Ga naar inhoud

BlackPassat

Members+
  • Aantal items

    1381
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    5

BlackPassat won de laatste dag op juni 7

BlackPassat had de meest gelikete inhoud!

Over BlackPassat

  • Verjaardag 27-03-1964

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Etten-Leur
  • Interests
    Harley Davidson, Formule 1, Detailing
  • Naam
    BlackPassat

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

BlackPassat's Achievements

418

Community reputatie

  1. Jee dat zijn er niet zoveel nee. Iedere 8 maanden gemiddeld een andere.
  2. Als je ruit nog in goede (lees weinig putjes etc.) is zou je een coating op je ruit kunnen proberen. Vanaf een snelheid van ongeveer 60 km/u heb je dan helemaal geen ruitenwissers meer nodig. Op mijn vooruit heb ik het ook altijd en ik heb maar zelden de ruitenwissers aan, alleen bij heel lichte motregen en lage snelheid werkt het niet omdat je dan gewoon te weinig water op je ruit hebt. CarPro Forte is een duurzame coating voor op je ruit, maar vrij lastig om op de juiste manier aan te brengen. H2Go van Angelwax werkt prima is mijn ervaring. Gaat ongeveer drie a vier maanden mee.
  3. Aangezien ik in West Brabant woon denk ik dat jij weinig hebt aan "mijn" monteur. Ik moet er overigens zelf ook 35 km voor rijden maar dat heb ik er graag voor over. Mijn monteur is Maurice van AutoTasmo in Numansdorp. Meerdere forumleden kennen hem. Over die aftapplug durf ik niks te zeggen, maar ik hoorde wel dat het opnieuw vullen een apart klusje is. Mijn DSG is overigens ook softwarematig aangepast (schakelmomenten veranderd en andere koppelingsdruk) dit is gedaan bij VAG Techniek in Nuenen.
  4. Ik heb zeker niet de pretentie een expert te zijn dat vooropgesteld. De opmerking dat je "niks aan een DSG7 hoeft te doen" vertelde de lokale dealer ook. Advies kan en wil ik niet geven maar ik kan je wel vertellen wat ik met mijn DSG7 (CC TSI 1.8 MY 2009) heb gedaan. Bij 60dkm heb ik de olie uit het bakdeel (inderdaad de koppeling is droog en daar valt niks aan te doen) laten verversen. Bij 90dkm is wegens een terugroepactie de olie bij een dealer vervangen. Het zal er niks mee te maken hebben maar een dag later reed de auto niet meer. De Megatronic was kapot en is vervangen (onder coulance, heel netjes). De CC auto heeft nu 160 dkm gelopen en bij de volgende beurt in mei of juni wordt de olie weer ververst.
  5. En die BT module inclusief piepschuimombouw en een complete kabelboom heb ik dan weer liggen. voor het serie/versienummer zou ik even moeten kijken.
  6. Verschrikkelijk man. Ik woon redelijk in de buurt en ben altijd superalert op Volkswagens cq. Passats. Op welke kenmerken moet ik letten? Edit: ik heb je andere post gezien, laat maar. Ik zal goed opletten in de buurt. Sterkte.
  7. Ik hoop niet dat ik je op één of andere manier gekwetst heb met mijn voorbeeld, anders sorry daarvoor. Maar het gaat over kwaliteitsbeleving: een schroefjesfabrikant mag voor de Ikea kastjes 4 foute schroefjes leveren per 10.000 Bij vliegtuigenbouw gaat die foutcode niet op. En op een couveuseafdeling (geen schroefjes maar lieve kleine kwetsbare baby'tjes) al helemaal niet. Het gaat om de "kwaliteitsbeleving"
  8. Ik snap je reactie Mike, maar ik ben het niet helemaal met je eens. Ben jarenlang bezig geweest met kwaliteitsmanagement en het beheersen van processen en garanderen van kwaliteit. Zeker bij dit soort processen als een revisie van een auto kun je voldoende controles inbouwen om tot een 100% kwalitatief product te komen. Ter afsluiting een nadenkertje over kwaliteit als je zegt dat 100% kwaliteit niet mogelijk is. Denk even aan een couveuse afdeling; hoeveel baby'tjes mag je laten vallen?
  9. Gelukkig maar @Thomas1984 geniet van je fris schakelende DSG. Maar wat een eindcontrole bij die revisie, hoe kun je een gereviseerd onderdeel vrijgeven zonder gedegen check op 100% werking?
  10. Ik tank altijd E5/98 in mijn C.C. 1.8 TSI. Vroeger tankte ik nog weleens "normaal" maar sinds die E10 flauwekul met bijbehorende horrorverhalen durf ik het niet meer aan. Ik wil het ook eigenlijk niet. In de loop der jaren heb ik gemerkt dat het ook niet duurder is: de auto loopt zuiniger en dat heft het verschil in literprijs nagenoeg op. Nu heb ik het voordeel dat ik net over de grens in België kan tanken, de E5/98 is hier nog goedkoper dan de E10 in Nederland. Recent betaalde ik 1,295/liter. Nadeel is dat ik er wat km's voor moet rijden. Voordeel is dat de Belgische bierhal er zo goed als naast ligt.
  11. DE foto is niet zichtbaar maar ik kan er wel wat over zeggen. Hanteer de volgende handelwijze om vast te stellen of een kras eruit te polijsten is: (geen 100% garantie maar het is gemiddeld genomen een goede indicatie) Maak je vinger nat met je tong en wrijf over de kras. Wordt de kras onzichtbaar, dan is polijsten te overwegen, redelijke kans op herstel of in ieder geval verbetering. Als de kras met de natte vinger zichtbaar blijft dan wordt het een spuitklus, of je moet met de lakstiften wetsanden aan de gang willen. Handmatig polijsten kun je met een handpad (oranje) en bijvoorbeeld Menzerna 400 of Angelwax Regenerate doen.
  12. Lijkt een beetje op het verhaal van mijn mechatronic @Thomas1984 Een temperatuursensor was blijkbaar kapot en gaf het signaal van een (te) hoge temperatuur waardoor er een soort noodloop ontstond, de auto liep wel maar reed niet meer. Uiteindelijk is de complete mechatronic vervangen. Is op een zeer nette manier geregeld maar ik begreep dat het normaal gesproken een klusje van 1.300 euro is. Ik hoop dat die kosten je bespaard blijven. In mijn verhaal staat het veel uitgebreider, ik probeer later een linkje te plaatsen. Klik hier en kom op mijn mechatronic verhaal
  13. Bij mijn Passat CC 09-1.8 TSI 7-DSG ging de mechatronica ook ergens tussen de 90 dkm en 100 dkm kapot. Een temperatuursensor gaf een verkeerde waarde waardoor de auto in noodloop ging. Dit gebeurde nadat de bakolie vervangen was door de dealer onder de terugroepactie. Is onder Duitse coulance (auto is geïmporteerd) vervangen door de NL dealer in Roosendaal. Het complete avontuur staat wel ergens in Mijn Verhaal (zie nu dat dit al in 2015 was, sindsdien geen problemen en alweer 70dkm verder)
  14. Ik weet niet in hoeverre het iets toevoegt aan dit draadje maar ik wil graag mijn bevinding mbt het uitlijnen even melden. Toen mijn 2009 CC 1.8TSI werd uitgelijnd moest er ook iets gangbaar gemaakt worden om het juist af te kunnen stellen. Zoals ik het ervaar was dit bij @Simon TSI ook het geval. Nadat de bouten gangbaar waren gemaakt is er iets afgesteld mbt de uitlijning. Daarvoor is echter niet de waarde gebruikt die standaard door VW wordt gebruikt maar een andere aangepast waarde. Dit schijnt beter te zijn (ik weet het niet meer precies maar kan dit te maken hebben met het voorkomen van cuppen van de achterbanden?) Inmiddels schijnt de aangepaste waarde ook door VW gebruikt te worden.
  15. Mijn ervaring is anders. Mijn kapotte mechatronic van de DSG werd door een Nederlandse VW dealer in Duitsland voor garantie aangemeld terwijl de teller al rond de 90.000 stond. De mechatronic werd 100% vergoed. Dus materiaal en inbouw. De dealer wist me te vertellen dat eenzelfde geval in Nederland door PON niet als garantiegeval geaccepteerd zou worden. (dit is de korte versie, in "Mijn Verhaal"vind je de uitgebreidere versie.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden