Ga naar inhoud

Hagelbui rond Arnhem


Jerom

Aanbevolen berichten

  • Reacties 79
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Klinkt mss lullig maar heb de hele middag in de zon in mn spa gezeten. Hoorde rond een uur of 3 op de radio over de hagelbuien in arnhem/nijmegen en dacht eerst dat het een of andere flauwe reclame was ofzo, kon het bijna niet geloven. Maar nu ik dit ook zo zie besef ik dat ik behoorlijk mazzel heb gehad.

Iedereen succes met de afhandeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:shock: wat een hagelstenen zeg.

ik zit zo'n 30 km van arnhem vandaan,hier heeft het alleen maar geregend met bakken.

dat is balen als je auto met zulke kogels geraakt wordt,ik heb het een keer in italie meegemaakt.

ik had toen het geluk dat mijn auto half onder een boom stond en ik mijn dakkoffer er nog op had zitten,anderemensen hadden minder geluk.

in ieder geval succes met de schade afhandeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jerom, dieseltje, LED-Lightning, cabriootje, Warcore,

Sterkte allemaal met de afhandeling. Wat zul je je machteloos hebben gevoeld, je begint er gewoon helemaal niks tegen, je kan alleen toekijken.

 

Zoals gezegd, hier in Enschede was het ook noodweer, onze kleine en de beesten wisten niet waar ze het moesten zoeken. Maar hier was het 'gelukkig' alleen wind, regen en onweer. (Wel een heleboel van dat alles, maar goed). Maar mijn zus uit Arnhem belde al helemaal in paniek, heeft veel schade aan het huis...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam rond dat tijdstip net uit de Ardennen (La Roche), hebben de route over duitsland teruggereden naar huis (via Aaken, Dusseldorp, Oberhausen, Shuttorf,De Lutte).

 

Ik had bijna de verkeerde afslag genomen, dan was ik over Arnhem gekomen.

Pfoe... heb ik geluk zo te zien.

 

@all met WA+ :

Stormschade zit er niet standaard in, hiervoor moet je een extra clausule hebben afgesloten.

Mijn passat is allrisks, maar mn corrado niet. Die is WA+ met alle opties die er zijn, behalve eigen schade dus.

 

Succes met de afwikkeling iedereen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

kanonne! Sterkte ermee mannen, is niet tof om met een golfbal rond te rijden. Hopelijk dat hat idd gedekt is en dat je auto dan ook niet totall loss verklaard wordt...

 

dan viel het bij ons nog mee, ook een flinke stortbui en onweer gehad, maar geen ping-pong.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo da's een flinke schade. :(

Succes met de afhandeling.

 

Hagelbui was erg plaatselijk, ik was op dat moment op de Vlamoven (industrieterrein Ijsseloord Arnhem) hebben wel fikse bui gehad maar geen hagel. Paar 100 meter(!) verderop, in Presikhaaf wel veel hagelschade....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom net van de schade hersteller. Mijn schade wordt wel vergoed. Ben dan ook All-risk verzekerd.

Mijn schade is geschat op ca 2500 euro. als er niets gespoten hoeft te worden.

Mocht er wel e.e.a. gespoten moeten worden, dan zal de schade snel oplopen naar ca 4000 euro.

Ik word binnenkort gebeld wanneer de schade hersteld zal worden, aangezien er meerdere schade gevallen hier in t noorden zijn. Ze hadden vandaag al een 100 auto's gehad met hagel schade.

Mijn schade valt gelukkig mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

net even bij mijn garage geweest: ze hadden 88 auto's buiten staan, nu allemaal met flinke hagelschade.

 

Het is er een gekkenhuis, naast zijn eigen auto's komt de hele omgeving langs met schade. In de Rijnhal in Arnhem is een drive-in schadetaxatie ingericht om de vele gedupeerden te behandelen. Van veel van zijn klanten is de auto total-loss verklaard.

 

Dit soort schade ken ik alleen uit verhalen van vakantiegangers die terugkwamen uit Zuid Europa....

 

....Ik ga toch mijn verzekering er nog even op naslaan hoe het zit met de dekking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

....Ik ga toch mijn verzekering er nog even op naslaan hoe het zit met de dekking.

 

zeer verstandig. Als tip:

 

Sinds vorig jaar kennen veel verzekeraars de optie om je auto te verzekeren voor het aanschafbedrag van het voertuig i.p.v. de dagwaarde. Dit geld dan de eerste 3 jaar na aanschaf.

 

Heb dat zelf ook gedaan, ben er enorm blij mee geweest. Bij dagwaarde uitkeren was mijn auto wegens aanrijding vorig jaar anders totall loss geweest. Nu moest verzekeraar aanschafbedrag uitbetalen, lag dusdanig hoger dan dagwaarde dat daarmee auto toch gerepareerd werd en dus niet totall loss.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Touran is ook slachtoffer van die ijsballetjes uit de hemel...

 

Ik liep gezellig door de regen en hagelbui... op een begraafplaats tegenover de Burgers Zoo in Arnhem....

 

Heb flink wat van die hagelstenen tegen mijn kanus en rug gekregen, hele rug onder de rode plekken ;) maar ben er helaas niet knapper door geworden... 8)

 

Mijn Touran is er minder slecht aan toe, motorkap zitten er wel redelijk wat op. Maar op het dak zitten er maar weinig.

 

Schade werd op 2000 euro geraamd, mits er niet gespoten hoeft te worden.

 

De auto van mijn zwagertje is er beroerder aan toe, om de 5 cm zit er een put in zijn dak... en zijn kofferklep... en zijn motorkap.... Zijn Hyundai Coupe is dus total loss....

 

Blijft klote allemaal... Ben wel verzekerd, maar ik word er verder niet vrolijker door....

 

Rotmaand achter de rug.... eerst 2 goede fietsen gejat en nu ook die hagelstenen... Fietsen dus niet meer in de verzekering... Auto gelukkig wel. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte Lightning.

 

 

Bij de garage hadden ze vandaag een 3 jaar oude Jetta staan, net niet total loss.

Op het dak na al het plaatwerk er af. Wat opviel is dat bij de Jetta het binnenwerk van de deuren van buitenaf bereikbaar is. Het plaatwerk wordt er gewoon afgeschroefd. Erg handig, alles goed bereikbaar op deze manier. Is dat bij de 3C inmiddels ook zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden