Ga naar inhoud

Hitec

Members
  • Aantal items

    51
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Hitec

  • Verjaardag 02-08-1985

Profile Information

  • Plaats
    St-Annaland (Zeeland)

Hitec's Achievements

0

Community reputatie

  1. Hitec

    Flink roken (wit)

    Wat ik vergeten ben te vermelden is dat de pomptiming ook nog is bij gesteld, die stond toch niet helemaal goed. Wat betreft de rook is wat ik begreep dat de turbo nu te veel olie krijgt en dat niet kwijt kan en dat verbrand en eruit gooit vandaar ook olie langs de leidingen en iets meer olie verbruik. Denk ik.......
  2. Hitec

    Flink roken (wit)

    Voor de gene die nog benieuwd waren naar mijn probleem. Ik had soms ook dat de turbo druk wegviel, en wanneer de turbo zijn werk ging doen dat hij flink siste (afblaven) Er kwam olie vanuit de turbo langs de leidingen naar beneden, maar het geluid van afblazen kwam van de intercooler. Daar nog eens goed naar gekeken en het blijkt dat deze lekt, hopelijk is het probleem dus verholpen na het vervangen van de intercooler. Ik hou jullie op de hoogte.
  3. Hitec

    Flink roken (wit)

    We hebben er vanavond nog naar gekeken, wel is me nu duidelijk dat hij pas rookt als de turbo wordt ingeschakeld! Het kan bijna niet aan de pomp liggen want hij heeft goed gelopen nadat de riem is vervangen, + de dynamische pomp afstelling is uitgelezen.
  4. Hitec

    Flink roken (wit)

    hmmm, maar het probleem is dat het bij mij juist niet bij het starten is maar tijdens het rijden en vaak pas als hij op temp. is.
  5. Hitec

    Flink roken (wit)

    Dan zal het waarschijnlijk blauwe rook zijn, motorcode is AKN.
  6. Hitec

    Flink roken (wit)

    Beste mensen, Sinds afgelopen week komt er regelmatig (vaak bij laag toerental) een flinke stoot witte rook uit de uitlaat. Ik ben er al wel aan uit dat het olie is.....ook aan de geur te ruiken. Het vermoeden is dat het uit de turbo komt, bij uitlezen geeft hij ook fouten aan met inlaat/inlaatspruitstuk. Na deze te wissen is het probleem alleen niet opgelost. Pas is mijn tandriem set vervangen. Heeft iemand hier al misschien ervaring mee, of een idee wat het zou kunnen zijn? Ik hoor graag jullie reactie. Alvast bedank, Hans p.s. het gaat om een V6 TDI 4 Motion (Gechipt, EGR dicht en K&N luchtfilter)
  7. Ook een goeie oplossing is een 4 Motion rijden, zit op dit moment in de alpen en nergens last van
  8. Misschien kan je iemand vinden die een garage heeft waar je het zelf kan doen met wat tips en tools van een monteur. Ik zelf moet binnenkort ook maar ik ben zeker de helft minder kwijt.
  9. Als ik het goed heb is het alarm van Piton. Zelf wil ik er binnenkort een flinke sirene bij zetten in plaats van die toeter zodat heel de straat er wakker van wordt als mijn auto buiten staat en er ingebroken wordt Voor de rest volgens mij wel een goed alarm.
  10. Ik heb voor Passat met een zware diesel gekozen omdat ik veel km rijdt en graag een degelijke en comfortable auto wilde. Het liefst wilde ik een A6 alleen ik kon voor het geld van waar ik deze heb gekocht moeilijk het zelfde vinden qua km stand en dergelijke.
  11. Misschien dan toch wat vaker de 200 antikken dan vliegen ze er vanzelf uit!
  12. Gister ben ik dan ook eindelijk om goede poets middelen geweest bij LEKO. Ik had kort geleden al een fles NTX Car Wash van Meguiars gekocht bij onze garage. Nu wilde ik graag wat meer spullen om mijn auto wat meer te verwennen. Via dit forum had ik gelezen over LEKO en aangezien dat voor mij zo'n 15 min. rijden is ben ik er dus langs gegaan. Meteen toen ik binnen kwam werd me vriendelijk gevraagd waar ik naar op zoek was. Na dat ik kort uitgelegd had wat ik graag van plan was werd me meteen verteld wat ik nodig had en waarom. Tevens kreeg ik ook meteen een demo/uitleg van de middelen, op een motorkap in de zaak die daar voor bestemd is. Het gene wat ik dus aangeschafd heb is: - Quick Cay Detailing System (gebruik voor na het wassen van de auto, gister gedaan ik stond versteld van wat de klei met de spray nog van mijn auto haalde) - Cleaner Wax (Dit is eigenlijk het 3 stappen plan in 1, dit werd mij aangeraden omdat ik een grijse auto had. dit scheelt me dus nog 2 stappen ook. Uiteraard heb ik dit gister ook geprobeerd en het werk goed. De auto gaat lekker blinken en wordt zo glad als een aal) - NXT tech wax 2.0 (Gister na de cleaner wax was het al bijna donker, heb de auto dus in de garage gezet en was vanmorgen verder gegaan met deze wax. Eigenlijk is het niet persee nodig maar om een nog betere bescherming en mooiere look te geven werd me deze geadviseerd en ook zeker bij mijn grijze kleur.) Ook heb ik nog een Rich Leather gekocht om mijn leren bekleding te onderhouden, ik heb half leer dus met alcantar en er werd me wel opgewezen om niet op mijn alcantar te komen met dit spul. Daarvoor werd me nog een bandensponsje geadviseerd zodat ik netjes zonder te prutsen in alle hoekjes en gaatjes kan komen. Uiteraard heb ik voor mijn cleaner wax nog 2 soft foams gekocht. Hier voor jullie info een kosten plaatje: - Quik Clay Detailing System €22,49 - NXT tech wax 2.0 €25,99 - Cleaner wax €14,99 - Rich leather €14,99 - Soft foam €6,99 - Bandensponsje €8,99 Daarbij heb ik nog een goeie washandschoen twv. €17,50 gekregen (was ze vergeten aan te slaan, dus kreeg ik hem gratis) en nog wat fijne uitwrijf doekjes voor de waxen. Het grote plus punt vond ik de goeie uitleg dit mede omdat ik er zelf nog niet veel verstand van had. Dan als laatst nog een foto:
  13. Hitec

    Ruisend geluid

    Ik kom idd van het eiland, en zie zojuist dat ik een kans om af te spreken gemist heb. Hopelijk kom je vaker in de buurt dan zou ik je graag een keer tegemoet willen rijden om er even naar te kijken!
  14. Hitec

    Ruisend geluid

    hmm zijn er binnenkort ook nog meetings, misschien dat ik het dan eens kan laten horen!?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden