kiepen, we hebben met de 3c nu al zo'n 6000km gereden.

In de zomervakantie wordt het zeker 8000km erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wiilem: ja het komt meestal niet uit Als z'n verstuiver het begeeft ( de eerste keer stond ik in Frankrijk vakantie)

maar ik wordt pissig van de houding van PON en hoe ze me in eerste instantie afpoeierde kijk ik snap alles kan kapot en VW had bij mij een goede reputatie (had nooit eerder problemen gehad) en dan koop ik een VW juist met weinig km 99k 3 jaar oud dealer onderhouden ex lease van een grote leasemaatschappij die echt zuinig op zijn wagenpark en koop ik z'n drama ban waar naast drie verstuiver veeel meer kapot is gegaan.

 

nu geen gekke dingen meer gehad de laatste tijd, geld om een andere te kopen heb ik niet en ik wilde eigenlijk bij JD langsgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kennis van mij heeft sinds een jaar een 3C 2.0 TDI met Siemens verstuivers. Afgelopen zomer voor de eerste keer stuk, die is onder garantie door de verkoper vervangen, samen met de tandempomp. Afgelopen week ging nummer twee stuk, nu staat hij bij de plaatselijke VW dealer. Ze komen in aanmerking voor coulance. Uit de computer blijkt tevens dat er bij een vorige eigenaar ook al een keer een verstuiver is vervangen. Helaas is van die keer niet duidelijk om welke verstuiver het gaat.

 

Vraag: Is uit te lezen welke verstuivers al een keer stuk zijn geweest cq welke zijn vervangen? Dit omdat de kennis erover denkt om de 4de preventief te doen. De dealer geeft aan enkele uren onderzoek te hebben om uit te vinden welke verstuiver nog origineel is, klopt dat verhaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wanneer de auto een behoorlijke km stand heeft, bijv rond de 150-200K, dan kun je in VCDS tijdens het draaien van de motor, in (effe niet paraat) groep 3, 8 of 11 zien, wat de inspuithoeveelheid is. Je kunt dan zien welke verstuiver(s) achter-blijven(blijft), dat zijn de verstuivers die niet zijn vervangen. (sorry, maar enkele uren lijkt mij echt Bullshitt....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm.. mijne staat op 168xxx, dus als ik effe binnenkort langs Matthijs kan gaan (als die dat wil tenminste :mrgreen: ) kan ik via VCDS zien welke niet vervangen is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hmm.. mijne staat op 168xxx, dus als ik effe binnenkort langs Matthijs kan gaan (als die dat wil tenminste :mrgreen: ) kan ik via VCDS zien welke niet vervangen is?

 

Bij JD in Lochem zagen ze in 10 seconden dat de verstuiver van de 2e cilinder was vervangen en de andere 3 niet, hoezo enkele uren onderzoek bij de dealer, gaan ze de verstuivers op kweek zetten of zoiets??? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hmm.. mijne staat op 168xxx, dus als ik effe binnenkort langs Matthijs kan gaan (als die dat wil tenminste :mrgreen: ) kan ik via VCDS zien welke niet vervangen is?

 

Bij JD in Lochem zagen ze in 10 seconden dat de verstuiver van de 2e cilinder was vervangen en de andere 3 niet, hoezo enkele uren onderzoek bij de dealer, gaan ze de verstuivers op kweek zetten of zoiets??? :D

 

Hi idereen

 

Is de part nummer van alle de verstuivers zichtbar of moet de verstuivere eerst uitbouwen ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hmm.. mijne staat op 168xxx, dus als ik effe binnenkort langs Matthijs kan gaan (als die dat wil tenminste :mrgreen: ) kan ik via VCDS zien welke niet vervangen is?

 

Bij JD in Lochem zagen ze in 10 seconden dat de verstuiver van de 2e cilinder was vervangen en de andere 3 niet, hoezo enkele uren onderzoek bij de dealer, gaan ze de verstuivers op kweek zetten of zoiets??? :D

 

Hoe doen ze dat dan? gewoon de methode die je toen straks had geschreven??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt het zien in VCDS, de inspuithoeveelheid per cilinder. Heb je de verstuivers bijv ultrasoon laten reinigen dan krijg je natuurlijk andere waarden. In mijn geval wist ik dat de PD van de 2e cilinder bij 179K was vervangen en er met de andere verstuivers niks was gebeurd. Ik heb tijdens het tunen van mijn Passat meegekeken bij JD en het klopte precies. Jeroen D heeft toen de inspuithoeveelheid van de 3 oude verstuivers softwarematig een beetje aangepast en of ze het goed doen alle 4!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ga morgen waarschijnlijk langs bij Matthijs, om te kijken hoe het bij mij zit, ik weet niet welke verstuiver er eigenlijk vervangen is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden