Ga naar inhoud

Alpi

Members
  • Aantal items

    54
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Alpi

  • Verjaardag 26-05-1980

Profile Information

  • Plaats
    Rotterdam
  • Interests
    Auto's

Alpi's Achievements

5

Community reputatie

  1. Met vagcom kwam ie niet naar voren bij Motor. Mijn bijverwarming was wel vergrendeld. Hij is ook uitgelezen met VW software, daar is tijdens testen van bijverwarming deze v55 circulatiepomp naar voren gekomen.
  2. Even om mijn uiteindelijke oplossing nog te delen. Vervangen van de temperatuursensor heeft niet geholpen. De elektrische waterpomp bleef continu draaien en veroorzaakte bypass naar radiator. Uiteindelijk was de oorzaak mijn 2de elektrische waterpomp onder mijn webasto (bijverwarming). Onderdeel: 7N0965561. Deze was stuk, waardoor de ecu de andere elektrische waterpomp instrueerde om te blijven draaien. Nu rijdt mijn auto weer prima. Ter info: als je elektrische waterpomp onder radiator niet werkt (stekker los) komt en blijft auto wel op temperatuur, maar olie temperatuur wordt wel +/- 15 graden warmer dan normaal. Op een warme dag (30 graden) met 100km/h werd olie 115 graden. Nu onder zelfde omstandigheden 100 graden.
  3. Vandaag op mijn werk de stekker van mijn elektrische pomp losgekoppeld en temperatuur kroop onderweg naar huis binnen 10 min richting de 90 graden en bleef daar gedurende de hele rit. Ik gok dat mijn temperatuursensor te hoge waardes afgeeft waardoor de elektrische pomp overuren draait en de warme water direct doorpompt naar de radiator. Nu snap ik ook hoe een defecte DSG thermostaat een bypass veroorzaakt. Ik rijd in ieder geval weer in een warme auto met de komende -10 graden in het zicht.
  4. Ik zit een beetje de schema van mijn koelsysteem door te nemen en zou het kunnen dat de monteur de slangetjes van de elektrische pomp heeft omgewisseld waardoor mijn elektrische waterpomp (nr 8) de circulatie verstoort en de warme water forceert om door de radiator te gaan?
  5. Net aangekomen op werk. 52 snelweg km’s / 40 min gereden. Buiten 2-3 graden. Temperatuur olie 67 graden, water temperatuur meter niet bewogen met verwarming uit. Ik wordt er moedeloos van. Wordt alleen warm als ik goed gas geef en wil juist niet gas geven met koude motor. Of als ik in de file sta. De oude hoofdthermostaat is onder garantie ingenomen, die heb ik niet meer. De oude DSG thermostaat zou nog in de garage kunnen liggen, maar daar kan ik zaterdag pas weer komen.
  6. Toen ik de “normale” thermostaat voor de 2de keer verving viel het mij op dat oud EN nieuw beide dichtstonden. Ik kon er ook niet doorheen blazen. De DSG thermostaat kon ik we doorheen blazen, maar de monteur verzekerde mij dat hij enkel vloeistof tegenhoudt en niet hermetisch afgesloten is. Heb hier wel mijn vraagtekens bij. De Thermostaat zelf raak ik liever ook niet meer aan, arbeid is behoorlijk intensief en duur.. Zou iemand kunnen bevestigen dat het normaal is dat je door de DSG thermostaat heen kan blazen?
  7. Ik rij in een CFHC Touran met DSG en heb precies zelfde klachten. Ondertussen al 2x de thermostaathuis 03L121111AE vervangen, want het zou toch echt aan de thermostaat moeten liggen.. en ik zou niet de eerste zijn met een DOA. Na lezen van dit onderwerp ook de thermostaat van DSG 1K0121113A vervangen, maar heeft niet gebaat. Onderdelen zijn bij de dealer gekocht en bij een plaatselijke garge ingebouwd, ze zijn zeker weten vervangen (stond erbij). Zou het dan nu wel een doa zijn en moet ik wederom DSG thermostaat vervangen?
  8. Ondertussen is de oude Vliegwiel en Koppelingsplaat eruit en nu blijkt dat een voorlager (voor de Krukas) stuk was. Dit is ook de enige wat er stuk aan was.. Oude koppeling verschilt 1 mm met de nieuwe (Mag ook wel is pas 3 jaar geleden vervangen). Vliegwiel nog piko bello in orde. Klacht was, Zware koppeling, schakelt af en toe moeilijk in zijn 1 en achteruit. Bij de stoplicht kreeg ik lichte schokken, alsof de auto een beetje vooruit wilde. Koppeling slipte totaal niet, maar diagnose was overal, koppelingsplaten vervangen..! Een lagertje van 12 euro was mijn bron van irritatie en heb ik straks een nieuwe vliegwiel en koppelingsset
  9. Volgens deze site: http://www.migweb.co.uk/forums/engines- ... k-kit.html is het dus normaal.. Sachs is gewoon te lui om zelf een koppeling te maken en koopt het in bij de concurrent en rekent vervolgens een duurdere prijs..
  10. Op de koppelingsplaat zelf is er wel een ijzer kleurig etiket op geplakt waar SACHS 1864 996 601 op staat, maar op de koppeling zelf staat een witte stempel met LUK en niet te lezen cijfertjes (half weggevallen). Op het ijzerwerk staat LUK ingegraveerd. Op de drukgroep staat enkel SACHS ingegraveerd. Op de ijzeren `omhulsel` staat wederom een ijzeren kleurig etiket opgeplakt met SACHS 3082 634 801. Echter staat hier ook allemaal weer LUK ingegraveerd her en der. Ook zit er een klein zakje met een soort smurrie waar SACHS op staat. En dit alles in een orgineel lijkende SACHS doos geleverd. Op de factuur staat ook: Kupplungssatz SACHS Passat 1.9 TDI 3000 844 701 en dient voor de AJM, is me verteld. Is het de moeite waard om dit terug te sturen met alle rondslomp erbij en weer te wachten op de "goede" set of moet ik de gok nemen dat dit goed gaat?
  11. Beste Passat Rijders, Nu heb ik via Ebay op aanraden van vele berichten een SACHS koppelingsset gekocht. Deze heb ik ook vandaag ontvangen. Echter toen ik de "orginele" SACHS verppaking had geopend was ik stomverbaasd. Er zat een LUK koppelingsset in??????????? Zit SACHS bij LUK in te kopen ofzo? Ik snap even niet hoe te handelen nu. Heb de verkoper al benaderd en ik heb een flauw gevoel dat ze imitatie verkopen dan? De verkoper had wel 2000+ positieve stemmen, dus weet niet wat ik hiervan moet denken. Wat vinden jullie ervan? Hebben jullie dit welles meegemaakt? Groet, Aipi p.s. Ik heb al een nieuwe SACHS Vliegwiel in bezit, welke ik samen wilde laten monteren. (typefoutjes gecorrigeerd)
  12. De Pioneer F910BT is hardwarematig vrijwel identiek aan de F900BT en ik heb nu al een ruime jaar de F900BT Heb middels een Upgrade nu de identieke software draaien als de F910BT. Hij is in 1 woord geweldig maar heeft een paar nare eigenschappen: 1) In een jaar tijd heb ik deze radio 5x teruggestuurd naar Pioneer. 2x een nieuwe gehad en 3x "gerepareerd" terug gehad. Nu heb ik geen garantie meer en het is maar afwachten wanneer hij het weer zal begeven.. (Hij is professioneel ingebouwd door een inbouwstation) 2) Dit systeem werkt met Windows. Moet ik nog iets toevoegen.. De trage windows start eerst op op de achtergrond, waarna de simulatie van de pioneer scherm te gebruiken is. Zeer handig i.c.m. een achteruitrijcamera, mag je eerst minimaal 40 seconde wachten, voordat je zicht hebt op je scherm.. 3) Op menig forum kan je teruglezen hoeveel ergernis mensen hebben met het aan de praat krijgen van hun I-pod. 4) Iedere keer dat je je auto start, valt hij uit en gaat hij weer opnieuw (traag) starten.. 5) Nog vele allerlei kleine kwaaltjes. Al met al ben ik er zeer tevreden mee, zolang hij het doet en zolang hij niet gestolen wordt, maar echt aanbevelen zou ik ook niet doen.
  13. Volgens mij wel. 't Was een zwarte... (en gelukkig zijn die er maar weinig... ) Rij je 200 km/u en dan... bah! Volgens mij wordt hier ietsjes overdreven. Lijkt mij sterk dat een grote logge XC90 met standaard 185 pk (gechipt misschien 230 pk..) met groot verschil bij je wegrijdt als jij 200 rijdt. De luchtweerstand van de XC90 is immens.. Zelf rijd ik veelal 160 en als het verkeer het echt toelaat rijdt ik 200, wel alleen als ik de ruimte heb. Een keer volgas geprobeerd en kwam uit op 220 km/h (213 op GPS). Toerenteller was op de grens van rood, waarna ik gas losliet en weer 160 reed. 200 is leuk, maar lang houdt je het toch nooit vol en verbruik is dan ook enorm.
  14. In tegenstelling zoals hierboven al reeds is aangegeven zal hoogstwaarschijnlijk het leasetarief maximaal 10 euro/maand gunstiger uitpakken voor je werkgever en dit veelal met terugwerkende kracht vanaf inzetdatum. Dit voordeel is en blijft voor je werkgever (als er al een voordeel is) De leasemaatschappijen geven adviezen aan om kosten voor de werkgever te "kunnen" besparen. Dit is echter niet altijd het geval, want dit is een goede kans voor de leasemaatschappij om hun restwaarde, de geschiedenis aan onderhoud en een komende groot onderhoud (welke er eerst niet zou zijn) opnieuw te calcularen waaruit er een nieuw leaseprijs voortkomt. Daarnaast kan je er 100% zeker van zijn dat indien je een identieke auto als je huidige auto gaat bestellen/leasen, dit voor jou zal betekenen dat het leasetarief bij lange na geen 1000 euro meer zal bedragen maar richting de 1150. Dit met name aan de gestegen wegenbelasting, prijzen en verzekeringspremies. Dan hebben we het nog geneens over de hogere fiscale waarde/bijtelling die je zal krijgen. Dat jouw auto ten tijde van het bestellen 1000 euro kostte is nog geneens een garantie dat hij dat nog steeds kost. Denk eerder dat je leaseprijs ondertussen ook al ruim gestegen. Dit verlies/nadeel wordt gedragen door je werkgever. Het eventuele (theoretische) voordeel wat door een contractaanpassing behaald wordt is dan ook terecht voor je werkgever. Een verstandige werkgever zal in de autoregeling ook wel bepaald hebben dat de directie het recht behoudt om eenzijdig het contract naar economische looptijd kan wijzigen in overleg met de leasemaatschappij. Ik heb trouwens ook een sterk vermoeden dat de genoemde leaseprijs van 1000 euro opgebouwd is in lijn met je auto regeling gebaseerd op een fictief contract op max 160.000 km OF max X maanden. Gezien je ervanuit gaat dat die 20.000 km extra voor jou enkel 5 maanden langer betekent rijd je +/- 48.000 km per jaar, waardoor je waarschijnlijk eerder aan je max kilometrage zit dan aan de max looptijd en hierdoor al voordeel geniet omdat je door de max kilometrage eerder een auto had mogen bestellen dan de max termijn die gold. De eigen bijdrage die je dan maal X maanden theoretisch zou betalen wordt verlaagd voor jou, maar verhoogd voor je werkgever (iemand moet dit verlies betalen en het is niet de leasemaatschappij). Dit enkel om aan te geven, waarom je werkgever dit voordeel verdiend heeft. Ik zou me dan ook niet zo druk maken dat je 5 maanden langer moet doorrijden, maar liever langzaam en rustig orienteren op een nieuwe model, waarbij je 20% bijtelling hebt EN vermogen.
  15. Besten, Kan iemand mij vertellen of een Turbo met onderdeelnummer Gt 1749VA 038145702G geschikt is voor de 130 pk AVF uit 2002? Groet, Alpi
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden