Ga naar inhoud

BlackPassat

Members+
  • Aantal items

    1437
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    10

BlackPassat won de laatste dag op mei 15

BlackPassat had de meest gelikete inhoud!

Over BlackPassat

  • Verjaardag 27-03-1964

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Etten-Leur
  • Interests
    Harley Davidson, Formule 1, Detailing
  • Naam
    BlackPassat

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

BlackPassat's Achievements

475

Community reputatie

  1. Prima opgelost weer door @Tasmouit Numansdorp. De sensor is vervangen en de 3BG rijdt weer als vanouds. Inmiddels 19 jaar oud maar nog steeds een feestje om in te rijden.
  2. Inmiddels is de auto uitgelezen. Inderdaad losse storingen zei de monteur. Airbagmelding is gewist en vooralsnog weg (had met lage accuspanning te maken. Er was wel een melding van de G28 sensor (motortoerentalsensor), die wordt binnenkort vervangen. Nu maar hopen dat de 3BG blijft aanslaan tot die tijd.
  3. Haha inderdaad, ik bedoel aanslaan.
  4. Sinds twee weken ook deze melding in een 3BG 2.0 20v. Dit in combinatie (?) met een Airbag Fault en slecht (en soms niet) starten. Kan er een verband zijn of zijn dit gewoon individuele storingen. Auto is van 2003 niet gek dat er af en toe wat hapert of kapot gaat.
  5. BlackPassat

    Dsg kapot?

    Poeh dat zijn pijnlijke bonnetjes zeg. Maar goed dat ie het weer doet, geniet ervan.
  6. BlackPassat

    Dsg kapot?

    In mijn Verhaal zit wel een stukje over een kapotte DSG. Helaas kan ik niet bepalen of het een vergelijkbare kwestie is. Mijn DSG is een "droge" 7 heb jij die ook?
  7. BlackPassat

    Remklauwen

    Mooie en aparte Passat heb je. Van de remklauwen zou ik afblijven, maar daarmee ben ik een uitzondering denk ik. Hooguit hamerslag grijs met Hammerite maar zeker geen groen, geel, rood, blauw of paars. Succes met je keuze.
  8. Hier kan ik misschien wat in betekenen voor de Passatgemeenschap. Zo sommigen van jullie misschien weten ben ik trainer bij de Waxworld Academy. In Zevenbergen geef ik in het pand van Waxworld een aantal trainingen over Detailing. Dat begint bij de technieken voor een goede wasbeurt incl. kleien en handmatig polijsten. Ook zijn er twee cursussen over het gebruik van elektrische polishers. In het eerste deel gaat het over de excentrische Polisher de Dual Action, in deel twee komen ook de gear driven en de rotary aan de orde. Daarnaast zijn er trainingen voor de meer gevorderde detailers: aanbrengen van een keramische coating en sanding/schuren. Ik zou me voor kunnen stellen dat ik een training geef aan een groep forummers. Vorm en inhoud kunnen aangepast worden aan de wensen van de deelnemers. @bm-ermisschien kunnen wij daar eens verder over brainstormen?
  9. Ha een enthousiaste detailer erbij in de gelederen. Altijd leuk om ervaringen te delen. Veel plezier met je DA polisher.
  10. Jee dat zijn er niet zoveel nee. Iedere 8 maanden gemiddeld een andere.
  11. Als je ruit nog in goede (lees weinig putjes etc.) is zou je een coating op je ruit kunnen proberen. Vanaf een snelheid van ongeveer 60 km/u heb je dan helemaal geen ruitenwissers meer nodig. Op mijn vooruit heb ik het ook altijd en ik heb maar zelden de ruitenwissers aan, alleen bij heel lichte motregen en lage snelheid werkt het niet omdat je dan gewoon te weinig water op je ruit hebt. CarPro Forte is een duurzame coating voor op je ruit, maar vrij lastig om op de juiste manier aan te brengen. H2Go van Angelwax werkt prima is mijn ervaring. Gaat ongeveer drie a vier maanden mee.
  12. Aangezien ik in West Brabant woon denk ik dat jij weinig hebt aan "mijn" monteur. Ik moet er overigens zelf ook 35 km voor rijden maar dat heb ik er graag voor over. Mijn monteur is Maurice van AutoTasmo in Numansdorp. Meerdere forumleden kennen hem. Over die aftapplug durf ik niks te zeggen, maar ik hoorde wel dat het opnieuw vullen een apart klusje is. Mijn DSG is overigens ook softwarematig aangepast (schakelmomenten veranderd en andere koppelingsdruk) dit is gedaan bij VAG Techniek in Nuenen.
  13. Ik heb zeker niet de pretentie een expert te zijn dat vooropgesteld. De opmerking dat je "niks aan een DSG7 hoeft te doen" vertelde de lokale dealer ook. Advies kan en wil ik niet geven maar ik kan je wel vertellen wat ik met mijn DSG7 (CC TSI 1.8 MY 2009) heb gedaan. Bij 60dkm heb ik de olie uit het bakdeel (inderdaad de koppeling is droog en daar valt niks aan te doen) laten verversen. Bij 90dkm is wegens een terugroepactie de olie bij een dealer vervangen. Het zal er niks mee te maken hebben maar een dag later reed de auto niet meer. De Megatronic was kapot en is vervangen (onder coulance, heel netjes). De CC auto heeft nu 160 dkm gelopen en bij de volgende beurt in mei of juni wordt de olie weer ververst.
  14. En die BT module inclusief piepschuimombouw en een complete kabelboom heb ik dan weer liggen. voor het serie/versienummer zou ik even moeten kijken.
  15. Verschrikkelijk man. Ik woon redelijk in de buurt en ben altijd superalert op Volkswagens cq. Passats. Op welke kenmerken moet ik letten? Edit: ik heb je andere post gezien, laat maar. Ik zal goed opletten in de buurt. Sterkte.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden