Ga naar inhoud

BlackPassat

Members+
  • Aantal items

    1280
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

BlackPassat won de laatste dag op 22 mei

BlackPassat had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

354 Excellent

1 Volger

Over BlackPassat

  • Verjaardag 27-03-1964

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Etten-Leur
  • Interests
    Harley Davidson, Formule 1, Detailing
  • Naam
    BlackPassat

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Even de melding hier dat het vervangen van de pakkingen het waterprobleem opgelost lijkt te hebben. Natuurlijk alles gelijk grondig gereinigd en teruggemonteerd. De strip is nog steeds kapot, nog niet de moeite genomen om dit te (laten) repareren. Inmiddels wel een all-in prijs gehad bij een schadebedrijf in de buurt van 350 euro. demontage/montage nieuwe strip en bevestigingskit. Mocht ikzelf ergens een strip kunnen scoren dan wordt de hele boel voor 100 eur gemonteerd. Natuurlijk ga ik eens rondneuzen of die strip ergens wat goedkoper te krijgen is.
  2. BlackPassat

    Passat verkocht

    Succes met de nieuwe ride.
  3. Tuurlijk, het gewicht is het probleem ook niet, en totnutoe mis ik de wieltjes ook niet. Een wandhanger kan wel handig zijn, maar het zijn allemaal geen noodzakelijkheden. Maar met plantenbakdingen enzo ga ik niet liggen klieren. Ik kan soms wel lachen om de creatieve oplossingen, maar het is het vaak nét niet. Dan liever de originele accessoires.
  4. Bij OEM Interlagos (trouwens bij alle types)kun je het typenummer in de binnenkant van de velg zien.
  5. Als ik de Chihuahua van de buurvrouw voor de Blowr krijg dan denk ik dat ie in de dakgoot terechtkomt😊 Ik kan me ook niet voorstellen dat het voor een hond gezond is om met dergelijke kracht drooggeblazen te worden, gaat echt wel hard hoor. Nog een argumentje: als je niet dagelijks met de Blowr aan de gang gaat dan volstaat de mini wel. De pro is, zoals de naam al aangeeft, meer voor professioneel gebruik.
  6. De Pro heeft een dubbele motor en levert daardoor echt wel een klap vermogen meer. De pro is ook voorzien van wieltjes. Je moet even zelf uitmaken of je het de extra centen waard vind. Je kunt voor het verschil ook wat extra accessoires (onderstel met wieltjes en ophangbeugel) aanschaffen bij de mini. BlackPassatJunior en ik zijn fervente gebruikers geworden van de mini, in de tijd dat wij hem aanschafte, was de Pro er nog niet.
  7. BlackPassat

    Verbruik 1.4TSI 122PK

    Inderdaad Matthijs, daar heb ik ook al aan gedacht. Ik heb die mogelijkheid al vrij snel uitgesloten omdat ik bij het chemisch reinigen de gedachte heb dat de zooi zich oplost maar even verderop in het inlaatkanaal of in de motor zich evengoed weer vast (kan) zetten. Ik ben daar wat huiverig voor. Bij het walnutblasten heb ik gezien hoe groot de vervuiling was, én dat die vervuiling ook allemaal weg was na de behandeling. Het walnootgranulaat wordt immers met de vervuiling weggezogen. Bij chemisch reinigen heb ik een dergelijk resultaat nog niet voorbij zien komen. Daarbij is door de constructie van de TSI motor en het inlaatkanaal vervuiling ook niet te voorkomen. Je zou het hooguit met een catch-can in je inlaatkanaal kunnen verminderen. De sjieke oplossingen daarvan zijn zeer mooi maar kosten helaas ook enkele honderden euro's. Het geld klotst in huize BlackPassat helaas niet tegen de plinten, ander zou ik een walnutblasting doen én een catch-can plaatsen.
  8. BlackPassat

    Verbruik 1.4TSI 122PK

    Even een opmerking in zijn algemeenheid. Het komt vaker voor dat je op dit forum opmerkingen ziet in de geest van: "ik rij altijd zus-en-zoveel kilometer op een volle tank". Soms komen daar reacties op die dan een hoger of lager verbruik aangeven. Ik vind een dergelijke methode veel te onnauwkeurig om een goede discussie te voeren of om te komen tot conclusies over rijstijl en verbruik (je leest dan ook: "ik ben een stevig rijder" of "meestal snelweg bij 110KM/U") Mag ik pleiten voor een nauwkeuriger formulering van verbruikscijfers en rijomstandigheden? Alleen dan kunnen we een zinnig vergelijk maken en elkaar helpen. Zelf hou ik een excelletje bij met de verbruikscijfers en af en toe sta je er echt van te kijken waar een plotselinge wijziging in het verbruik vandaan komt. Zomer- winterbanden wissel is van invloed, temperatuur, rijstijl, veel filerijden, aircogebruik en noem maar op. Eens in de drie vier maanden voer ik de gegevens ook in op Spritmonitor.de. Door de vele Passats in deze database is een goed vergelijk mogelijk. Overigens is het verbruik van BlackPassatJuniors 2.0 CC niet noemenswaardig omlaag gegaan na een walnutblasting. Ik zou het bij mijn 1.8TSI eigenlijk ook doen omdat hij koud stationair erg onregelmatig loopt, maar ik vind het met deze wetenschap de uitgave nog niet waard.
  9. Iedere wax of sealant mag je op je velgen smeren, voor de beschermende werking maakt het niet veel uit. Het voordeel van de specifieke wheelwaxen is dat deze vaak wat meer vloeibaar zijn zodat je het in de vervelende hoekjes van je velg toch goed aan kunt brengen. Ook wordt aan wheelwaxes vaak de eigenschap toegedicht dat ze iets beter tegen de warmte kunnen. Een goede spraywax zou je ook kunnen gebruiken lijkt me.
  10. Het aanstippen van de lakbeschadiging is een goed plan. Geef indringend vuil zo weinig mogelijk kans. Ikzelf heb gekozen voor een iets duurzamere oplossing als de wheelwaxen die genoemd worden. Ik heb een SiO2 (Siliciumdioxide, zeg maar glas) coating gekozen. Dit was wel omdat de velgen in prima staat waren (gespoten in Reflexzilver, en nog gepolijst) Vuil hecht veel minder goed, en als je vervuiling ziet kun je het bij wijze van spreken met een watje eraf vegen. Agressieve middelen zoals velgenreiniger, die altijd zuur zijn en daarom makkelijk de velgen aantasten, zijn niet meer nodig. Coating zit er nu twee jaar op en bij de winterwissel stond ik er nog van te kijken hoeveel bescherming er nog opzit.
  11. Wat mooi dat jullie die laatste tijd in elkaars aanwezigheid hebben kunnen doorbrengen, dit is van grote waarde en gaat je ook absoluut helpen bij het verwerken van het verlies. Gecondoleerd en heel veel sterkte in de komende tijd Barry
  12. BlackPassat

    Dsg

    Jij heb de "natte"6 bak DSG, je hoeft je niet druk te maken als het juiste onderhoud altijd is uitgevoerd. De spookverhalen die je hoort zijn van de "droge" 7 bak. Die is veel kwetsbaarder.
  13. Gelukkig zijn je klachten in Apeldoorn serieus opgepakt, dat is goed te horen. De houding die jij omschrijft kom ik bij meerdere dealers tegen. Alsof je blij mag zijn dat ze daar voor een veel te hoog tarief aan je auto willen sleutelen. Nou heeft het er ook mee te maken wie je treft, er zijn echt nog wel monteurs en servicemanagers die je graag en vriendelijk te woord staan. Over Borchwerf in Roosendaal was ik altijd erg tevreden, maar daar trof ik de vorige keer toch een botterik, zeldzaam. Ik ben een kritisch consument die uitleg en argumenten wil horen, als ik goed geholpen word dan ben ik echt wel een ambassadeur voor de garage. Erg tevreden over @Tasmo in Numansdorp, daar rijd ik graag 40 kilometer voor. Laat je even weten hoe het verder loopt @Ralfff?
  14. BlackPassat

    ff tanken

    De Esso tankstop in Meer (Hazeldonk) hanteert tussen 16:00 en 19:00 dagelijks een happy hour, waardoor je nog 5,3 cent korting krijgt op de Belgische adviesprijzen. Meestal probeer ik het zo te plannen dat ik daar tank. Het is overigens Premium 98 benzine. Laatste keer 1,32 per liter.
  15. Dank @@wulfke, de seals van de kofferunit zijn het meest verdacht dus daar ga ik mee beginnen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden