Ga naar inhoud

Garfield

Members+
  • Aantal items

    84
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Garfield

  • Verjaardag 04-06-1962

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Leusden
  • Interests
    Motorrijden, varen
  • Naam
    Frans

Overige

  • Vagcom
    Origineel via Priemus

Garfield's Achievements

2

Community reputatie

  1. Inmiddels een andere unit gehaald en gemonteerd. Volgens mij kan je het glas niet verder demonteren, er zitten wel van die klemmen op maar heb sterk het idee dat die voor eenmalig gebruik zijn bedoeld. Breekt zo af.
  2. Bij mij duurde het ongeveer 300km voordat de serviceindicator weer wat aangaf, dus geduld.
  3. Dat zou goed kunnen. Is de unit uit elkaar te halen of is het voor het leven geseald? Als het uit elkaar te halen is kan een pakking oid vervangen worden. En anders wordt het een nieuwe.
  4. Tja, zoals in het onderwerp staat heb ik condens (veel) in mijn mistlamp/dagrijverlichting aan de rechterkant. Ik heb dat armatuur/unit er al eens uitgehaald en met papier de binnenkant zo droog mogelijk gemaakt. Dat hielp niet, de dag erop was het weer aangeslagen. Dus mijn vraag: zit er een ventilatie opening in, of juist niet en is het ergens "lek"? Zijn er checks alvorens de hele unit te vervangen? In het werkplaatsboek vind ik er niet zoveel over Graag jullie advies. Groeten, Frans
  5. Ik kan ook geen hoogte krijgen van het start-stop systeem. De éne keer werkt het wel de andere keer niet. Ik stoor mij er niet aan, heb wel inmiddels begrepen dat er veel parameters goed moeten staan wil het systeem werken. Dat in tegenstelling tot de Skoda van mijn vrouw: stilstaan in z'n vrij is motor uit. Zelfs bij een koude start na 100 meter. Hetzalwel ...
  6. Als je auto 5 jaar of ouder is kom je in aanmerking voor de Economy Service van VW. Je krijgt dan gewoon wat extra korting op de beurt/onderdelen.
  7. Het filter is bij 80.000km vervangen, staat nu op 92D en een beetje. Dus dat zou het eigenlijk niet kunnen zijn. Bij het openen van een deur schakelt de pomp niet in, tenminste niet bij mij. Ik heb ook niet het idee dat er iets lekt of zo, je ruikt geen brandstof, binnen niet en buiten ook niet. Zijn er andere verdachte plekken die het misschien zouden kunnen zijn?
  8. Vanmorgen die startprocedure geprobeerd, en het werkt. In die zin, nu sloeg het in één keer aan en bleef het draaien. Maar een vraagje, als ik het contact aanzet werkt de pomp voor een paar seconden, dan is het systeem toch onder druk? Waarom dan nog een keer, tenzij de pomp standaard stopt na een paar seconden, druk of geen druk. Er zou dan lucht ergens in het systeem moeten komen, de inspuitleidingen o.i.d. Moet er dan iets aangedraaid worden, waar zou ik kunnen beginnen? Suggesties zijn welkom.
  9. Klinkt plausibel, het is mij nog niet opgevallen dat de pomp stopt na een paar seconden (?). Zal het morgen eens proberen. Maar dat zou dan inhouden dat de brandstof terugzakt? Of zoiets?
  10. ?? Twee keer op contact? Geen idee of dat helpt, zal het morgen proberen. Maar wat is dan het idee erachter?
  11. Garfield

    slecht aanslaan 1.4tsi

    Goedemorgen allemaal, Ik heb de laatste tijd het probleem, nou-ja, dat het bij mijn motor (CAXA 1.4TSI) wat langer duurt voordat het aanslaat. Met name de koude start in de ochtend. Normaliter is het één druk op de sleutel en het slaat binnen een seconde aan. Nu begint het steeds vaker voor te komen dat het aanslaat en gelijk weer uit. Nogmaals starten met iets gas erbij blijft het wel draaien. En vervolgens loopt het als vanouds. Vanmorgen duurde het starten langer voordat de motor aanslaat. En als je daarna wegrijdt is er niets aan de hand. Starten later op de dag is geen probleem. Uitlezen gaf geen foutmelding, ook niet bij een dealer. Ik hoor de pomp lopen als de sleutel op contact wordt gezet. Hier op het forum staan genoeg topics over slecht aanslaan, maar dat betreft diesels, en ik heb een benzine. Het lijkt erop dat het even geen of te weinig benzine krijgt, of zou het ergens anders aan kunnen liggen? Iemand een suggestie?
  12. ik heb die optie in mijn MFA ook aangevinkt, maar tot op heden nooit iets van gemerkt. Ook niet toen we met vakantie waren en je een hele dag achter het stuur zat. Geen idee of het wel werkt.
  13. Nou, als dat zo is vind ik dat wel iets toevoegen. Ik weet niet beter of het maakt in een sedan niet uit of je het nu vanuit de kofferbak ontgrendeld, of van achter de rugleuning, je moet toch handmatig de rugleuning omklappen. Ik zie bij mij ook geen mechaniek die dat mogelijk zou moeten maken, dus dan zal het er bij mij niet opzitten. Groeten,
  14. Hoi Ids, ik heb dus een 3aa limo, maar de hendel in de kofferbak is er alleen voor het ontgrendelen van het slot. Ik moet dan, via de achterdeuren, de leuning zelf naar voren duwen. In mijn optiek heeft de ontgrendeling via de kofferbak niet of nauwelijks toegevoegde waarde. Weet niet of het bij een variant anders is?
  15. Inmiddels weet ik wat meer, ik heb idd twee antenne aansluitingen. Beiden gaan in het blokje via een dubbele Fakra stekker. Ik heb spanning tot in het blokje en als ik de spanning eraf haal, wordt de ontvangst minder, dus het doet in ieder geval iets. Ik zou nog een andere injector kunnen proberen, één zoals Fappie hierboven aangeeft, maar ik begrepen dat de werking eigenlijk allemaal hetzelfde is. Ik denk dat als ik dat beter wil, ik een andere radio moet aanschaffen, maar daar wacht ik nog even mee. Bedankt zover voor jullie hulp.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden