Ga naar inhoud

Algemene How to wassen/poetsen


Jee13

Aanbevolen berichten

Mag ik iets vragen?

Stel nou dat ik mijn auto wil LATEN poetsen? Zo'n complete behandeling, met alles-erop-en-eraan qua lakbehandeling/klei polijsten etc. Wat zou me dat kosten bij een pro-poetscentrale of beter: bij jou??? Die vraag kan Jeroen vast beantwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ik heb altijd het probleem tijdens het wassen dat het punt waar ik begin met wassen al weer droog is bij de tijd dat ik rond ben. Tussendoor spuit ik daarom ook de delen die ik al gedaan heb al af. Ik wacht niet tot ik rond ben want dan zit het vuil weer vast.

Maar tijdens het drogen heb ik hetzelfde. Voordat ik bij het laatste deel van de auto ben met drogen is deze reeds een heel eind droog en begin je weer droogvlekken te zien.

 

Wat is een goede tip hiervoor (ja, sneller drogen :? )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miracle dryer kopen van Chemical Guys. klik

Die watermagnet is leuk voor 3 keer en dan kan je hem voor je velgen gebruiken ;)

Grappig, ik gebruik de watermagnet nu ook voor de velgen. Na drie keer gebruiken begint hij wat stugger en harder te worden en ontstonden er bij mij krasjes bij het afdrogen. Nu ook de Miracle dryer al een jaar in gebruik en nog steeds werkt hij erg goed na heel vaak gebruikt te zijn.

 

Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...

Ja, alle kunstof onderdelen niet raken. Ook chrome strips willen nog wel eens allergisch zijn voor polijstpasta. Het beste plak je alles af wat niet lak is. Ik gebruik hiervoor de blauwe tape van 3M. Plak die trouwens niet op gelakte delen! Krijg je er slecht vanaf.

 

Glas kan wel iets hebben. Hou er alleen rekening mee dat je die daarna weer moet poetsen.

 

Niet alleen polijstpasta is slecht voor kunstof. Erger nog zijn de meeste waxen met een witte uitslag als gevolg. Ook waxen die beweren kunstof safe te zijn kunnen nog wel eens problemen opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Mooi stuk Jee. Ben bij MIVW geweest en een klein beetje aangestoken door het poets gebeuren daar. Zag b.v. een gozer zij auto insmeren met zijn vingertoppen, heel vreemd. Als ik al tijd heb om 1keer in de maand mijn auto te wassen is het veel. :roll: Ben nu dus een beetje het show en shine topic door aan het spitten. Ik zie bijna door het aanbod aan producten de auto niet meer, haha. Maar is een goed verhaal wat je geschreven hebt, veel van geleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Maar nu, van de week auto gewassen en in de was gezet, regenbui erover zie je toch weer sporen.

Wat kan je het beste doen om je auto er mooi er uit telaten zien, moet je gewoomn de auto afnemen met gewoom water en dan een spray gebruiken of moet je hem weer wassen met shampoo en dan met een spray behandelen :?:

 

Groet Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Ik hou van Meguairs, Chemical guys en Smartwax. Wat is het geweldig om met goede spullen met je auto aan de slag te zijn 8-)

Hopenlijk morgen een paar fotootjes.

Moet alleen interieur nog even oppoetsen, maar vond het na 6.5 uur wassen en poetsen wel even mooi geweest :wink:

 

Vraagje: als jullie je doeken, applicator pads etc wassen, op hoeveel graden draai je die spullen? Ik weet iig dat er geen wasverzachter bij moet. Graag jullie wastips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden