Ga naar inhoud

Hoe hard rijd jij door Germany


Tristan

Hoe hard rijd jij door Germany  

107 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe hard rijd jij door Germany

    • Max. 130 km/h
      9
    • Max. 200 km/h
      27
    • Max. 160 km/h
      43
    • VOL GAS = ... km/h (bij je reactie in te vullen)
      34


Aanbevolen berichten

Vanaf de grens bij Nieuweschans naar Duitsland toe moet ik na de Ems-tunnel eraf, omdat ze voor de tunnel al jaren met de weg bezig zijn mag ik niet harder dan 100 km/h. Na de tunnel rijd ik meestal 130, maar niet harder dan 160 km/h omdat ik dan de afslag richting Emden zo voorbij rijd.

 

Als je een keer wilt weten hoe hard je Passat kan, neem dan de Autobahn van Leer richting Meppen A31... rustig op de weg, maar daar gebeuren de meeste ongelukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 78
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Hmmm... was het een NL kenteken?? Ik heb dit nl tot 1,5 jaar geleden regelmatig met de XC90 mogen doen (D5 gechipt) tot groot genoegen van mijn auto ego :P

Misschien heb ik wel vriendelijk naar je geglimlacht in je spiegel :D

Volgens mij wel. 't Was een zwarte... (en gelukkig zijn die er maar weinig... ;))

 

Rij je 200 km/u en dan... bah!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op vakantie naar Italië heb ik een aantal keer de CC op 170 a 180 ingesteld en heb ik de passie ff doorgetrokken richting 220 geloof ik. Lekkerste rijd zo rond de 150 inderdaad.

Laatst op de terugrit vanaf Spa (België) heb ik op een lichte helling omlaag bijna 250 (gok zn 248) kunnen halen. Was op de GPS bijna 240 :P Lijkt me een zeer nette snelheid voor mn Passie... Helaas geen foto van, was druk bezig met andere zaken :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom niet zo heel vaak in Duitsland dus die ene keer dat ik er ben......gaat bij mij het gas er vol op. Uiteraard alleen als het kan, de mijne haalt op de vlakke weg 210 op gps en berg af 225. Als het wat drukker is volg ik het verkeer op de linkerbaan meestal rond de 160.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de momenten waar het kan zet ik de cruise op ca 195. En daar waar het kan druk ik hem nog wel eens ff door tot 210. Harder wil ie niet meer. Maar 190/195 is goed te doen met de Passat. Alleen de momenten waar je daadwerkelijk dit kan rijden is niet zo groot meer. Meestal is het feest ergens tussen

de 160 en 180.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm... was het een NL kenteken?? Ik heb dit nl tot 1,5 jaar geleden regelmatig met de XC90 mogen doen (D5 gechipt) tot groot genoegen van mijn auto ego :P

Misschien heb ik wel vriendelijk naar je geglimlacht in je spiegel :D

Volgens mij wel. 't Was een zwarte... (en gelukkig zijn die er maar weinig... ;))

 

Rij je 200 km/u en dan... bah!

 

Volgens mij wordt hier ietsjes overdreven. Lijkt mij sterk dat een grote logge XC90 met standaard 185 pk (gechipt misschien 230 pk..) met groot verschil bij je wegrijdt als jij 200 rijdt. De luchtweerstand van de XC90 is immens..

 

Zelf rijd ik veelal 160 en als het verkeer het echt toelaat rijdt ik 200, wel alleen als ik de ruimte heb. Een keer volgas geprobeerd en kwam uit op 220 km/h (213 op GPS). Toerenteller was op de grens van rood, waarna ik gas losliet en weer 160 reed.

 

200 is leuk, maar lang houdt je het toch nooit vol en verbruik is dan ook enorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te hard volgens de Polizei waarvan ik een bekeuring kreeg omdat ik op een afrit (van geen limit snelweg) ineens maar 60 mocht.....en ik reed 97 volgens hen...... en verder gewoon veilig maar wel lekker doorrijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gesproken rij ik tussen de 140-150 km waar mogelijk, soms even doorhalen maar dan alleen.

Het moet wel verantwoordelijk zijn, en met het mooie puntensysteem hier :angry: moet ik zowiezo op mijn teller letten, (zit op 8 punten en moet nog 5 maand van de 2 jr voorwaardelijk door de gespaarde punten :x van me, ben ze na de voorwaardelijke periode allemaal kwijt.)

 

Het valt vooral op dat op de A31 (5 min rijden van me huis) veel geraced wordt door auto's die een sticker op de plaat hebben van N ur L inks. :mrgreen: zoals de duitsers hier zeggen. en vooral het stuk hier bij meppen daar hebben we al diverse zware klappers gezien met geregeld dodelijke afloop.

Vooral zondagsmorgens is het altijd druk met motoren en auto's die even aan het doorhalen zijn op het stuk tussen haren en twist, mooie rechte stukken met lange bochten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8-) Kom vrij regelmatig bij onze Oosterburen en dan gaat het rechter pedaal tegen het schutbord. Dan mag-ie laten zien wat hij kan. De afgelopen 2 weken veel met een 1700kg zware aanhanger rondgetoerd en nu (ruim 21k op de klok) zal de motor allicht wat meer los zijn. Kijken of het harder wil dan de 220 op de teller die ik er totnutoe op heb gehad 8-)

Daar waar het kan en mag: volgas!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt vooral op dat op de A31 (5 min rijden van me huis) veel geraced wordt door auto's die een sticker op de plaat hebben van N ur L inks. :mrgreen: zoals de duitsers hier zeggen. en vooral het stuk hier bij meppen daar hebben we al diverse zware klappers gezien met geregeld dodelijke afloop.

Vooral zondagsmorgens is het altijd druk met motoren en auto's die even aan het doorhalen zijn op het stuk tussen haren en twist, mooie rechte stukken met lange bochten.

 

Op de radio hoor je vaak dat daar file is door een ongeluk of je leest het weer in de Ostfriesen Zeitung, maar het is daar nooit super druk. Het komt waarschijnlijk dat ze daar allemaal te hard rijden en dan 1 seconde niet opletten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

200 is leuk, maar lang houdt je het toch nooit vol en verbruik is dan ook enorm.

 

Je moet eens weten waar verbruiksmeter op staat bij 260 :roll:

 

Die stond op 1 op 2 als ik me niet vergis :angel:

Ik vind het altijd wel leuk om te weten hoe hard mijn auto's op top lopen.

De S8 is echter een uitzondering die gaat me echt te snel, bij 260 vond ik het wel mooi geweest ging me allemaal te snel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jarenlang wekelijks Leiden - Hamburg gereden (1100km per week) en ik reed als ik haast had 130km/u en normaal 120km/u.

1. met planken win je misschien een half uur, en je moet een uur bijkomen!

2. Ik moest de diesel zelf betalen. (de auto ook)

3. Hoe vaker je iets doet, hoe groter de kans is dat je iets onverwachts mee maakt. Vooral de zomervakanties moet je opletten voor slecht in de achteruitkijkspiegel kijkende Nederlanders. De vrachtwagens vind ik over het algemeen goede chauffeurs, maar je hoeft er maar 1 keer eentje mee te maken die jou met 200+ niet aan ziet komen.

4. Vlgs. mij is het in Duitsland zo, als je in een ongeluk betrokken raakt en je kan niet bewijzen dat het ongeluk ook had gebeurd als je langzamer dan 130 had gereden dan ben je mede schuldig! In hoeverre je nog verzekerd bent is mij niet duidelijk. Er zijn verhalen dat mensen met een flinke PL geen auto meer hebben en dat mensen achter de tralies zitten afwachtend op de rechtzaak terwijl ze alleen maar op de linkerbaan reden!!

 

Dus voor dit forum zou het wel mooi zijn als we te weten komen in hoeverre we nog verzekerd zijn in Duitsland boven de 130km/u....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden