Ga naar inhoud

thumper

Members
  • Aantal items

    35
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over thumper

Profile Information

  • Plaats
    West-Friesland

thumper's Achievements

0

Community reputatie

  1. Zo'n kilometerstand zou voor een passat absoluut geen probleem moeten zijn. Als je over een draagarmpie val kun je beter helemaal geen auto kopen.
  2. De pomptiming doet de computer toch bij de 85kw ? Hier met tt5 in de zomer 1 op 15/16 In de winter met winterbanden 1 op 13/14 Het zuinigste staat bij mij op 1:17 lang stuk met vaak 160
  3. Ben benieuwd hoe het nu vergaan is en hoe de ervaringen zijn ? Toch met het vliegtuig gegaan? Wij willen in de winter van 2010/2011 naar een noordelijkste punt (alles behalve de noordkaap) met een redelijk apart voertuig. Ik vraag me nog een paar dingen af : De vw sp12 koelvloeistof gaat toch tot -40 ? Is dat niet voldoende ? Trekt een gewone accu het bij dagelijks gebruik van het voertuig ? Start een benzinemotor zonder voorverwarming oid bij die temperaturen ? (verdampt de benzine dan nog) Zal iig wat nazoeken op die Isopropanol
  4. Ik heb zelf een 85kw 3bg met tt5,egr klep dicht dmv plaatje (als t wat uitmaakt?) Op zomerbanden (205 als k t goed heb) doet ie 1:15 a 1:16,normaal rijdt ik gewoon de snelheid die mag. Met winterbanden gebruikt ie zeker een liter meer. Het gekke is dat als ik denk *^%*& met het verbruik en gemiddeld flink harder rijdt met sommige stukken 160 rij ik meestal het zuinigste Langzaam optrekken ed lijkt ie ook geen spat zuiniger van te worden. Proberen zuinig te rijden lijkt ook totaal geen zin te hebben,niet remmen is eigenlijk het enige wat helpt. M'n boordcomputer zit trouwens een liter te hoog met het gemiddelde verbruik Is wel even wennen vergeleken met m'n Seat Toledo tdi die met gemak 1:20 rijdt !
  5. Als dit allemaal doorgaat ga ik iig een andere manier van transport zoeken. Zal waarschijnlijk wel een Reliant Robin worden en een stukkie met de motor. T wordt natuurlijk ook steeds aantrekkelijker om er illegale praktijken op na te houden. Zou ook leuk zijn als openbaar vervoer op z'n minst een optie zou zijn.....
  6. thumper

    verbruik

    In de zomer doe ik 1:16,in de winter 1:15 T is een 3bg station 85kw met tt
  7. Volgens mij is het niet alleen belangrijk dat de warmte d'r uit is (als dat er in zit) maar ook dat je de turbo heel ff de tijd geef om terug in toeren te gaan. Tankstations langs de snelweg zijn link,zo te zien flapt iedereen z'n auto zo uit. De mijne heeft 350.000 met naar mijn weten de eerste turbo.
  8. Op zich lijkt het me sterk dat je er in de toekomst nog last van krijg. Wel erg interesant om te horen hoe het afloopt !
  9. Ik snap het allemaal ook niet helemaal. Zou iemand het nog 1 keer bij m'n auto voor kunnen doen ?
  10. En ik ga kijken of ie er in staat en d'r uit kan. Vindt m zelf te laat schakelen en te snel terug schakelen
  11. Zou zomaar kunnen dat je alsnog de sigaar bent
  12. Aanpassingen doen hoeft toch ook niet nodig te zijn ? Tenzij je wilt chiptunen oid uiteraard ? Ramen op afstandsbediening bv ging ook niet met vagcom naar wat ik er uit begreep. Kan zelf eerlijk gezegd ook slecht wijs worden met vagcom...
  13. Kan iemand me hier vertellen of de software van scantools om uit te lezen wat is ? Het ziet er imho een stuk simpeler uit om mee te werken als dat vag-com. Of zijn er nog meer programma's voor ? Zouden die werken met zo'n kkl kabel ?
  14. Begreep er uit dat de vrijloop op de dynamo ook nog wel eens stuk wil gaan. Dus mocht je wat aan mosterd hebben.....
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden