Ga naar inhoud

BlackPassat

Members+
  • Aantal items

    1300
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

BlackPassat won de laatste dag op mei 22

BlackPassat had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

366 Excellent

1 Volger

Over BlackPassat

  • Verjaardag 27-03-1964

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Etten-Leur
  • Interests
    Harley Davidson, Formule 1, Detailing
  • Naam
    BlackPassat

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Heb je hier ervaringen mee @Vinniepilon? Als Roosendaal een optie is ken ik wel iemand die kan "toveren met leer" Ik heb het over Vince van Ultimate Detailing Roosendaal. https://www.ultimatedetailing.nl/
  2. Dankje Alle je bent goud waard. En Bonny heeft het ook al gezien zag ik.
  3. Even een schopje aan dit oude draadje. Het lukt me niet om de gekoppelde telefoons te verwijderen. Misschien zou het lukken als je de oude telefoons eerst aanmeld, maar die telefoons zijn inmiddels verdwenen of kapot. Met VCDS verwijderen is dus de oplossing. Kan er iemand iets meer informatie posten over hoe dat dan gaat? @Bonny heeft VCDS en heeft aangegeven te willen helpen, maar de procedure is hem en mij niet bekend.
  4. Destijds heb ik hem eruit gehaald om te voorkomen dat ik hem zou verliezen. Is in de schuur terechtgekomen en inmiddels verdwenen. De 3BG rijdt dus al een jaar of vijf zonder die strips. Wat @ Petroman zegt over de rare vorm van de strip als hij uit de goot is, kan ik wel bevestigen. De goot is recht en de strip is krom.
  5. Welkom op het mooiste forum van NL. Ik denk dat TS de hoogglans glasachtige strip onder de achterruit bedoeld. Dit is inderdaad een kwaaltje, je hoort er vaker over. Bij mijn eigen CC van 2009 is er geen probleem met de strip, maar bij de CC van Blackpassatjunior uit 2010 is de strip in het midden gebarsten. De oplossingen variëren van wrappen tot vernieuwen. Wrappen is naar mijn idee geen goede oplossing; de scheur zal weliswaar minder zichtbaar zijn maar door de folie of wrap toch altijd zichtbaar blijven. Eerst vullen met polyester of iets vergelijkbaars wordt naar mijn idee te bewerkelijk, en ik twijfel over het resultaat. Nieuwe strip aanschaffen ( er is een gemodificeerd model wat niet meer schijnt te scheuren) lijkt de mooiste oplossing. Mijn schadehersteller deed een schatting ter vervanging van de strip incl. montage van ongeveer 300 euro. Vooralsnog hebben we het nog niet laten maken.
  6. Ik heb niks toe te voegen aan de inhoud van dit topic (buiten een welgemeend "succes" voor @Joer en @Laurens) Maar even de handen op elkaar voor @Diver en @Dieseltje. Klasse mannen voor de uitleg en de hulp die jullie bieden.
  7. Even de melding hier dat het vervangen van de pakkingen het waterprobleem opgelost lijkt te hebben. Natuurlijk alles gelijk grondig gereinigd en teruggemonteerd. De strip is nog steeds kapot, nog niet de moeite genomen om dit te (laten) repareren. Inmiddels wel een all-in prijs gehad bij een schadebedrijf in de buurt van 350 euro. demontage/montage nieuwe strip en bevestigingskit. Mocht ikzelf ergens een strip kunnen scoren dan wordt de hele boel voor 100 eur gemonteerd. Natuurlijk ga ik eens rondneuzen of die strip ergens wat goedkoper te krijgen is.
  8. BlackPassat

    Passat verkocht

    Succes met de nieuwe ride.
  9. Tuurlijk, het gewicht is het probleem ook niet, en totnutoe mis ik de wieltjes ook niet. Een wandhanger kan wel handig zijn, maar het zijn allemaal geen noodzakelijkheden. Maar met plantenbakdingen enzo ga ik niet liggen klieren. Ik kan soms wel lachen om de creatieve oplossingen, maar het is het vaak nét niet. Dan liever de originele accessoires.
  10. Bij OEM Interlagos (trouwens bij alle types)kun je het typenummer in de binnenkant van de velg zien.
  11. Als ik de Chihuahua van de buurvrouw voor de Blowr krijg dan denk ik dat ie in de dakgoot terechtkomt😊 Ik kan me ook niet voorstellen dat het voor een hond gezond is om met dergelijke kracht drooggeblazen te worden, gaat echt wel hard hoor. Nog een argumentje: als je niet dagelijks met de Blowr aan de gang gaat dan volstaat de mini wel. De pro is, zoals de naam al aangeeft, meer voor professioneel gebruik.
  12. De Pro heeft een dubbele motor en levert daardoor echt wel een klap vermogen meer. De pro is ook voorzien van wieltjes. Je moet even zelf uitmaken of je het de extra centen waard vind. Je kunt voor het verschil ook wat extra accessoires (onderstel met wieltjes en ophangbeugel) aanschaffen bij de mini. BlackPassatJunior en ik zijn fervente gebruikers geworden van de mini, in de tijd dat wij hem aanschafte, was de Pro er nog niet.
  13. BlackPassat

    Verbruik 1.4TSI 122PK

    Inderdaad Matthijs, daar heb ik ook al aan gedacht. Ik heb die mogelijkheid al vrij snel uitgesloten omdat ik bij het chemisch reinigen de gedachte heb dat de zooi zich oplost maar even verderop in het inlaatkanaal of in de motor zich evengoed weer vast (kan) zetten. Ik ben daar wat huiverig voor. Bij het walnutblasten heb ik gezien hoe groot de vervuiling was, én dat die vervuiling ook allemaal weg was na de behandeling. Het walnootgranulaat wordt immers met de vervuiling weggezogen. Bij chemisch reinigen heb ik een dergelijk resultaat nog niet voorbij zien komen. Daarbij is door de constructie van de TSI motor en het inlaatkanaal vervuiling ook niet te voorkomen. Je zou het hooguit met een catch-can in je inlaatkanaal kunnen verminderen. De sjieke oplossingen daarvan zijn zeer mooi maar kosten helaas ook enkele honderden euro's. Het geld klotst in huize BlackPassat helaas niet tegen de plinten, ander zou ik een walnutblasting doen én een catch-can plaatsen.
  14. BlackPassat

    Verbruik 1.4TSI 122PK

    Even een opmerking in zijn algemeenheid. Het komt vaker voor dat je op dit forum opmerkingen ziet in de geest van: "ik rij altijd zus-en-zoveel kilometer op een volle tank". Soms komen daar reacties op die dan een hoger of lager verbruik aangeven. Ik vind een dergelijke methode veel te onnauwkeurig om een goede discussie te voeren of om te komen tot conclusies over rijstijl en verbruik (je leest dan ook: "ik ben een stevig rijder" of "meestal snelweg bij 110KM/U") Mag ik pleiten voor een nauwkeuriger formulering van verbruikscijfers en rijomstandigheden? Alleen dan kunnen we een zinnig vergelijk maken en elkaar helpen. Zelf hou ik een excelletje bij met de verbruikscijfers en af en toe sta je er echt van te kijken waar een plotselinge wijziging in het verbruik vandaan komt. Zomer- winterbanden wissel is van invloed, temperatuur, rijstijl, veel filerijden, aircogebruik en noem maar op. Eens in de drie vier maanden voer ik de gegevens ook in op Spritmonitor.de. Door de vele Passats in deze database is een goed vergelijk mogelijk. Overigens is het verbruik van BlackPassatJuniors 2.0 CC niet noemenswaardig omlaag gegaan na een walnutblasting. Ik zou het bij mijn 1.8TSI eigenlijk ook doen omdat hij koud stationair erg onregelmatig loopt, maar ik vind het met deze wetenschap de uitgave nog niet waard.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden