Ga naar inhoud

boeman

Members+
  • Aantal items

    132
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

1 Neutral

Over boeman

  • Verjaardag 25-05-1974

Profile Information

  • Plaats
    Ergens in NH
  1. Bij het opruimen van de garage kwam ik nog wat onderdelen van onze lang geleden overleden passat tegen. 3x hoofdsteunen voor de achterbank, van stof. Gratis voor forumleden, op te halen in Haarlem
  2. boeman

    Jaarbeurt

    Haha, goed nieuws. Ik ben Citrofiel (ik heb een DS uit '69) en ik rij Passat en inderdaad, zo'n Passat rijdt best ok hoor. In de Passat zit ik bijvoorbeeld 10x beter dan in een C5 van die leeftijd, stoelen zijn daar te kort, stuur kan niet genoeg naar me toe, zijwindgevoelig, etcetera.
  3. boeman

    Onderhoudsgegevens

    ach, asociaal..... laten we het op pro-actief meedenken houden
  4. boeman

    Onderhoudsgegevens

    sorry, maar in dit geval toch niet. Ik heb me er ook al eens over verbaasd, vandaar de kennis. Ik werd zelf laatst opgebeld door de citroen garage, ze wilden graag weer een datum afspreken voor de volgende beurt, want ik had in mijn C3 40.000 km gereden volgens hen. Ze hadden zelfs al een reservering gemaakt voor "het eerstvolgende gaatje". Nu heb ik afgelopen jaar minder gereden, dus ik ben nog lang niet bij de 40 dkm, maar dat duurde zowaar nog even voordat dat bij hen landde... "o, dus u wilt nu geen beurt afspreken?"
  5. boeman

    Onderhoudsgegevens

    De APK-brief wordt centraal aangestuurd. Bij het naderen van de APK datum gaat er een brief naar de kentekenhouder uit. Indien mogelijk gaat dit via de dealer/importeur. Vandaar de APK brief van jouw garage. De distributieriem brief is waarschijnlijk een actie van de garage zelf, die houden in hun computersysteem bij wat de km stand is van klantenwagens en welk onderhoud dan moet worden uitgevoerd. Dus als jij op enig moment daar binnen bent geweest met de auto dan hebben ze de km stand. Twee keer en ze hebben een idee van hoeveel km je jaarlijks rijdt. Andere optie is dat ze km-standen van kentekens opvragen, dit kan/mag via het NAP systeem. Je kunt je voor de APK brieven afmelden, zie hier http://www.ve-ve.nl/apk-keuring.htm voor het adres. Voor de distributieriem brief weet ik het niet, ik zou contact met ze opnemen om te vragen hoe en wat.
  6. VW Passat Modcount top 2012 3AA 1 modcount=8, BM-er 2 3 3C 1 modcount=∞, Dreke 2 modcount=38, jaap 3 modcount=36, Passatmotion 4 modcount=34, Wulfke 5 modcount=26, passat b6 Marko 6 modcount=24, navi16 7 modcount=14, ATS 8 9 CC 1 modcount=5, Schippersss 2 3 3BG 1 modcount=115, Diesel986 2 modcount=88, Jee 3 modcount=68, Antonio 4 modcount=44, dieseltje 5 modcount=36, Upseel 3B 1 modcount=105, Fai 2 modcount=66, DM 3 modcount=1, boeman hahaha, sorry, kon het niet laten! Maar ik sta -nog- op het podium ook. 1. 15 inch lichtmetaal Enzo B velgen voor zomerbanden
  7. Botte conclusie: Ga in Zeeland wonen, verkoop je Passat en ga Citroen C5 Tourer rijden, heb je nergens meer last van
  8. Los van de mogelijke maatregelen, hier wat statistieken. Sorry voor de cijfertjes, maar de grote verschillen fascineren mij nu eenmaal. 1. Volkswagen is het beroerdste merk om in te rijden qua diefstalgevoeligheid. Zowel in absolute aantallen als in % diefstalrisico scoort Volkswagen het hoogst (lees: grootste kans dat je auto gestolen wordt). 2. Het percentage Volkswagens dat gestolen wordt is met 0,33% ruim 4,5 x zo groot dan het percentage Skoda's (0,07%) 2a. Binnen Volkswagen wordt een Golf het meest gestolen, diefstalrisico 0,5%. Het diefstalrisico van een Passat is 0,1% 3. Het percentage gestolen Volkswagen dat teruggevonden wordt is met 34,5% bijna 2x zo klein dan het percentage gestolen Skoda's dat teruggevonden wordt (60%) 4. Citroen is van de grote automerken het minst populair bij dieven met een diefstalrisico van 0,05% Dan maakt het ook nog veel uit waar je woont in Nederland, maar volgens mij woont Fopperrr in D, daar weet ik het dan niet van. In Zeeland zijn er bijvoorbeeld in 2011 maar 80 auto's gestolen, terwijl er in Zuid-Limburg alleen al meer dan 800 zijn gestolen. Twente, Drenthe en Groningen hebben dan weer veel lagere aantallen, dus het is ook niet automatisch zo dat de nabijheid van de Grens aan de oostkant slecht nieuws betekent. Het slechtste af ben je in een van de grote steden (Amsterdam ruim 1350 diefstallen, Regio Rotterdam 1450, Den Haag 950). Al deze cijfertjes heb ik van de website van Stichting Aanpak Voertuigcriminaliteit: http://www.stavc.nl/pdfdb/incijfersnew/ ... jf2011.pdf
  9. Dank voor de snelle antwoorden, mijn kennis gaat gewapend met deze kennis naar de dealer
  10. Kennis van mij heeft sinds een jaar een 3C 2.0 TDI met Siemens verstuivers. Afgelopen zomer voor de eerste keer stuk, die is onder garantie door de verkoper vervangen, samen met de tandempomp. Afgelopen week ging nummer twee stuk, nu staat hij bij de plaatselijke VW dealer. Ze komen in aanmerking voor coulance. Uit de computer blijkt tevens dat er bij een vorige eigenaar ook al een keer een verstuiver is vervangen. Helaas is van die keer niet duidelijk om welke verstuiver het gaat. Vraag: Is uit te lezen welke verstuivers al een keer stuk zijn geweest cq welke zijn vervangen? Dit omdat de kennis erover denkt om de 4de preventief te doen. De dealer geeft aan enkele uren onderzoek te hebben om uit te vinden welke verstuiver nog origineel is, klopt dat verhaal?
  11. Wat Vdub zegt! Gewoon doorrijden en wachten tot hij slipt, is vroeg genoeg. Alleen als je op vakantie gaat oid wellicht even achter de oren krabben. Bergen, volbeladen, aanhanger, dat kan het einde allemaal bespoedigen...
  12. Die dikke rode kabel is de pluskabel voor zo ongeveer alles in het interieur, behalve de dynamo. Bij loshalen werkt dus ook niets meer.
  13. Die dikke kabel is het ja. Er zitten geen losse versterkers in de auto. Ondertussen nog een keer gedaan met een lampje, omdat een spanning zoeker al opgloeit bij een minimaal stroompje: Een 12V 21W lampje gaat nauwelijks branden, gloeit alleen als de deur open staat. Een fietslampje (6V 2W) gaat wel zwak branden, ook na uitschakelen van deurschakelaar en dashboard klokjes. Voorlopige conclusie: er is iets lekstroom, het komt vanuit het interieur en het zit niet achter een zekering.
  14. Update vraag dan maar: Wat zit er in het interieur allemaal NIET achter een zekering? Werkwijze: Ondertussen heb ik met spanningszoeker tussen de minpool en de min-accukabelklem gemeten. Alle zekeringen er 1 voor 1 uitgehaald, zonder resultaat. Op de plus-accukabelklem zitten bij mij 3 aansluitingen, zie foto. De kleine is van de LPG installatie, de dikke rode naar rechts gaat het interieur in. Als ik die los schroef, dan houdt de kortsluiting op.
  15. Dag mede-forummers, Onze passat heeft al enige tijd last van een leeglopende accu. Na een week stilstaan is deze helemaal leeg. Een half jaar geleden werd dit erger (na 3 dagen leeg) en toen heb ik er een nieuwe accu ingezet. Daarna hebben we blijkbaar vaak genoeg gereden, tot afgelopen week heb ik het probleem niet meer gehad. Vanochtend weer helemaal leeg na 7 dagen stilstaan. Hij laadt wel bij, dus even mijn vriendin weer op weg geholpen met startkabels en ze kon de hele dag weer op pad. Nu wil ik gaan uitzoeken waar het probleem vandaan komt. Zelf dacht ik eraan om de multimeter tussen de accu-pool en accu-kabel te zetten en dan 1 voor 1 de zekeringen eruit trekken. Alleen is dit een slim idee of niet? Voor de volledigheid, ik heb ook een aantal andere kleine/grote issues die wellicht verband kunnen houden: - In het verleden lekkage gehad. Daardoor heeft de comfortmodule onder water gestaan. Volgens mij is er geen water in de module-behuizing gekomen. - Rechter achter deur gaat soms niet mee met CV. Is gekomen sinds we een nieuw deurslot links voor hebben gezet. Deze is weer geplaatst omdat daarvoor de CV het vaak helemaal niet deed. - LPG installatie heeft problemen. Schakelt te vroeg over naar benzine, daardoor bij kou vaak een afslaande motor. Hiervoor gaan we steeds terug naar het inbouw bedrijf. Deze hebben al veel onderzocht en vervangen. Het probleem lijkt nu gevonden te zijn, alleen het te vervangen onderdeel is nog niet binnen, daardoor rijden we nu even alleen op benzine. - Stoelverwarming doet het niet meer, bij beide stoelen niet. Heeft het wel gedaan, daarna een tijdje soms wel, soms niet, nu dus helemaal niet meer.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden