Ga naar inhoud

De reden waarom wij allemaal Passat rijden


tinus

Aanbevolen berichten

  • Reacties 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

ik begin:

- die doffe dreun als ik de deur dicht klap

- de blik van mij als ik een passat zie rijden (comfortline of highline, welk pakketje erop, welke uitlaten erop, etc)

- de statige looks van een passat; niet schreeuwerig maar gepast en ingetogen. Klasse vind ik het.

- dat chroom! heerlijk decadent...

- VAG-wagen; alles vind ik prachtig van de Volkwagengroep

 

Past helemaal bij mij, en voel mij er erg prettig in.

Heb verschillende merken gehad, maar iedereen die mij kent heeft het er altijd over dat ik nog steeds praat over mijn 'volkwagens' uit het verleden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Het degelijke gevoel als je instapt. (Incl. de doffe dreun inderdaad)

- De uitstraling (voor sommigen sexloos) van de passat.

- Omdat ik connecties bij VW dealer heb.

- Elke rit is er een om van te genieten.

 

Dat vat het wel aardig samen voor mij denk ik. Ik ben wat dat betreft wel erg VW minded.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eigenlijk niet zo merkvast, maar voor de Passat had ik een Golf III die niet zo lekker zat, mijn lange benen waren teveel opgetrokken en ik kwam met mijn hoofd tegen het dak (verlaagd door schuifdak). Ik wist toen al dat een 3B(G) goed zat, mijn baas had er vroeger eentje. Dus toen er een buitenkansje langs kwam (3B variant voor heel weinig) heb ik die maar gegrepen en de minpunten (wit, automaat) voor lief genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb altijd opel gereden, maar de laatste Omega's hadden behoorlijke kwaliteitsproblemen. Wilde een kwaliteitsauto die minimaal 1600 kg mag trekken in verband met de caravan. Ook moest hij rond de 200 PK en 250 Nm kunnen leveren. De passat was op papier één van de weinige alternatieven.

Hoewel ik nog steeds niet helemaal overtuigd ben van de kwaliteiten als trekauto (vergeleken met een Opel Omega is hij nogal instabiel en licht) ben ik wel overtuigd door de kwaliteit en afwerking van de Passat.

Of mijn volgende auto ook weer een Passat wordt? Misschien wel, maar een Mercedes E of een BMW 5 zijn ook mooie auto's. Het zal er vanaf hangen wat ik tegenkom...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor Passat met een zware diesel gekozen omdat ik veel km rijdt en graag een degelijke en comfortable auto wilde.

Het liefst wilde ik een A6 alleen ik kon voor het geld van waar ik deze heb gekocht moeilijk het zelfde vinden qua km stand en dergelijke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop auto's altijd voor hun uiterlijk, maar moet wel een degelijk merk en betaalbaar zijn.

 

Moet mooi, betrouwbaar zijn en een benedengemiddeld brandstofverbruik. Auto moet niet sloom of patserig lijken. Geen sjonniegehalte of elitair. Er precies tussenin.

 

Heb ook vaak aan de A6 gedacht ;-)

 

Heb hiervoor drie audi's versleten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja dit is mijn eerste VW.Mijn ouders wel altijd VW dus weet hoe goed ze zijn.

Ik heb eel lang met een nissan bleubird en daarna primera gereden(biede lpg).

Had nu een paar centen extra en wilde een sterke mooie grote en veilige auto.

Met natuurlijk alles erop en eraan liefst ook nog automaat maar je kan niet alles hebben he.

Ik was al op zoek naar een VW vanwege de beste diesels die ze hebben.

Dit was de tweede Passat waar ik inzat en de eerste waar ik een proefrit mee maakte.

Ik moet zeggen ik was meteen verkocht,alle luxe met super rijeigenschappen en die diesel(mijn eerste)

tjonge wat een koppel ik heb er dan ook niet eens een nachtje over geslapen en meteen de koop gesloten.

Geen seconde spijt!

Grtz JW

Link naar reactie
Delen op andere sites

We waren op zoek naar een nieuwe auto ivm gezinsuitbreiding.

 

Auto moest voldoen aan volgende eisen:

- Duits (met voorkeur voor Volkswagen)

- minimaal 4 deuren

- minimaal 150 pk (benzine)

- minder dan 100.000 km

- goede (sport)stoelen

- ruime/ goed toegankelijk kofferbak

 

Obv prijs/kwaliteitverhouding kwam de passat variant als beste uit de bus.

We zijn nog steeds zeer tevreden; zeker met de ruime kofferbak.

Volgende auto wordt ook zeer zeker weer een station en als ik er 1 kan vinden zonder het kraak-probleem dan ga ik voor een 3C variant 1.8TFSI of 2.0TFSI .

Link naar reactie
Delen op andere sites

aangezien mijn pa nu aan inmiddels al aan zijn 4e passat was begonnen(tdi's) , was ik altijd al verliefd op het model dat ie 2x hier voor had gehad de 3bg.

 

na 5 jaar rondgereden te hebben een een sierra cossie werd het toch wel eens tijd voor iets degelijkers.

de cos was een behoorlijke dure auto in onderhoud en ik pakte hem ook weinig voor de kleine ritjes.

 

aangezien ik prive weinig km's rij en op zoek was na een passat besloot ik het te gooien op een passat 3bg v6 4m highline.

na een kleine zoektocht heb ik er 1 gevonden waar ik dus meteen verliefd op werd , alles was precies zo als ik hem ook nieuw zou bestellen met de div opties(hellaas ligt een nieuwe ff boven mijn buget en de 3bg is niet meer nieuw te krijgen(?).)

maar goed de auto laten keuren en alles bleek dik in orde en heb de auto meegenomen.

 

sindsdien nu zoon 2 weekjes gelden , ben ik dus in het bezit van een passat en ik moet zeggen het bevalt mij SUPER!!!! :D 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hiervoor eigenlijk altijd Opel gereden, dus de opvolger van mijn Astra Station moest wel een Duitse achtergrond hebben. Heb niks tegen, maar ook niks met andere nationaliteiten, hoewel, Zweeds...

Mijn vrouw heeft een Lupo waar zij veel plezier aan beleeft. Dus dan ga je bij dat merk kijken. En omdat we wel met z'n allen en met bagage met vakantie willen moest het een grote kofferbak hebben. Weer een station wilden we niet. De nieuwe Jetta is (nog) te duur dus is het een Passat geworden. En het bevalt prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd al VW gereden, had hiervoor een Golf 4 GTI.

Aangezien er tijdens een weekendje weg alsnog een koffer naast de kleine op de achterbank moest staan

werd het tijd voor een grotere auto.

Natuurlijk moest die minstens voldoen aan de opties van de GTI, dus ook snel, maar vooral ruim!

 

Zodoende is het de passat variant geworden omdat dit toch de mooiste en grootste in zijn segment is.

 

greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden