Ga naar inhoud

Algemene How to wassen/poetsen


Jee13

Aanbevolen berichten

Waarom plakken jullie trouwens al die chrome strips af bij het machinaal poetsen/polijsten? Mijn strips zijn er alleen maar van opgeknapt omdat ik ze ff mee gepakt heb. Of was dat toch ook eigenlijk niet goed?

 

Ik neem verweerde strips ook altijd mee, worden ze alleen maar mooier van 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de howto nog een beetje uptodate of zijn er in de tussentijd verbeterde producten gekomen??

Ik heb nog eens de how-to doorgenomen en het gaat met name om de manier van wassen. Die is niet veranderd. Verderop staan er enkele voorkeursproducten genoemd door de schrijver maar dat is persoonelijke voorkeur. Er staan voor mij geen rare of ouderwetse zaken in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Is de howto nog een beetje uptodate of zijn er in de tussentijd verbeterde producten gekomen??

Ik heb nog eens de how-to doorgenomen en het gaat met name om de manier van wassen. Die is niet veranderd. Verderop staan er enkele voorkeursproducten genoemd door de schrijver maar dat is persoonelijke voorkeur. Er staan voor mij geen rare of ouderwetse zaken in.

 

 

OK, het is mij duidelijk!

 

Bedankt maar weer!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Goede post! Net wat ik nodig had.

 

Ik was al bekend met het kleien, maar had er nooit het geduld voor bij mijn vorige auto.

Lak zag er namelijk erg goed uit, zelfs na gebruik van het schildpadje glom hij altijd goed.

Nu een auto met lak die wat liefde verdiend, wil ik wel wat meer investeren.

 

Ik heb inmiddels 2 maquairs producten staan, maar zie al dat ik die collectie uit moet gaan breiden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@reyhyper, (een opzetstukje voor) je boormachine is hooguit bruikbaar voor spotdetailing, denk bijv. aan een Powerball.

Een goed start maak je met een Dual Action machine, deze maakt een excentrische en ronddraaiende beweging. Hiermee kun je eigenlijk geen schade aan je lak toebrengen, maar wel heel goede resultaten boeken.

De rotary draait alleen rond zonder excentrisch patroon, deze heeft een veel groter polijstende werking maar is ook moeilijker te hanteren. Een rotary kan bij onjuist gebruik in één seconde blijvende schade aanrichten, geen speelgoed voor een beginner vind ik.

Zowel op de DA als op de Rotary gebruik je pads die er in verschillende gradaties zijn om de polijsten of sealant , glaze of wax aan te brengen

Tip: laat de poetsmachines bij de bouwmarkt van 2 of 3 tientjes maar liggen, dat is zelfs voor die 3 tientjes zonde van je geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Mega duurtest 26 soorten waxen over een periode van 6M zonder na te behandelen.(periode 6/2008 tot 01/2009)

Allen tergelijk op het zelfde voertuig dus zelfde weersomstandigheden.(Paardentrailer)

http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=76435

Is wel een oude test maar toch nog bruikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 months later...
  • 8 months later...
  • 6 months later...
  • 3 weeks later...
Ik zie dat de clubsponsor de genoemde "Meguiars M21" niet (meer) levert.

 

Is hier soms een nieuw vervangend product voor?

Als je met 1 product wil werken zijn waxen van colinite ook super. Vooral in prijs - duurzaamheid

Bv 915 & 845

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden