Ga naar inhoud

BlackPassat

Members+
  • Aantal items

    1493
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    22

BlackPassat won de laatste dag op maart 12

BlackPassat had de meest gelikete inhoud!

Over BlackPassat

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Etten-Leur
  • Interests
    Harley Davidson, Formule 1, Detailing
  • Naam
    BlackPassat

Recente bezoekers van dit profiel

2089 profielweergaven

BlackPassat's Achievements

525

Community reputatie

  1. Er zitten ook "waterafvoertules" (tenmiste dat was bij mijn 3BG zo, bij de CC heb ik het nog niet aan de hand gehad) Deze rubberen slangetjes willen weleens dicht gaan zitten; doorprikken is vaak voldoende.
  2. IK ken je budget natuurlijk niet maar de volgende vaste waxen zijn wat mij betreft toppers: de Vonixx Native Carnauba Black Paste Wax, Angelwax Dark Angel, en de Autoglym Ultra High Definition Wax.
  3. Een mooi zwarte Passat, daar heb ik wel wat mee. Vooraf complimenten voor je werk en het resultaat. Even in het algemeen over de machine. Met een DAP500 zijn zeker goede resultaten te behalen, dat vooropgesteld, maar aan ieder machine, en de mogelijkheden daarvan, zitten grenzen. Het is een lichte machine met een -voor huidige begrippen- kleine uitslag van 8mm. Dat is een gegeven en daar zul je het mee moeten doen. Binnen deze gegevens kun je door te variëren met het toerental, de pads, en het polijstmiddel heel veel goede, maar ook slechte keuzes maken. Dan over de wax/sealant: Even vooropgesteld dat er qua functie -het beschermen van de lak tegen (weers)invloeden en het brengen van glans- weinig verschil zit tussen een wax en een sealant. Een wax is in de regel een product op basis van natuurlijke stoffen, vaak wordt Carnauba gebruikt. Een sealant wordt in een laboratorium ontwikkeld op basis van chemische (polymeer) verbindingen. Daarom is in de regel de standtijd van een sealant iets beter; je kunt namelijk heel goed tweaken waar je de eigenschappen wil hebben. Let op dit is natuurlijk niet altijd zo, een high-end wax kan zeker een goed standtijd hebben en heel veel warme glans brengen. Een sealant geeft vaak een "machinelook-glans" die het bijvoorbeeld op Daytonagrijs prachtig doet. Voor een zwarte auto zou ik een goede wax nemen, de kortere standtijd neem ik voor lief, want waxen is een klusje van niks en ik doe het graag. Verder is het goed om het verschil in paste waxen en spraywaxen te onderscheiden, ik geloof niet dat er erg veel verschil zal zitten in de werking/functie, maar sommigen sprayen nu eenmaal liever dan anderen. Dit zijn natuurlijk algemeenheden, er zullen best situaties en lakken zijn waarop het net iets genuanceerder ligt, maar als basis is het een nuttige start.
  4. Veel plezier met de nieuwe koets Jaap. "virtuele cockpit" vorige week was ik nog op zoek naar de term voor deze functie. Dankje.
  5. Mooie tip @Rmenhe Ik weet zelf hoe vervelend het is om een defect niet opgelost te krijgen. Bij mij was het een raar geluidje uit de achterkant van de carrosserie. Hier in mijn verhaal is het nog wel terug te lezen. De aanhouder wint, hopelijk hebben andere forumleden wat aan je oplossing
  6. Geen idee of het hier in dit topic past, maar ik kwam een aanbieder tegen op Marktplaats die van zijn spulletjes af wil. Autogerelateerd uiteraard. Allerlei autoblaadjes en ander spul, waaronder een Passat Modelletje. Leuk om even rond te struinen en wie weet zit er iets bij. https://www.marktplaats.nl/q/hvspelde/ Als het van de moderatoren niet mag dan verdwijnt het vanzelf neem ik aan
  7. "smal" is natuurlijk maar een relatief begrip. Mijn winterset is ook smaller dan mijn zomerset, ik vind dat helemaal niet erg. Qua grip is het natuurlijk zo dat je met smallere banden méér druk per vierkante centimeter hebt (even uitgaande van verder gelijkwaardige banden) en daardoor dus theoretisch meer grip.
  8. Welkom op het forum. Hier een 1.8 uit 2009 met 190dkm géén distributieproblemen, geen olieverbruik. Wél altijd liefdevol en goed onderhoud bij @Tasmo
  9. Ik ben even in mijn oude verhaal gedoken omdat ik zo de gevraagde gegevens niet op kon lepelen. Dan zie je dat dergelijke zaken altijd langer geleden zijn dan je zou denken. Nu in jouw topic de DSG Mechatronic voorbij komt is het voor jou misschien handig om mijn verhaal toch maar even door te lezen. De mechatronic is vervangen in 2015 (bij km-stand 95k) en de DSG-tuning was in 2017 (bij km-stand 122k)
  10. Ik had een vergelijkbaar probleem. Ik heb bij VAG techniek in Nuenen een DSG tuning laten doen. Wat er precies aangepast is weet ik niet tot in detail maar volgens mij zijn de schakelmomenten iets anders geprogrammeerd en er is iets aan de koppelingsdruk veranderd. Ik ben een zeer rustige rijder en het zou kunnen dat deze zelflerende bak steeds korter is gaan schakelen onder invloed van mijn rijstijl. Sinds de tuning (volgens mij inmiddels al een jaar of drie/vier geleden) geen problemen meer gehad.
  11. Prima opgelost weer door @Tasmouit Numansdorp. De sensor is vervangen en de 3BG rijdt weer als vanouds. Inmiddels 19 jaar oud maar nog steeds een feestje om in te rijden.
  12. Inmiddels is de auto uitgelezen. Inderdaad losse storingen zei de monteur. Airbagmelding is gewist en vooralsnog weg (had met lage accuspanning te maken. Er was wel een melding van de G28 sensor (motortoerentalsensor), die wordt binnenkort vervangen. Nu maar hopen dat de 3BG blijft aanslaan tot die tijd.
  13. Haha inderdaad, ik bedoel aanslaan.
  14. Sinds twee weken ook deze melding in een 3BG 2.0 20v. Dit in combinatie (?) met een Airbag Fault en slecht (en soms niet) starten. Kan er een verband zijn of zijn dit gewoon individuele storingen. Auto is van 2003 niet gek dat er af en toe wat hapert of kapot gaat.
  15. BlackPassat

    Dsg kapot?

    Poeh dat zijn pijnlijke bonnetjes zeg. Maar goed dat ie het weer doet, geniet ervan.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden