Ga naar inhoud

BlackPassat

Members+
  • Aantal items

    1352
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    4

BlackPassat won de laatste dag op oktober 7

BlackPassat had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

395 Excellent

Over BlackPassat

  • Verjaardag 27-03-1964

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Etten-Leur
  • Interests
    Harley Davidson, Formule 1, Detailing
  • Naam
    BlackPassat

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Verschrikkelijk man. Ik woon redelijk in de buurt en ben altijd superalert op Volkswagens cq. Passats. Op welke kenmerken moet ik letten? Edit: ik heb je andere post gezien, laat maar. Ik zal goed opletten in de buurt. Sterkte.
  2. Ik hoop niet dat ik je op één of andere manier gekwetst heb met mijn voorbeeld, anders sorry daarvoor. Maar het gaat over kwaliteitsbeleving: een schroefjesfabrikant mag voor de Ikea kastjes 4 foute schroefjes leveren per 10.000 Bij vliegtuigenbouw gaat die foutcode niet op. En op een couveuseafdeling (geen schroefjes maar lieve kleine kwetsbare baby'tjes) al helemaal niet. Het gaat om de "kwaliteitsbeleving"
  3. Ik snap je reactie Mike, maar ik ben het niet helemaal met je eens. Ben jarenlang bezig geweest met kwaliteitsmanagement en het beheersen van processen en garanderen van kwaliteit. Zeker bij dit soort processen als een revisie van een auto kun je voldoende controles inbouwen om tot een 100% kwalitatief product te komen. Ter afsluiting een nadenkertje over kwaliteit als je zegt dat 100% kwaliteit niet mogelijk is. Denk even aan een couveuse afdeling; hoeveel baby'tjes mag je laten vallen?
  4. Gelukkig maar @Thomas1984 geniet van je fris schakelende DSG. Maar wat een eindcontrole bij die revisie, hoe kun je een gereviseerd onderdeel vrijgeven zonder gedegen check op 100% werking?
  5. Ik tank altijd E5/98 in mijn C.C. 1.8 TSI. Vroeger tankte ik nog weleens "normaal" maar sinds die E10 flauwekul met bijbehorende horrorverhalen durf ik het niet meer aan. Ik wil het ook eigenlijk niet. In de loop der jaren heb ik gemerkt dat het ook niet duurder is: de auto loopt zuiniger en dat heft het verschil in literprijs nagenoeg op. Nu heb ik het voordeel dat ik net over de grens in België kan tanken, de E5/98 is hier nog goedkoper dan de E10 in Nederland. Recent betaalde ik 1,295/liter. Nadeel is dat ik er wat km's voor moet rijden. Voordeel is dat de Belgische bierhal er zo
  6. DE foto is niet zichtbaar maar ik kan er wel wat over zeggen. Hanteer de volgende handelwijze om vast te stellen of een kras eruit te polijsten is: (geen 100% garantie maar het is gemiddeld genomen een goede indicatie) Maak je vinger nat met je tong en wrijf over de kras. Wordt de kras onzichtbaar, dan is polijsten te overwegen, redelijke kans op herstel of in ieder geval verbetering. Als de kras met de natte vinger zichtbaar blijft dan wordt het een spuitklus, of je moet met de lakstiften wetsanden aan de gang willen. Handmatig polijsten kun je met een handpad (oranje) en bijv
  7. Lijkt een beetje op het verhaal van mijn mechatronic @Thomas1984 Een temperatuursensor was blijkbaar kapot en gaf het signaal van een (te) hoge temperatuur waardoor er een soort noodloop ontstond, de auto liep wel maar reed niet meer. Uiteindelijk is de complete mechatronic vervangen. Is op een zeer nette manier geregeld maar ik begreep dat het normaal gesproken een klusje van 1.300 euro is. Ik hoop dat die kosten je bespaard blijven. In mijn verhaal staat het veel uitgebreider, ik probeer later een linkje te plaatsen. Klik hier en kom op mijn mechatronic verhaal
  8. Bij mijn Passat CC 09-1.8 TSI 7-DSG ging de mechatronica ook ergens tussen de 90 dkm en 100 dkm kapot. Een temperatuursensor gaf een verkeerde waarde waardoor de auto in noodloop ging. Dit gebeurde nadat de bakolie vervangen was door de dealer onder de terugroepactie. Is onder Duitse coulance (auto is geïmporteerd) vervangen door de NL dealer in Roosendaal. Het complete avontuur staat wel ergens in Mijn Verhaal (zie nu dat dit al in 2015 was, sindsdien geen problemen en alweer 70dkm verder)
  9. Ik weet niet in hoeverre het iets toevoegt aan dit draadje maar ik wil graag mijn bevinding mbt het uitlijnen even melden. Toen mijn 2009 CC 1.8TSI werd uitgelijnd moest er ook iets gangbaar gemaakt worden om het juist af te kunnen stellen. Zoals ik het ervaar was dit bij @Simon TSI ook het geval. Nadat de bouten gangbaar waren gemaakt is er iets afgesteld mbt de uitlijning. Daarvoor is echter niet de waarde gebruikt die standaard door VW wordt gebruikt maar een andere aangepast waarde. Dit schijnt beter te zijn (ik weet het niet meer precies maar kan dit te maken hebben met het voor
  10. Mijn ervaring is anders. Mijn kapotte mechatronic van de DSG werd door een Nederlandse VW dealer in Duitsland voor garantie aangemeld terwijl de teller al rond de 90.000 stond. De mechatronic werd 100% vergoed. Dus materiaal en inbouw. De dealer wist me te vertellen dat eenzelfde geval in Nederland door PON niet als garantiegeval geaccepteerd zou worden. (dit is de korte versie, in "Mijn Verhaal"vind je de uitgebreidere versie.
  11. Dat zou zomaar kunnen @Ozzy40 Al vind ik de Arteon nog steeds een prachtige verschijning, hij had van mij mogen blijven.
  12. Okay dat van het in- en uitklappen van het cameralogo is me duidelijk. Hij klapt open bij het inschakelen van de achteruit, en klapt pas weer dicht na het inschakelen in de D of vooruit. Dat dit pas bij 20 of 25 km/u gebeurt kan ik me voorstellen. Maar zou dat nou bewust gedaan worden? Het is een vrij groot logo wat iedere tv kijker ook vrij snel zal herkennen. Je ziet vaak afgeplakte logo's bij Nederlandse producties om de Reclamecode commissie niet al te boos te maken. Zou het open staan van het logo nou werkelijk bewust zijn? En het wisselen van de Arteon en de Passat? Wat zou daa
  13. Misschien verwart de titel een beetje. Als het echt om de auto ging dan zou ik nu voor een Arteon gaan. Maar daar gaat het nu niet over. In de eerste aflevering van Flikken Maastricht zag ik dat de hoofdrolspelers in een Arteon reden. In aflevering twee en drie zie ik echte steeds vaker een Passat door het beeld. Voornamelijk bij de shots van de achterkant kun je, als je snel kijkt, wel zien dat het een Passat van het laatste type is. Daarbij valt ook op dat het logo (met de camera erin) vaak opengeklapt staat, typisch want de auto rijdt meestal vooruit in de scenes die ik bedoel. Is
  14. Heb je hier ervaringen mee @Vinniepilon? Als Roosendaal een optie is ken ik wel iemand die kan "toveren met leer" Ik heb het over Vince van Ultimate Detailing Roosendaal. https://www.ultimatedetailing.nl/
  15. Dankje Alle je bent goud waard. En Bonny heeft het ook al gezien zag ik.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden