Ga naar inhoud
  • 0

Passat verhogen...HOE


Miketjin

Vraag

Hallo Passat liefhebbers

 

Ik ben met mijn Passat 1.9 TDI automaat(140 pk) naar Bogota Colombia vertrokken. (probleem) De wegen hier verschrikkelijk met veel kuilen. mijn passat is reeds 10 jaar oud met de eerste vering en schokkedempers. ze zijn veel te zwak en voor de wegen en die zijn niet voldoende. Een parkeer garage inrijden gaat niet zomaar, ze bouwen hier de wegen en parkeergarages gericht op tereinwagens, dus ik denk zelf om andere vering onder te plaatsen waardoor de auto verhoogd wordt...Ik zelf he geen idee of dit mogelijk is en wat de consequenties zijn...graag jullie advies welke oplossingen hiervoor bestaan....ik lees alleen maar over verlaging setjes maar ik wil hem juist verhogen.

 

jullie advies graag.

 

MiKe Tjin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Denk dat er meer bij komt kijken dan alleen maar andere veren en dempers die de boel verhogen. Leuk als je zelf handig bent of een speciaal bedrijf. Weet niet hoeveel hoger de wagen moet komen maar carterbescherming en iets grotere banden werkt ook een beetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet dat tegenwoordig de Passat met carterpanbescherming en een slecht-wegdek onderstel leverbaar is. De auto is dan 2cm verhoogd. Misschien weet iemand of dat destijds ook leverbaar was en moet je een set veren zoeken of laten opsturen.

 

Maar de vraag is of je het met iets van 2cm wel gaat redden, en dat roept de vraag weer op of een Passat wel een geschikte auto is voor een dergelijke omgeving.

 

EDIT: Slecht-wegdek onderstel is op de 3BG ook leverbaar geweest, er zitten ondermeer 15mm hogere veren onder die ook stugger zijn en de schokdempers zijn meer gedempt bij de uitgaande slag. Ook is de bandenmaat beperkt tot 205/60R15.

 

Heel klein foto-tje:

rimg00017ie.th.jpg

 

Topic1: http://www.passat3b.de/phpBB3/viewtopic ... 02&start=0

Topic2: http://www.passatforum.com/forum/viewtopic.php?p=17978

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Guys thanks voor jullie input...ik ga opzoek naar een specialist...ik ben hier en daar een al paar tegen gekomen..durf het niet echt aan,.ik ben alleen bang dat ze mijn passat verknallen, het is zowat de enige passat hier in colombia...dus als er iets fout gaat ben ik de ....pineut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ff t stof afgeblazen van dit topic......ik ga t ook proberen, heb een setje gezien van Weitec wat de passat verhoogd met voor 2 en achter 2,5 cm.

 

http://www.weitecshop.de/index.php?mg=2 ... t_filter=1

 

Ik heb mijn vraagtekens bij dit soort 'oplossingen'. Net zoals je zonder aanpassingen aan de dempers gaat verlagen, lijkt mij verhogen met standaard dempers ook niet ideaal. Nu denk ik wel dat het probleem minder groot is als met verlagen, maar je blijft zitten met het verkeerde werkgebied van de dempers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alle, mn knie is zo kapot dat ik steeds meer moeite heb met uitstappen, vandaar dat de schroefset al plaats gemaakt had voor een comfortline set....maar voor t mooie nog wat hoger zou beter zijn, anders ga ik de overstap maken naar een renault megane scenic ofzo......

 

Ik weet het Marcel, maar aan de andere kant......org. gebruikte schokbrekers kosten de wereld niet, als t qua wegligging maar redelijk is....

 

Kans is aanwezig dat ik t niet doe en idd voor een cheap ass scenic ga, de passat verkoop, en niet meer van mn auto geniet maar m gewoon als noodzakelijk kwaad gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Alle, mn knie is zo kapot dat ik steeds meer moeite heb met uitstappen,

....maar voor t mooie nog wat hoger zou beter zijn, anders ga ik de overstap maken naar een renault megane scenic ofzo......

 

Kans is aanwezig dat ik t niet doe en idd voor een cheap ass scenic ga, de passat verkoop, en niet meer van mn auto geniet maar m gewoon als noodzakelijk kwaad gebruik.

 

Nooit leuk om te lezen dat het met de gezondheid wat minder gaat en je op zoek moet naar een auto met hoge instap.

Maar het verschil met een Passat en een Scenic is wel heel erg groot. Ik zou zeggen bereid je voor op:

- Korte sponzige zetels waarbij na korte tijd al een been gaat slapen

- Broos plastic en afbrekende knopjes

- Activering van ongepaste opties (kerstboom op het dashboard in de zomer.....)

- Geen (aantoonbare) relatie tussen het stuurwiel en de voorwielen

- Net als met een eend komt in de bocht je oorlelletje tegen het asfalt

- Een nieuwe kennissenkring die je zeer vaak gaat zien en steeds beter leert kennen: de medewerkers van de plaatselijke Renault garage

 

Trust me, ik een paar jaar geleden een tijdje on zo'n hok rondgereden, en het is werkelijk he-le-maal niks. Zeker als je van een Passat afkomt.

 

Hoge instap kan ik me alles bij voorstellen, neem dan een Touran of Tiguan of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Of ga voor veren setje van een audi a6 veren i.c.m. liefst dan van bijv. 2.5 diesel. Eventueel met schokdempers.

 

Ja daar had ik al wat van gelezen in dit topic Eric, had ook Jo al een berichtje gestuurd.

 

Maar de veren en schokbrekers van een A6 passen gewoon, moet het ook van een variant zijn ? De 2.5 TDI zal dan natuurlijk de zwaarste verenset hebben.

Is er nog een bepaalde bouwjaar periode welke 1 op 1 onder de 3B passen en hoeveel cm gaat die dan omhoog ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Touran is inderdaad ook een mooie optie....ach ik weet het allemaal nog niet zeker.

Voor de Scenic zou t zijn dat ze echt belachelijk goeedkoop zijn, en ja de redenen hierboven zijn natuurlijk waarom :mrgreen:

Liefst zou ik gewoon weer motor gaan rijden en daar mn budget aan uitgeven aangezien ik dan ook naar de chopper met forward controls zal moeten overstappen om t been zo gestrekt mogelijk te houden, helaas is dat met mijn lengte een heel end !

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden